Bygg ett flugplan!

Har sett den innan men inte tagit mig tiden att prova, men det skulle vara fräckt att se om det verkligen funkade!

:tummenupp

Insektsplågeri :tungan

Men what the hell, det är grymt ju, vilken ide.

Fan va grymt!! vi har för tillfället flugor stora som humlor på jobbet......tillgång till kyl/frys/kontaklim/flugor/stickor......fan att man inte har natt denna veckan då!!! kanske lite oroande för chefen om man springer runt å jagar flugor å sen bygger små farkoster som man limmar flugor på och sen skrattar ondskefullt medans dom små liven kämpar å sliter.....Mooooaaahahaha
:D

Haha, låter ju som ett grymt tillfälle! Se till att posta bild och film på flugplanet! :D

McFille skrev:
Haha, låter ju som ett grymt tillfälle! Se till att posta bild och film på flugplanet! :D

Ska se vad jag kan göra....har lugnt i maskinerna imorrn så... :tummenupp
Fångade två fetingar idag som har det bra i en burk.....hoppas dom överlever till imorrn. slängde i lite gammalt käk så dom kanske lägger på sig ett nano gram tills imorrn.....hirrhirr film kommer garanterat om det blir bra!

MilleR skrev:
Fan va grymt!! vi har för tillfället flugor stora som humlor på jobbet......tillgång till kyl/frys/kontaklim/flugor/stickor......fan att man inte har natt denna veckan då!!! kanske lite oroande för chefen om man springer runt å jagar flugor å sen bygger små farkoster som man limmar flugor på och sen skrattar ondskefullt medans dom små liven kämpar å sliter.....Mooooaaahahaha
:D

Mina klasskompisar frös in en geting en gång...och knöt ett snöre runt den sen... :rofl stackars geting, men fy fan vad roligt vi hade :rofl

Jag har alltid velat testa det, när jag läser artikeln!
Men man glømmer det 1 sek senare... hmm...
svårt att boka in också, tillgången på flugor är ju inte enorm :P
inte sett en enda här i norge :(

får knalla ner till den lokala djuraffären...
svårt att hitta vilda och frigående så här års.

Det här är nog första gången jag har läst att någon saknar flugorna! :D
Dåligt med dem här också tyvärr, de har ju gått i ide allihopa... :hihi

MilleR skrev:
Fångade två fetingar idag som har det bra i en burk.....hoppas dom överlever till imorrn. slängde i lite gammalt käk så dom kanske lägger på sig ett nano gram tills imorrn.....hirrhirr film kommer garanterat om det blir bra!
Ni är sjuka :hihi

mb skrev:

Eeh!....lyckades fylla min kvot för det tilltänkta experimentet idag, men nåt jag inte tagit med i beräkningarna är ju att så här på höstkvisten är dom små liven ganska sega och orkeslösa..... :(
Så resultatet blev.....fyra feta spyflugor limmade på några tändsticksbitar.....ingen "grand finale" med take off a´la bröderna Wright..... :huvet
Så då kan man ju inte kalla sig Aviation engineer heller.....flugsamlande dåre med för lite att göra på jobbet stämmer nog bättre..... :pannkyss

Återupptar studierna i vår.....Lev väl/Miller

MilleR skrev:
Eeh!....lyckades fylla min kvot för det tilltänkta experimentet idag, men nåt jag inte tagit med i beräkningarna är ju att så här på höstkvisten är dom små liven ganska sega och orkeslösa..... :(
Så resultatet blev.....fyra feta spyflugor limmade på några tändsticksbitar.....ingen "grand finale" med take off a´la bröderna Wright..... :huvet
Så då kan man ju inte kalla sig Aviation engineer heller.....flugsamlande dåre med för lite att göra på jobbet stämmer nog bättre..... :pannkyss

Återupptar studierna i vår.....Lev väl/Miller

Haha, heltgjutet! Hände det ingenting alls då? E du säker på att flugorna inte hade dött då? :rofl

McFille skrev:
Haha, heltgjutet! Hände det ingenting alls då? E du säker på att flugorna inte hade dött då? :rofl

hmm....dom satt å lät bzzzzzz bzz bzzzz i vad som verkade vara ett försök till att få luft under vingarna och lyfta. Men dom var nog för orkeslösa för att lyckas..... :(
Men jag tänkte på det? när flugornas lekamen kommer i kontakt med (kontaktlimmet.....blir det inte hemskt konstigt för dom då? tänkte om dom suger i sig alla farliga kemikalier och grejer och blir alldeles bänga.... :fyllisar kanske bättre att använda dubbelhäftande tape om det går..... :va

edit: kan var en av dom konstigaste trådarna på länge btw.......

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back