Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
du o gizmo kanske starta en undergrupp i classic racing.. wierd racing..
allvarligt... den går väl inte o rejsa med?
gaffelvinkeln gör den väl inte direkt snabbsvängd?
o få den igenom som amatör tro jag den måste vart reggad..
ombyggt blir de tror jag..
sen oM dom skulle godkänna det så är det ca 5000+ kr senare
om du ens e sugen så gör klart svetsar mm o allt utom lysen mm som behövs isf..
maila in bilderna.. bra bilder på ram o allt. fråga dom vad dom anser.. jobbigt o bygga ihop den för gata o sen släpper dom inte ens igenom dig.


Helt ärligt har den en skarp lutningsvinkel så, kan säkert mätta hur många grader den pallar luta ner mot asfalten innan den slår i moder jord, har även provat ta minst 1 kurva i 70+ en så länge utan problem i en lång svepande 90gradare, skule jag haft en riktig gaffel o lita på, bätre bromsar om de skule bli akut o riktiga däck o torrt underlag så skule jag bräst på minst 110+km/h i den kurvan, denna hojen jag bygger nu har i allfall stötdämpare o någorlunda väghålning, så helt omöjligt e de no inte o ha den till o framföra på en road racing barna, fast alla parametrar e fel o ha den till en road racing barna på denna hojen, får la bygga in motorn o täcka den o juga lite om cc, sen kan man hoppas ingen listar ut cc på den :D så kanske man kan leka med små killarna :)


Ja mena vad ska jag annars ha den till i gentligen? bygga en hoj för o ha den inlåst i ett mörkt garage eller? ställa in den i en glasmonter o låsa o ha något o kolla på tills man blir gammal? farbror blå lär ju inte tycka om den :( o den e ju inte idialisk o bli en ghost GBG ju, kanske bätre o ha den till blackrace? men då blir den ju oförsäkrad/ obesiktigad/ oskattad/ ej laglig o framföra, den räknas forfarande som cross, o cross barna går den inte framföras på, fast skule sätt roligt ut med den kalosen på en crossbarna :D

Nopp ramen har inte vart registrerad innan (villsäja de som finns kvar av org ramen, bara motorn :)

Ibland får man en tankeställare varför gör jag som jag gör, slösar bort tid/pengar på en sak som inte kommer användas, o blir lite deppig o tänker lite till :confused: nu skiter jag i bygget o skrotar asset. (FAST DE VA JU BARA EN TANKE) tur att yamaha R1 börjar bli billiga, köper en nästa vår :)
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Helt ärligt har den en skarp lutningsvinkel så, kan säkert mätta hur många grader den pallar luta ner mot asfalten innan den slår i moder jord, har även provat ta minst 1 kurva i 70+ en så länge utan problem i en lång svepande 90gradare, skule jag haft en riktig gaffel o lita på, bätre bromsar om de skule bli akut o riktiga däck o torrt underlag så skule jag bräst på minst 110+km/h i den kurvan, denna hojen jag bygger nu har i allfall stötdämpare o någorlunda väghålning, så helt omöjligt e de no inte o ha den till o framföra på en road racing barna, fast alla parametrar e fel o ha den till en road racing barna på denna hojen, får la bygga in motorn o täcka den o juga lite om cc, sen kan man hoppas ingen listar ut cc på den :D så kanske man kan leka med små killarna :)


Ja mena vad ska jag annars ha den till i gentligen? bygga en hoj för o ha den inlåst i ett mörkt garage eller? ställa in den i en glasmonter o låsa o ha något o kolla på tills man blir gammal? farbror blå lär ju inte tycka om den :( o den e ju inte idialisk o bli en ghost GBG ju, kanske bätre o ha den till blackrace? men då blir den ju oförsäkrad/ obesiktigad/ oskattad/ ej laglig o framföra, den räknas forfarande som cross, o cross barna går den inte framföras på, fast skule sätt roligt ut med den kalosen på en crossbarna :D

Nopp ramen har inte vart registrerad innan (villsäja de som finns kvar av org ramen, bara motorn :)

Ibland får man en tankeställare varför gör jag som jag gör, slösar bort tid/pengar på en sak som inte kommer användas, o blir lite deppig o tänker lite till :confused: nu skiter jag i bygget o skrotar asset. (FAST DE VA JU BARA EN TANKE) tur att yamaha R1 börjar bli billiga, köper en nästa vår :)


jag skulle utan tvekan ha kvar offroad egenskaperna o förlänga sving.. sen har du ju en fin fin hillclimber :tummenupp
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
hur löste de sig med luftburken med tryck osv?

Använder org luft burken men fick göra den mindre för at få plats under tanken, så har kortat burken från luftfiltret ner till förgasarna med ca 4-5cm

Hur trycket e i den vet jag inte alls :confused: men motorn tycks gå lika dant fasten jag har kortat avtåndet i den, den slurpar inte fasligt mycke sopp heller, körde mellan 4-5mil igår o hojen drog inte mer en 2.5liter, hum drar bara 0.5 per mil då ju om jag körde 5 mil, o jag span minst 12gånger o hade fullgaslägge med vavstopp ett x antal gånger på viserligen bara 1-3 an, ska den dra så lite? kanske för snålt stäld? funderar o skaffa en bredbanslamba kanske, ska plocka ut 1 tändstift okså o se om den går rent eller tort, de sitter org munstycken i Keihin CVK36orna på den (130)

På grund av att när jag kör i tomgångslägge o ska gå upp till halvgas så e de ett böööööööööööööö o de tyder oftast på för mycke luft o snålt med sop upp till halvgaslägge, då e de inte huvemunstycket som ska ändras ju, utan tomgångs/ luft/ lågfartsmunstycket , om jag tänker rätt nu.
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Lite grundläggande kunskapar i fackverkskonstruktion hade nog varit på sin plats. Då hade du nog kunnat få ramen att både hålla och bli vridstyv.

Sen kan jag nog hålla med dig om att crossbarna blir lite ledsna om du kör på dem. Speciellt lämplig för crossbana tror jag inte den är heller.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kära Bullen...

Hej igen,
Men har börjat fundera om jag värkligen ska göra åning den med ljus o få ramen ammatör bes o så.

Besiktiga???
Hur tänker du nu?


För ska jag köra på barna, vem kan man raca mot? blir ju ensamt annars ju, man vill ju möta liknande hojar.

Kan tänka mig att det blir svårt att hitta liknande hojar att rejsa mot.
Speciellt med röramar i stål
Men då finns ju Ducati med likande FaKKverksramar å så!
MEn dom är ju bara 2 cylindriga.

Som det skrevs tidigare så är det nog ensammet på toppen! :tummenupp

(Det är inte han som skrivit insändaren som är med i filmen)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Kära Bullen...



Besiktiga???
Hur tänker du nu?




Kan tänka mig att det blir svårt att hitta liknande hojar att rejsa mot.
Speciellt med röramar i stål
Men då finns ju Ducati med likande FaKKverksramar å så!
MEn dom är ju bara 2 cylindriga.

Som det skrevs tidigare så är det nog ensammet på toppen! :tummenupp

(Det är inte han som skrivit insändaren som är med i filmen)


Vem e bullen? :va

Som sakt ramen e inte klar häller för bes, inte ens för några fack männ o kolla på den, jo börjar okså fundera över Ducati med fackverksram, men som sakt vad spelar de för roll om dom bara har 2 cylindrar? jag tycker de e kubiken som borde räknas inte antal cylindrar, annars får jag göma motorn/avgasystemet o säja jag har 2 cylindrar så kan jag okså vara med o leka :D

Förstog inte din mening med (Det är inte han som skrivit insändaren som är med i filmen) de e la jag som e insändaren o jag e vist med i filmen, vem skule de annars vara tycker du ?:confused:
 
Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Haha, riktigt skönt att se att monstret lever :D
Du verkar inte hålla igen på gasen iaf :yoparty Bra självförtroende eller vad? Tycker det ser ut som att ramen kommer rasa ihop till en liten hög på varenda bild, och ändå tar du ut den på vägen och brassar helvetet:yoparty

Way to go säger jag bara:tummenupp

Jo första gången man provkörde den lungt en sväng trode jag ramen skule rassa ihop, men de gjorde den inte, så jag fixsade fjädrigsbekymret o provade den lite hårdare men ramen höll, inte några svetsfogar som gätt sig eller ens några rör som har lossat, så nu jävlar tänkte jag o tog ut den på en 5 mils provrunda runt rävlanda-hindås-bollebygd lite hårdare körning, men samma sak denna gången ramen ser lika dan ut som när jag bygde den för första gången, hålbara svetsfogar kanske, vill inte vistas för långt bort o i dessa trakter e de knapt några poliser heller så :D o möta dom vill man inte, som sakt polisen lär la inte tycka om bygget :D men har alltid haft ett vakande öga över andra människor, så jag brasar inte på om jag inte e helt säker att de inga människor finns i närheten.

Nä nu behöver man skaffa lite färg så man kan riva i sär bygget, måste måla ramen innan jag monterar ihop den igen annars kommer den börja rosta igen :( de vill man inte ju, tror de blir snyggare med svart ram okså :D
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Så har har man köpt färg nu så man kan riva bygget, nu e bygget rivit :D
 

Bifogat

  • DSC00748.JPG
    DSC00748.JPG
    69.9 KB · Visningar: 195
  • DSC00754.JPG
    DSC00754.JPG
    108.1 KB · Visningar: 264
  • DSC00757.JPG
    DSC00757.JPG
    107.3 KB · Visningar: 278
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Bilden med massa gula sträck e hur den nya ramen ska vara tänkt när den e klar :)
 

Bifogat

  • DSC00749-.JPG
    DSC00749-.JPG
    99 KB · Visningar: 440
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

Jag undrar om du skulle kunna tänka dig, att göra det här testet som tar ca 20 min.
Svara gärna med resultatet, det skulle vara väldigt intressant!

De va ju skoj de provet, finns de inga andra o leka med ?

Du fick bättre resultat än 63 % av populationen.
Resultat på ordtest: 99.7
Resultat på performancetest: 114
Bildfrågor: Genomsnittligt resultat 10 Ditt resultat 14
Frågor om ordförråd: Genomsnittligt resultat 10 Ditt resultat 15
Minnesfrågor: Genomsnittligt resultat 10 Ditt resultat 15
Relationsfrågor: Genomsnittligt resultat 10 Ditt resultat 10
Matematikfrågor: Genomsnittligt resultat 10 Ditt resultat 13
Förmåga till abstrakt tänkande: förväntad
Ordminne: förväntad
Symbolminne: förväntad
Förmåga till verbalt tänkande: svaghet
Matematisk förmåga: förväntad

IQ-resultat (105) Mitt IQ efter tabellen Amerikanska IQ-% 145+

IQ-beskrivande kategori

Resultat Kategori
130 mycket hög
120 hög
110 övernormal
90 genomsnittlig
80 låg–normal

IQ-resultat, jämförelser

Resultat Kategori
160 S-B V toppvärde
153 IV-test toppvärde
139 Poetic Genius Society
131 Mensa-samfund
125 genomsnitt för PhD & MD
115 genomsnitt för collegestudent
 

Scrub

Guest
Jag tycker du ska kontakta SFRO och berätta lite om ditt bygge, kanske skicka några bilder, Har du tur så kanske de inte ser några problem med din konstruktion.
De brukar vara jävligt bra och lätta att ha o göra med.


Btw
fan vilket coolt test! jag var ju smart! (129)
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag tycker du ska kontakta SFRO och berätta lite om ditt bygge, kanske skicka några bilder, Har du tur så kanske de inte ser några problem med din konstruktion.
De brukar vara jävligt bra och lätta att ha o göra med.


Btw
fan vilket coolt test! jag var ju smart! (126)


Jo jag ska kontakta SFRO, läste lite på deras sida, men hitta inget om rördragning, får ringa o fråga SFRO o se om man kan dra rören hur man vill eller om man ska följa några råd. :)

Men blev lite knas på just att man inte får överstiga 25% i effekt från org motorn, kan de stämma? för denna e ju på mist 150hk o min förra va på knapt 42hk, men de kanske gäller bara regade fodon? :confused:
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jo jag ska kontakta SFRO, läste lite på deras sida, men hitta inget om rördragning, får ringa o fråga SFRO o se om man kan dra rören hur man vill eller om man ska följa några råd. :)

Men blev lite knas på just att man inte får överstiga 25% i effekt från org motorn, kan de stämma? för denna e ju på mist 150hk o min förra va på knapt 42hk, men de kanske gäller bara regade fodon? :confused:

det gäller nog fortfarande en reggad hoj..
denna har inget ursprung kan man säga.. beror på om dom godkänner effekt för denna ram.
 

Scrub

Guest
Bara att kolla, Ett enda samtal kan ge väldigt mycket info. Klart värt att kolla upp enligt mig.
har förövrigt deras bygghandbok liggandes, den är din för en tvåhundring=)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top