bwin.com GRANDE PREMIO DE PORTUGAL

Topp tre:

Lorenzo
Rossie
Pedrosa

Stoner hittar inte formen o hamnar i mitten av fältet

Vinkar från kurva två :2cool:2cool

FIAT Yamaha kommer ha en special-lack och speciella skinnställ denna helgen för att fira sin senaste bilmodell Fiat Punto Evo.

Team Toth ser ut som dom inte kommer köra denna helgen pga ekonomin. Dom har tidigare släpat efter med sina betalningar till aprilia och i sista stund fått ut sina hojar till några GP. Men nu ser det ut som dom inte kan lösa ekonomin alls till detta racet. Mattia Pasini ligger 5:a i VM. Enligt rykten så har bl.a en mekaniker i teamet som inte fått lön på 3 månader snott teamägarens Rolexklocka och nycklarna till en lastbil.

Last edited:
Enligt rykten så har bl.a en mekaniker i teamet som inte fått lön på 3 månader snott teamägarens Rolexklocka och nycklarna till en lastbil.

Ha .. Underbart ju :D

Själv fick jag en kul överaskning avc mitt lokala kabel tv bolag som varje månad kör en extra kanal gratis. Och gissa oktober kanalen ärr!! Jodå, Viasat Motor :banana

Tror Stoner får det tufft. Han är taggad men otränad och har ju inte gjort speciellt bra resultat här tidigare.

1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Rossi

ska inte fegtippa nu:

1 Rossi
2. Elìas
3. Pedrosa

Lorenzo har varit för lite i gruset i år, dags igen?

big_m1_estoril_00.jpg

big_m1_estoril_01.jpg

big_m1_estoril_02.jpg

big_m1_estoril_03.jpg

big_m1_estoril_04.jpg

big_m1_estoril_05.jpg

big_m1_estoril_06.jpg

Lorenzo vill uppmärksamma på att det nu är 40 år sen man först var på månen.

20090110LorenzoMoon2_G.jpg

20090110%20LorenzoMoonrear_M.jpg

Yamaha teamet och deras förare håller iallafall sina lackerare, dekaltrimmare, hjälmdesigners och skräddare sysselsatta!

Tror Stoner får det tufft i sin comeback, vi får se hur FP1 går.

TV tider på Viasat Motor idag:

13.35 Träning 1. MotoGP: 125cc.
14.45 Träning 1. MotoGP.
16.05 Träning 1. MotoGP: 250cc.
20.45 Träning 1. MotoGP. Repris.

Utan att ha sett Fiat Punto Evo så är jag ändå helt övertygad om att Yamahan är sexigare :)
Lorenzos kruka, nja - vet han inte att det var fejk :D

tyckte den svarta med sportpaket såg ganska kul ut,
men det är klart att i Sverige ska vi ha stora bränsleslukande bilar ifall vi far på Byggmax och köper bräder någon gång (typ 2 ggr per år)

tyckte den svarta med sportpaket såg ganska kul ut,
men det är klart att i Sverige ska vi ha stora bränsleslukande bilar ifall vi far på Byggmax och köper bräder någon gång (typ 2 ggr per år)
Det där gäller iaf. inte mig, jag har liten snålbil, men är på Byggmax 2ggr/mån :D
Det hade inte varit bättre om de gjort reklam för Volvo XC70, en exotisk handbyggd mc passar inte att locka med en Svenssonbil. Fiat 500 Abarth eller kanske en Alfa 147 åtminstone

Last edited:
Det där gäller iaf. inte mig, jag har liten snålbil, men är på Byggmax 2ggr/mån :D
Det hade inte varit bättre om de gjort reklam för Volvo XC70, en exotisk handbyggd mc passar inte att locka med en Svenssonbil. Fiat 500 Abarth eller kanske en Alfa 147 åtminstone

Nej nej, sådana mariginella racingrelaterade produkter finns det inga stora sponsorpengar i. Skulle inte förvåna mig om vi snart får se DORNA sälja ut reklamplatserna på hojarna också på samma sätt som de styr över förartilldelningarna i teamen och utdelandet av enmärkeskontraktet för Hondamotorer i Moto2. Nästa stora sponsordeal för DORNA blir väl en Pampers-Ducati.

Nej nej, sådana mariginella racingrelaterade produkter finns det inga stora sponsorpengar i. Skulle inte förvåna mig om vi snart får se DORNA sälja ut reklamplatserna på hojarna också på samma sätt som de styr över förartilldelningarna i teamen och utdelandet av enmärkeskontraktet för Hondamotorer i Moto2. Nästa stora sponsordeal för DORNA blir väl en Pampers-Ducati.
Jag menade det mest skämtsamt, sponsorpengarna ska in och varumärken ska stärkas. Det är väl bara för att just motorcyklar och bilar ligger relativt nära varandra som produkter men att Yamahas världsmästar-prototyphoj ligger så långt ifrån en ordinär Fiat man kan komma.

Pampers-Ducati hade säkert fungerat, jag köpte KTM-nappar till mina barn :D

Jag menade det mest skämtsamt, sponsorpengarna ska in och varumärken ska stärkas. Det är väl bara för att just motorcyklar och bilar ligger relativt nära varandra som produkter men att Yamahas världsmästar-prototyphoj ligger så långt ifrån en ordinär Fiat man kan komma.

Pampers-Ducati hade säkert fungerat, jag köpte KTM-nappar till mina barn :D

Mitt inlägg var också skämtsamt menat, även om jag mest är bitter över hur DORNA's giriga hand styr över MGP.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon