Bygga "egen" MC-ram???

Gsxr 1000 -02... Inte riktigt komplett på bilden men allt finns för att kunna köra den. Ska ha den på isen i vinter men den kommer inte reggas in då jag tror att ramen är lite defekt i styrhuvudet. Tog hem den från Tyskland nyligen och fick den till en skaplig peng. Frågan är om man skulle ta sig i kragen och börja bygga något på denna...

Bifogat

• 1383446_10151683836471924_1723901315_n.jpg
    1383446_10151683836471924_1723901315_n.jpg
    70.1 KB · Visningar: 224
Om jag nu ska börja fundera på att kolla upp material till ett eventuellt bygge,vad blir bäst att bygga ramen av? Jag behärskar både Mig/Mag och Tigsvetsning...

Själv kör jag med 40x2 i S355. Kalldragna, sömlösa och normaliserade.

Gsxr 1000 -02... Inte riktigt komplett på bilden men allt finns för att kunna köra den. Ska ha den på isen i vinter men den kommer inte reggas in då jag tror att ramen är lite defekt i styrhuvudet. Tog hem den från Tyskland nyligen och fick den till en skaplig peng. Frågan är om man skulle ta sig i kragen och börja bygga något på denna...

Låter intressant, sätt igång!

TIG är att föredra då du får bättre kontroll över processen men det går att svetsa med MAG (MIG) också när det gäller Docol rören.

Låter intressant, sätt igång!

Det är en liten dröm man haft i ett par år...att bygga en riktigt låg fet hoj med komponenter från en gsxr 1000 och förlänga hjulbasen ca 100 mm så man får lite coolare gaffelvinkel. Till att börja med ska den köras på isen i vinter. Men jag kommer inte regga in den då den antagligen blivit lite justerad i styrhuvudet då hjulbasen är ett par cm kortare än standard. Sen kanske det blir av...

ett litet trådlyft..

frågan har ställts i tråden innan men jag finner inget svar, om man har en standard hoj och enbart vill bygga en egen ram och använda alla andra original komponenter från ursprungs hojen till bygget, går det att lösa så via sfro på något sätt?

// hagerr

Då lyfter vi tråden nästan exakt två år till och ställer samma fråga igen.:va

Undrar om det går att registrera in ett sånt här bygge??

51aa9b3cd68d5f9d065f196264fdafe2.jpg

Köpa en vält/smälld hoj och en fyrhjuling med skuren motor och bygga ihop.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...