Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
TEXT /Fürstenhoff.
Låter nästan som om han e partisk...

(Fast jag håller med dig på de flesta punkterna)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
TEXT /Fürstenhoff.
EDIT: så vitt jag vet så har dom Hayabusa kit som vi använt oss av i från McXpress modifierats årligen dom senaste 6 åren till det bättre så att säga att McXpress som är världsledande på turbo kit till mc sitter och rullar tummarna och räknar pengar är väl en aningen överdrivet!!![]()
/Fürstenhoff.
Efter att ha kört turbo moppar i mängder i från 1993 så undrar jag som endast har snart 14 års erfrenhet av dessa kit vad som behöver utvecklas på McXpress Hayabusa turbo kit då dom sopar mattan av alla andra kit på marknaden i form av det viktigaste - körbarhet, effekt & pris!!
Har sedan det första kitet 1993 sagt att McXpress turbo kit har mycket att önska rörande finish vilket Erik själv vet om kontra många av dagens turbo produkter - men varför ska ett litet företag som McXpress som idag säljer mer än 600++ turbo kit per år (mestadels skoter kit) kasta bort mer tid på att polera diverse delar som ändå oftast sitter dolda när det endast tillför något till utseendet och inte på körbarheten & prestandan!!??
Eller finns det någon här på SH som tror sig kunna utnyttja mer än 400hk+ på tex en Hayabusa och därför anser sig vilja ha mer effekt eller som kan klaga på körbarheten hos McXpress turbo kit!!??
Näe, skulle McXpress lägga mer tid på att polera & designa detaljer i deras kit så skulle dom bli tokdyra vilket vi konsumenter i slutändan skulle bli lidande av!!
EDIT: så vitt jag vet så har dom Hayabusa kit som vi använt oss av i från McXpress modifierats årligen dom senaste 6 åren till det bättre så att säga att McXpress som är världsledande på turbo kit till mc sitter och rullar tummarna och räknar pengar är väl en aningen överdrivet!!![]()
/Fürstenhoff.
Fråga 1: Hur många turbo motorcyklar har DU kört??
Fråga 2: Om du kört turbo motorcyklar, i från hur många OLIKA tillverkare??
/Fürstenhoff.
Tjena .. har nu köpt en krockskadad Suzuki Hayabusa - 03 som jag ska bygga nått roligt av.Har tänkt ett tag och det blir nog en streetfighter-turboHojen ska bli svart och siktar på att få ur runt 400hk ur motorn. Mer info och bilder kommer ..
![]()
Fråga 1: Hur många turbo motorcyklar har DU kört??
Fråga 2: Om du kört turbo motorcyklar, i från hur många OLIKA tillverkare??
/Fürstenhoff.
Dennis som driver http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php en sida som innehåller ofantligt mycket info om busan!Projektet har stannat upp lite nu, men har skickat iväg bakskärmen på lack och så ska jag rikta avgasröret. Bilder kommer när jag har fått tillbaka bakskärmen. Tack för alla bra tips ..
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |