Bygga om en sv650s till streetfighter

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Tjena,

Är rätt sugen på att göra om den nya hojjen!

Tror ni man kan borra + gänga i den befintliga styrkronan för att kunna montera ett MX-styre? :) Känns "onödigt" att köpa en annan styrkrona... eller?

Jag tror inte jag skulle försöka ge mig på och borra och gänga. Möjligen borra och muttra. Val av metod beror ju dock på grovleken på styrkronan.

Jag skulle i alla fall inte borra och gänga. Möjligen borra och muttra. Det hela beror ju dock helt på grovleken på styrkronan.

Jepp, lägga mutter låter vettigare. Såg att Biltema säljer styrfästen för MX-styren samt att de har MX-styren i storlek "fatbar".

Ska försöka hitta en schysst framlampa också, kanske en XT-660? Eller dubbla runda á la street tripple?

annars är det väl bara att köpa en styrkrona från N modellen, brukar kunna gå för vettig peng på ebay

Jepp, lägga mutter låter vettigare. Såg att Biltema säljer styrfästen för MX-styren samt att de har MX-styren i storlek "fatbar".

Ska försöka hitta en schysst framlampa också, kanske en XT-660? Eller dubbla runda á la street tripple?

Ja tycker ktm exc -07 och nedåt är jäkligt fräna :) Du kan ju kolla iaf

Mitt lyse på min SV650 (se avatar) kommer från biltema. Typ 600 :- tror jag. Passar fint, i mina ögon. :)

Edit, min är en -99 dock.

Undrar om man kan behålla befintliga slangar/vajrar?
Tvivlar jag på.
efter jag bytt kopplingsvajer.
Det blir längre kopplingvajer. Gör själv?
Det blir en längre slang från handbromsen och nedåt.
(Inget större problem, finns hydrualfirmor i Sverige som fixar det)
Och så det elektriska.
Gissar varenda sladd från vänster och högre styre måste klippas av och förlängas.
Efter varit inne och rotat för att hitta sladdarna till tutan (fanns ingen tuta när jag köpte Sukkan)
Men det märker du. Om du måste förlänga alla sladdar nån dm eller två.
Klipp inte alla sladdar på samma plats. Klipp varje sladd 1 till 2cm off från tidigare klipp så skarvarna inte kommer på samma plats. Lödkolv, lödtenn och krympslang.

Jag köpte gas och kopplingswire från N modellen som var lite längre, gällde en 01a i mitt fall!

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back