Hum eller i dena stilen typpsom kan texas med antingen tun plåt eller glasfiber eller rent av plexsi sen
![]()
Jag tror på rörramsdelen, snyggt

Blir imponerad hur du både hinner bygga och skriva och fota, känns lite stressande...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hum eller i dena stilen typpsom kan texas med antingen tun plåt eller glasfiber eller rent av plexsi sen
![]()
Jag tror på rörramsdelen, snyggtDu avviker från "R1 modellen" med och får lite personligt signum på bygget som andas även lite Ducatikänsla. Härlig tråd att köra igenom när man fått tiden under sjukskrivning.
Blir imponerad hur du både hinner bygga och skriva och fota, känns lite stressande...
CNC fräs menar du, eller?
Enstaka detaljer kan du lika gärna göra i en vanlig fräs.
Hur man svarvar fram en sving har jag lite svårt att förstå...
Har svetsat ihop en av aluminiumprofiler med ipressade stålbussningar.
Blev rätt snyggt!
Kopierade original stålsvingens utförande, men kortare, grövre gods och lite plåtvinklar till förstärkning för att vara på säkra sidan.
Passar perfekt.
Vågar inte köra med den...
Svarva en sving går om man bara vill
Typp som svarva fram en ram![]()
Forklara lite mer i detalj hur du skulle ga tillvaga nar du svarvar din sving, eller for all del, din ram!? Jag tror du har kommit pa en produktionsteknisk varldsnyhet hemma i garaget![]()
Fast det kanske går av sig sjalv i CRC-frasen?
Motorn kommer okså tillvärkas av bara farten i en CNC machin, kommer hamna på cirka 950-1300cc.
Du är ju bara för härlig...ca 950-1300cc![]()
![]()
![]()
Härligt med lite fäxibilitet!![]()
Jag är dock lite nyfiken på hur den svarvade svingen kommer se ut?
Finns det nöjlighet att köpa en?
Kan du svarva en sving så svarvar jag en egen ram och sätter ihop det.
Du är ju bara för härlig...ca 950-1300cc![]()
![]()
![]()
Hur mycket av delarna är kommer från den ursprungliga CR250n?
Annars kan man bygga variabel cylinderad med variabel vev så kan jag få 950cc eller 1300cc om jag villmen så texnisk får inte motorn bli.
Det här är någon teknisk lösning jag inte känner till...du får gärna förklara hur det skall fungera...![]()
Även variabel kompressionsrum kan man ha om man vill ha 7.0-14 bar, antingen snålköra eller full racer, jag vill inte vara först i världen med såna här sakereller de kanske e bra o vara först så kan man ta patent på sin sak o tjäna pengar
![]()
Shit och sjutton smådjävlar, det här är ju den mest osannolika tråd jag läst på SH....
Detta bygget för mig känns dock mer som en 10-årings våta dröm att få sätta en RM12:a (motorn från ett JAS 39 gripen) på sin lådbil så han kan BraSSa HelVet aV sINa PolArRe mEd kÄttInG i näVEn Okk lySSNa pÅ HåDroCK. Men det är ju bara min högst personliga åsikt.
![]()
![]()
Det är möjligt. Men har du läst Gismos trådar samt sett han filmer på bla Youtube? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146164
De har ngt djupt främmande och nästan norenskt suggestivt över sig.
/J
Jaaah joo, hade glömt den, usch nu blir det nya konstiga drömmar igen
Brukar föressten köra igenom Ferspeedboys Rävlanda emellanåt på rundorna men snart vet jag inte om jag vågar längre!
Du får vara nyfiken en stund till tycker jagjag har hur många tankar som hällst på hur sakerna ska se ut, men ingen egen machin som kan förvärkla mina byggen
![]()
Har jag fattat det hela rätt nu eller?
Du ska:
-Svarva eller fräsa en sving, samt ram? japp helt rätt![]()
-Bygga en egen motor? japp den kommer av bara farten![]()
Detta är ju ingen omöjlighet (kanske att svarva en sving... men men), men det kräver ju en hel del vetande och kunnande. Jag kanske har misstolkat dig helt med mina påståenden, rätta mig mer än gärna i så fall.
Detta bygget för mig känns dock mer som en 10-årings våta dröm att få sätta en RM12:a (motorn från ett JAS 39 gripen) på sin lådbil så han kan BraSSa HelVet aV sINa PolArRe mEd kÄttInG i näVEn Okk lySSNa pÅ HåDroCK. Men det är ju bara min högst personliga åsikt.
Lycka till![]()
...SAAB gjorde en sådan maskin för nästan 10 år sedan.
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |