Bygg ett flugplan!

Har sett den innan men inte tagit mig tiden att prova, men det skulle vara fräckt att se om det verkligen funkade!

:tummenupp

Insektsplågeri :tungan

Men what the hell, det är grymt ju, vilken ide.

Fan va grymt!! vi har för tillfället flugor stora som humlor på jobbet......tillgång till kyl/frys/kontaklim/flugor/stickor......fan att man inte har natt denna veckan då!!! kanske lite oroande för chefen om man springer runt å jagar flugor å sen bygger små farkoster som man limmar flugor på och sen skrattar ondskefullt medans dom små liven kämpar å sliter.....Mooooaaahahaha
:D

Haha, låter ju som ett grymt tillfälle! Se till att posta bild och film på flugplanet! :D

McFille skrev:
Haha, låter ju som ett grymt tillfälle! Se till att posta bild och film på flugplanet! :D

Ska se vad jag kan göra....har lugnt i maskinerna imorrn så... :tummenupp
Fångade två fetingar idag som har det bra i en burk.....hoppas dom överlever till imorrn. slängde i lite gammalt käk så dom kanske lägger på sig ett nano gram tills imorrn.....hirrhirr film kommer garanterat om det blir bra!

MilleR skrev:
Fan va grymt!! vi har för tillfället flugor stora som humlor på jobbet......tillgång till kyl/frys/kontaklim/flugor/stickor......fan att man inte har natt denna veckan då!!! kanske lite oroande för chefen om man springer runt å jagar flugor å sen bygger små farkoster som man limmar flugor på och sen skrattar ondskefullt medans dom små liven kämpar å sliter.....Mooooaaahahaha
:D

Mina klasskompisar frös in en geting en gång...och knöt ett snöre runt den sen... :rofl stackars geting, men fy fan vad roligt vi hade :rofl

Jag har alltid velat testa det, när jag läser artikeln!
Men man glømmer det 1 sek senare... hmm...
svårt att boka in också, tillgången på flugor är ju inte enorm :P
inte sett en enda här i norge :(

får knalla ner till den lokala djuraffären...
svårt att hitta vilda och frigående så här års.

Det här är nog första gången jag har läst att någon saknar flugorna! :D
Dåligt med dem här också tyvärr, de har ju gått i ide allihopa... :hihi

MilleR skrev:
Fångade två fetingar idag som har det bra i en burk.....hoppas dom överlever till imorrn. slängde i lite gammalt käk så dom kanske lägger på sig ett nano gram tills imorrn.....hirrhirr film kommer garanterat om det blir bra!
Ni är sjuka :hihi

mb skrev:

Eeh!....lyckades fylla min kvot för det tilltänkta experimentet idag, men nåt jag inte tagit med i beräkningarna är ju att så här på höstkvisten är dom små liven ganska sega och orkeslösa..... :(
Så resultatet blev.....fyra feta spyflugor limmade på några tändsticksbitar.....ingen "grand finale" med take off a´la bröderna Wright..... :huvet
Så då kan man ju inte kalla sig Aviation engineer heller.....flugsamlande dåre med för lite att göra på jobbet stämmer nog bättre..... :pannkyss

Återupptar studierna i vår.....Lev väl/Miller

MilleR skrev:
Eeh!....lyckades fylla min kvot för det tilltänkta experimentet idag, men nåt jag inte tagit med i beräkningarna är ju att så här på höstkvisten är dom små liven ganska sega och orkeslösa..... :(
Så resultatet blev.....fyra feta spyflugor limmade på några tändsticksbitar.....ingen "grand finale" med take off a´la bröderna Wright..... :huvet
Så då kan man ju inte kalla sig Aviation engineer heller.....flugsamlande dåre med för lite att göra på jobbet stämmer nog bättre..... :pannkyss

Återupptar studierna i vår.....Lev väl/Miller

Haha, heltgjutet! Hände det ingenting alls då? E du säker på att flugorna inte hade dött då? :rofl

McFille skrev:
Haha, heltgjutet! Hände det ingenting alls då? E du säker på att flugorna inte hade dött då? :rofl

hmm....dom satt å lät bzzzzzz bzz bzzzz i vad som verkade vara ett försök till att få luft under vingarna och lyfta. Men dom var nog för orkeslösa för att lyckas..... :(
Men jag tänkte på det? när flugornas lekamen kommer i kontakt med (kontaktlimmet.....blir det inte hemskt konstigt för dom då? tänkte om dom suger i sig alla farliga kemikalier och grejer och blir alldeles bänga.... :fyllisar kanske bättre att använda dubbelhäftande tape om det går..... :va

edit: kan var en av dom konstigaste trådarna på länge btw.......

*/ ?>
Back