Bygga om till slanglöst?

den "tätning" som harry sätter på, är den mkt tjockt då så det även bli svårare att få på o av däcket? eller är det en rätt tunn grej så man inte märker skillnaden?
om jag ändå kan byter däcket själv sen så är det ju klart mkt bättre att nån som verkligen kan gör detta jobb så det bli rätt från början.

det blir i princip som med ett fälgband. som sagt enda problemet du kan stöta på är att poppa ur däcket när du ska fylla luft. annars är det bara fördelar.

Finns det inte en liten slang som man trär på och sedan blåser upp så att den tätar för ekerskruvarna?

Finns det inte en liten slang som man trär på och sedan blåser upp så att den tätar för ekerskruvarna?

Jepp. Inte sett för 17" dock. Plus de kostar runt 2lök per hjul...

Sent from my X10i using Tapatalk

Sitter silvertejp på mitt Harryhjul, bara att googla hur silvertejp ser ut :D
VISST har jag silvertejp men den är för att skydda tätningen . den är flamsäker,uv-och åldrings beständig och mycket nöttålig..mitt slanglösa material väger ca 100gr med ventil och är 1mmtjockt .Har haft mina i 6år och det funkar än ..har gjort 100tals fälgar och NU är dom ännu bättre än förut:Bugar för nu finns inte slangen kvar på ventilen (kolla bilden) MVHARRY (fälgen är pulverlackad om ni undrar)

Bifogat

• DSC01838.jpg
    DSC01838.jpg
    228 KB · Visningar: 145
VISST har jag silvertejp men den är för att skydda tätningen . den är flamsäker,uv-och åldrings beständig och mycket nöttålig..mitt slanglösa material väger ca 100gr med ventil och är 1mmtjockt .Har haft mina i 6år och det funkar än ..har gjort 100tals fälgar och NU är dom ännu bättre än förut:Bugar för nu finns inte slangen kvar på ventilen (kolla bilden) MVHARRY (fälgen är pulverlackad om ni undrar)

vad tar du för att fixa en uppsättning?

vad tar du för att fixa en uppsättning?
JAG tar 1000kr per uppsättning eller om du har bättre beggade däck så går det oxå bra ,,Har byggt min hoj av grejor som jag har bytt mot slanglöst typ däck ,bromsar.ljuddämpare mm...OCH mina slanglösa så går det att byta ekrar om man måste ..Har hört att en bytte nav utan att tätningen skadades mycke jobb men det gick :D

JAG tar 1000kr per uppsättning eller om du har bättre beggade däck så går det oxå bra ,,Har byggt min hoj av grejor som jag har bytt mot slanglöst typ däck ,bromsar.ljuddämpare mm...OCH mina slanglösa så går det att byta ekrar om man måste ..Har hört att en bytte nav utan att tätningen skadades mycke jobb men det gick :D

det låter ju bra :)
tror jag lär kommer såfort jag har tid för att kommer till dig.
hur långt tid behövs för hela ombyggnaden tills man kan trycksätta hjulen och åka på de igen?
vill säger, funkar det typ att man kör med hojen till dig, väntar medans du fixa och kör hem sen ngr timmar senare? eller behöver det torkar/härda i många timmar?

det låter ju bra :)
tror jag lär kommer såfort jag har tid för att kommer till dig.
hur långt tid behövs för hela ombyggnaden tills man kan trycksätta hjulen och åka på de igen?
vill säger, funkar det typ att man kör med hojen till dig, väntar medans du fixa och kör hem sen ngr timmar senare? eller behöver det torkar/härda i många timmar?
NJA det beror på, jag brukar få fälgarna utan däck då tar det ca 1.5 -2.5 tim beror på den gamla tejpen som sitter få fälgen ibland går det fort eller så är det kladdigt som faan och är det svart eloxerat så måste den ruggas upp ..och det går att åka direkt efter tätningen,,,,:tummenupp har många fälgar just nu och måste fixa uppsamlingskärl till en massa förare..men kanske nästa vecka ,,,

bli nog snarare om en månad eller nåt isåfall.

problemet är att jag för tillfället bara har min motorcykel och ingen bil och behöver hojen "varje" dag plus att jag bor bort en bit. fast man kanske skulle kunna kunna låna eller hyra en bil för tillfället
var hitta jag dina kontaktuppgifter?

bli nog snarare om en månad eller nåt isåfall.

problemet är att jag för tillfället bara har min motorcykel och ingen bil och behöver hojen "varje" dag plus att jag bor bort en bit. fast man kanske skulle kunna kunna låna eller hyra en bil för tillfället
var hitta jag dina kontaktuppgifter?
TJA jag har 0706-349121 om det hjälper . Har fixat grabbens hoj sista dagarna en CRF 150 renoverat gaffeln + eklöf fixa bakstötdämparn men jag köpte nya packboxar märke all balls och fy faan vilket skit :mad:det vart värre än dom som satt i men jag får pengarna tillbaka :D tack vore jocke engström .har köpt orginal av EKLÖF han har bra grejor :tummenupp och bra priser :D MVHARRY

1000 kr var inte farligt tycker jag. Väldigt bra att veta inför framtiden.

Hittade detta när jag googlade lite:
http://www.teamincomplete.com/Projects/950/1719tubelesswhee.html
HI HI har testat det oxå med badrumstätning funkar ett tag men sen släpper det fastnar inte på eloxerat ,,sen skrev dom att det ska funka på 21/18 tums fälgar :va den fälgen går inte göra slanglös om det inte är special . fälgen måste ha en bula innanför däcket för att det ska gå ..Har en sån fälg ( HIGHLAND )men vill inte åka med 0.8 slanglöst ..och sen 5-7mm tjockt:confused: och mitt är 1mm ..OK det funkar säkert på en lansvägs hoj som du inte byter däck så ofta ...HA PÅ BRA ...

bra med mobil nummret. jag ringer på nån dag om nån vecka så få vi ser hur det bli :)

HI HI har testat det oxå med badrumstätning funkar ett tag men sen släpper det fastnar inte på eloxerat ,,sen skrev dom att det ska funka på 21/18 tums fälgar :va den fälgen går inte göra slanglös om det inte är special . fälgen måste ha en bula innanför däcket för att det ska gå ..Har en sån fälg ( HIGHLAND )men vill inte åka med 0.8 slanglöst ..och sen 5-7mm tjockt:confused: och mitt är 1mm ..OK det funkar säkert på en lansvägs hoj som du inte byter däck så ofta ...HA PÅ BRA ...

Tyckte också att det lät sådär med 7 mm tjockt med silikon eller liknande. Jag lägger hellre en tusing och får det bra istället.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park