byggarbetare lågklass!?

till jobb=ja

till resten=tveksamt..

Du menar alltså att dina ambitioner i livet är att lägga all tid på jobbet?

Jag jobbar 12h pass och har därmed lite fler dagar ledigt i månaden då man kommer upp i heltid lite snabbare, trots det tycker jag att jag har för lite fritid så jag har slutat jobba heltid.

Fritid är värt så jävla mkt mer än några sketna tusenlappar.

Du menar alltså att dina ambitioner i livet är att lägga all tid på jobbet?

Jag jobbar 12h pass och har därmed lite fler dagar ledigt i månaden då man kommer upp i heltid lite snabbare, trots det tycker jag att jag har för lite fritid så jag har slutat jobba heltid.

Fritid är värt så jävla mkt mer än några sketna tusenlappar.

vadfan har ja annars o lägga den på

energi har jag gott om och tid skaffar jag :)

tack ! och tack för tipsen

mvh

Inget o tacka för.

Rätt inställning!
Man ska göra det man diggar, som driver en, sen är det bara o välja
Man eller mus?? Man, självklart, sen kör man fan me på så det ryker!

Finns alltid latmaskar runt en som klagar på att man aldrig e ledig, jo det är man fast lite mindre än andra, o när man väl är det då uppskattar man det mer! :gnissla

säger som jag alltid gjort, det spelar ingen roll vad man arbetar med, bara man är bra på det.

Thermal kan absolut inte vara härifrån!

Bara "roliga" wannabes säger Götelaborg! Och för skriva ut det i text måste man vara örebroare, stockholmare eller från ännu längre upp i lappmarken.

Korrekt! Fast så långt upp som Örebro är det inte, definitivt inte Stockholm. Ursprunget är Linköping.

Om man funderar på att bli byggare idag tycker jag att man ska sikta in sig på att tjäna i nivå med en polsk eller baltisk byggare. Det är nämligen där jobben kommer hamna, trots att Byggnads stretar emot, tack vare det löjligt höga löneläget i Sverige...

PS: Heja EU.

Haha nä men jag har alltid undrat varför byggarbetare alltid gapskriker till varann samtidigt som de söker av omgivningen efter folks reaktioner på deras närvaro. "ÖH KONNY! SKICKAR DU PÅ EN 2"4!" Trots att de står precis bredvid varann.

Nu har jag inte läst hela tråden än, men det beror självklart på att de är nästintill döva.

Det går till så här:

60-åriga Göran som har bankat i spik, borrat hela livet (då inte frun hela tiden, utan även i brädor och betong) och umgåtts med andra halvdöva byggjobbare är nästan helt döv.

Då kommer 19-årige Kalle, ny på jobbet, börjar banka i spik och borra han också. Dessutom umgås han uteslutande i åtta timmar med halvdöva byggarbetare som skriker för full hals, så som folk gör när de hör dåligt, trots han står en halvmeter framför dem. Tre år senare på företagshälsan har de uppmätt en försämring på hörseln och tio år senare står Kalle själv och gapskriker till sina nya adepter och så fortsätter det.

@TS: Byggarbetare är ett bra jobb! Är det vad du vill arbeta med så gör det! Livet är för kort att slösas bort på ett arbete man inte trivs med. Att få arbeta med kroppen är bra, men glöm inte bort att gympa hjärnan också. Och... Använd öronproppar från dag ett! ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park