[ GoRM ] skrev:
Tjenare!
Det blir Grymt snyggt tror jag! Färgval är svårt, jag kommer att köra på svart och silver på min hoj, jag tror det kan bli bra...
jag ser att du har hunnit göra en del av det jag oxå tänker göra i vinter, men jag går fortfarande och funderar över saker som du kanske kan hjälpa mig med...
bla var du tvungen att byta alla slangar broms/koppling/gas när du bytte styre?
hur har du tänkt med instrumenteringen, blir det att behålla orginalmätare eller har du köpt in nåt annat, iså fall vad? Hur mycket har kostnaden sprungit upp till för dig? till sist, visst fortsätter du att lägga upp bilder eftersom så att man får se förvandlingen....
Streetfighterhälsningar från GoRM!
La på tank, sadel och drog dit kåpan med ståltråd för att se hur det kommer att bli... Kåpan ska upp en bit till tror jag, men annars ser de väll skapligt ut

(spana in nya kraschpuckarna också, så smidiga att man inte ens tänker på att dom sitter där)
Hade tänkt använda originalinstrumenteringen men det visade sig att den inte fick plats i kåpan... Så det blir väll en cykeldator av något slag istället. Vill ha en med belysning på så man ser hastigheten på natten också. Har sett en bild på en hastighetsmätare som dessutom hade blinkers och helljuslampor, tror dom använder en sån i GSX-R streetfightern som dom byggt på Allt Om Mc. Nån som vet vilken jag menar och som har info om den?
Broms, koppling o gasvajrarna är bytta till dom som sitter på 929:an, av nån anledning så är dom längre än dom som sitter på 954:an. Blir ju bra mycket längre till styret när man har crosstyre, så vajrarna måste man nog nästan alltid byta.
Utgifterna hittills är:
Skrapad Duke kåpa utan lysen: 500:-
Lysen: 2000:-
Fästen till lysena inne i kåpan: ca 500:-
Originalstyrkrona med hemmagjorda adaptrar till crosstyre: 600:- (Tackar Nicl@s här på forumet för den

)
Fatbarstyre: 1000:-
Raisers: 500:-
Kraschpuckar: 800:-
Begagnade Vajrar, gasrulle samt kopplingsgrepp: 750:-
Kommande utgifter blir bland annat stålomspunna slangar, hastighetsmätare och eventuellt tank, bakkåpa och framskärm + lack.
Bilder kommer så fort det hänt något nytt