Jag och polaren håller på att sätta ihop hans cykel efter kamkedje och kickaxelbyte.
Såhär har vi gjort:
VI satte kammen så att nockarna pekade neråt och den ena skruven som håller i kamkedjedrevet sitter i linje med cylindern.
Vi ställde motorn i TDC och monterade på kopplingskorgen.
När vi skulle ställa ventilerna så blev vi lite fundersamma. När vi skruvade ner ventilskruvarna så trycktes decompen ned? När vi ställt ventilerna så tryckte vi på decompen och då vart spelet extremt stort. Jag antar att det var så för att den just ska "decompa" stämmer det?
Isf bör jag ställa ventilerna så att det är 0.10 in och 0.10 ut när decompen är helt tillbakafjädrad?
Den sista funderingen gäller kicken. Vi spännde kicken och låste den innan allt monterades, men när man sedan släpper på kicken så fjädrar den tillbaka alldeles för långt? Vi har dock ej provat när transkåpan sitter på, men det borde väl inte spela någon roll?
Många frågor, hoppas att någon snäll och Husabergkunnig människa kan ta sig tid att reda ut detta.
Martin.
Såhär har vi gjort:
VI satte kammen så att nockarna pekade neråt och den ena skruven som håller i kamkedjedrevet sitter i linje med cylindern.
Vi ställde motorn i TDC och monterade på kopplingskorgen.
När vi skulle ställa ventilerna så blev vi lite fundersamma. När vi skruvade ner ventilskruvarna så trycktes decompen ned? När vi ställt ventilerna så tryckte vi på decompen och då vart spelet extremt stort. Jag antar att det var så för att den just ska "decompa" stämmer det?
Isf bör jag ställa ventilerna så att det är 0.10 in och 0.10 ut när decompen är helt tillbakafjädrad?
Den sista funderingen gäller kicken. Vi spännde kicken och låste den innan allt monterades, men när man sedan släpper på kicken så fjädrar den tillbaka alldeles för långt? Vi har dock ej provat när transkåpan sitter på, men det borde väl inte spela någon roll?
Många frågor, hoppas att någon snäll och Husabergkunnig människa kan ta sig tid att reda ut detta.
Martin.