Bygga rejshoj av en gammal Mille - bilddagbok!

uppdatera :)
Hårda strumpor du har när du slipar i solen:yoparty

Haha, ja dom är rocknroll :)

Sorry, varit o åkt skidor i fjällen och slitit med jobbet nere i Malmö hela veckan. Men det ska hända saker i helgen hoppas jag. Tanken är att den ska vara helt klar om en vecka...

Kan ju dock bifoga en lite bild från sovrumsfönstret i morse ;)

Bifogat

• 7.JPG
    7.JPG
    39.7 KB · Visningar: 170
Nya bilder!! :)

Gissa det nya instrumentet är ball. Den har extra allt - laptimer, växelindikator och hur många coola dioder som helst ;) GP Crono!

Har inte fått klarlack på bakkutsen men temat är klart iaf. Blev helt klart inte bra att har en vit outline runt dom silvriga baklysena. En tanke som blev kass... men men, det får gå. Försvinner nog i helheten.

Dessutom en bild på den glade lackaren samt tanken till Humlans endurancehoj. Ojojoj, en sån klarlack!!

Vad e d för risig skithoj som står bakom Aprilian? Röd, vit, blå?:arsele

Här är senaste nytt från pimp-fronten.
Jag och Donq var ute med hojarna som hastigast, jag fick t.o.m chans att prova pimprilian (på en avstängd vägsträcka långt från civilisationen givetvis). Den går lika läckert som den är lackad. Motorn är minst sagt mustig!
Nu fattas bara fronten och ett vettigt slipon så är det guld.
Här är bilder från dagen:
donq4.jpg

donq2.jpg

donq7.jpg

donq3.jpg

donq5.jpg

donq6.jpg

Välter inte hojen åt höger med den där pipan? Jisses vilket monster :3freak

Annars PIMP!

Välter inte hojen åt höger med den där pipan? Jisses vilket monster :3freak

Annars PIMP!

Jo, det gör den. Dämparen är så sjukt j_vla tung.. Tung är liksom bara riktnumret. Den ska bytas..

Men dammit va den går gott :yoparty Muahaha - jag tror jag gillar stora twin :) Märkte när jag kom tillbaka att jag i stressen att få köra en liten sväng hade glömt att skruva tillbaka bultarna i övre motorfästet. Men motorn satt där den skulle så det är nog lungt. Och distanserna satt också kvar...
Mer i morrn!

Hehe.. Där snackar vi pimp.. :tummenupp

Kommer du ha tid att köra eller kommer all tid gå åt att vaxa hojen i depån.. :D

Weee.. nu är den nästan färdig. Ska på massa dekaler bara men den provkördes iaf. Går nått styggt. :)
Strider inspekterar och Ögats (andreas/DaBrainz) flong nya impulsköpta ER6a skymtar :tummenupp

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    59.6 KB · Visningar: 93
  • 2.JPG
    2.JPG
    131.1 KB · Visningar: 203
  • 3.JPG
    3.JPG
    126.4 KB · Visningar: 182
  • 4.JPG
    4.JPG
    100.8 KB · Visningar: 109
  • 5.JPG
    5.JPG
    129.6 KB · Visningar: 194
  • 6.JPG
    6.JPG
    135 KB · Visningar: 163
2866669 Weee.. nu är den nästan färdig. Ska på massa dekaler bara men den provkördes iaf. Går nått styggt. :)
Strider inspekterar och Ögats (andreas/DaBrainz) flong nya impulsköpta ER6a skymtar :tummenupp
Hä hä. Coolt men jag hade förväntat mig fler kulörer, antar att flakeeffekten är svår att få fram på bild också.
:tummenupp

Hä hä. Coolt men jag hade förväntat mig fler kulörer, antar att flakeeffekten är svår att få fram på bild också.
:tummenupp

Ja, den är absolut mer spektakulär live än på bild. Ni får se den när det är dags att rejsa :)

Weee.. nu är den nästan färdig. Ska på massa dekaler bara men den provkördes iaf. Går nått styggt. :)

Riktigt fräck och den lär man knappast missa på banan! Men du, hur har du lärt dig lacka, eget lackbås i garaget dessutom? Vad har du för utrustning?

Är det en tjej som kommer köra den :confused:

Smaken som är som baken, respekt för din kreativitet :tummenupp

Angående mätaren va den jävulsk cool men min gud va boxar och skit vart lägger man det :va

ps snygg Honda i bakgrunden utan fälgar :D
Det är inga boxar och skit att lägga nånstans. :7peta :D

Låt mig förklara. De "boxar" du ser är dels den infraröda sändaren. Den ställer du brevid banan. Den andra, mindre, boxen, är den infraröda mottagaren. Den placerar du på valfritt ställe på hojen, men på så sätt att den pekar i sändarens riktning när denna passeras. Den blå saken i en påse är till för att mäta kylarvattentempen. Den sätter man på vatttenslangen som går mellan motor och kylare. That's it. Ok?

All elektronik sitter i mätarhuset. Det enda man behöver göra är dra kablarna och sätta på kopplingen på kylvattenslangen. Kolla in nån gång när DQ slår på den. Med strömmen på är den riktigt jefla fokking brutal :fakta

Tänk så fin hon blev :)

Bifogat

• IMG_1595_small.JPG
    IMG_1595_small.JPG
    93.7 KB · Visningar: 99
  • IMG_1634_small.JPG
    IMG_1634_small.JPG
    86.6 KB · Visningar: 123
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025