Butiks-säljare! Vad har ni i lön?

John skrev:
Jag fattade inte det där med chefens fru och allt.. :va?

Jaja. Klart att det blir lite strid om kunderna. Det är ju först då man blir peppad att dra in stora pengar.

Jo, jag jobbar med chefens fru (bara vi två i samma butik). Det innebär ju att hon skulle göra allt för att jag inte skulle få sålt något om vi haft provis! Eftersom att det är "hennes" pengar jag får om jag säljer något!

Till alla i trån!!!

Hallloooo, TÄNK PÅ OSS INOM VÅRDEN DÅ "SNYFT" :(

Arbetar på sahlgrenska som läkarsekreterare (vet ni ens vad vi gör?) vilket jag trivs bra med MEN trots en utbildning till detta (samt en marknadsassistensutbildning) är medellönen här 16300 före skatt!!!!!!!!!!!!,
i skövde där jag bor är ingångslönen 13 000 före skatt!, jag pendlar till mitt jobb!!!!!.VI FÅR INTE STREJKA DÅ DET ÄR SAMHÄLLSFARLIGT OCH FACKET ÄR SKIT!!! TUR ATT MAN HAR EN POJKVÄN ME PENGAR.........FUNDERAR ALLVARLIGT PÅ ATT BLI "HEMMAFRU" DET TJÄNAR VI FAKTISKT MER PENGAR PÅ, DET ÄR HELT JÄVLA SJUKT ALLTSÅ.
:huvet :dummer

(Alla inom vård, skola, omsorg, restaurang- och handelsanställda ÄR ALLA LÅGAVÖNADE!!!)

Tofast4Hjo skrev:
Hallloooo, TÄNK PÅ OSS INOM VÅRDEN DÅ "SNYFT" :(

Arbetar på sahlgrenska som läkarsekreterare (vet ni ens vad vi gör?) vilket jag trivs bra med MEN trots en utbildning till detta (samt en marknadsassistensutbildning) är medellönen här 16300 före skatt!!!!!!!!!!!!,
i skövde där jag bor är ingångslönen 13 000 före skatt!, jag pendlar till mitt jobb!!!!!.VI FÅR INTE STREJKA DÅ DET ÄR SAMHÄLLSFARLIGT OCH FACKET ÄR SKIT!!! TUR ATT MAN HAR EN POJKVÄN ME PENGAR.........FUNDERAR ALLVARLIGT PÅ ATT BLI "HEMMAFRU" DET TJÄNAR VI FAKTISKT MER PENGAR PÅ, DET ÄR HELT JÄVLA SJUKT ALLTSÅ.
:huvet :dummer

(Alla inom vård, skola, omsorg, restaurang- och handelsanställda ÄR ALLA LÅGAVÖNADE!!!)
skriver patientjournaler och ansvarar för hanteringen av dom m.m. gör ni. Men alla inom vården är ju inte dåligt avlönade min mamma (sjuksköterska) har rätt bra betalt.

Eftersom vi inte har slavarbete i Sverige står det alla fritt att byta jobb om de är missnöjda. Sluta gnälla och gör något åt saken istället. Om ingen jobbar för en låg lön kommer lönen att höjas, men nu verkar det ju som om folk tar låglönejobb trots den ringa penningen. Alltså är de anställda inte underbetalda. Utbud och efterfrågan styr lönenivån även om facket försöker störa detta. Man kan även utbilda sig om man önskar högre lön. Alla långa utbildningar ger förstås inte bra lön...

själv jobbar jag inom industrin som uthyrnings personal.
Min lön ligger på 86 kr/tim. Lite beroende på vilket företag jag är på men som lägst 86kr oftast under 90.
Detta ger en månads lön på ca: 14000 Före skatt.
Är det bara jag som tycker att vården skall sluta klaga. Det finns fler som har dåligt betalt.

YamahaJojje skrev:
skriver patientjournaler och ansvarar för hanteringen av dom m.m. gör ni. Men alla inom vården är ju inte dåligt avlönade min mamma (sjuksköterska) har rätt bra betalt.

Hon jobbar antagligen helger o kvällar, det får inte vi göra....
Har dock väldigt roligt och ingen arbetar inom vården för pengarnas skull.
Roligt att Du vet vad vi gör :banana

xtreme skrev:
Tänkte försöka mig till en löneförhöjning i år! Bara nyfiken på vad ni ligger på i månaden? Skriv gärna er ålder och hur länge ni jonbbat i företaget! Även var i landet ni jobbar kan va av intresse!

Ett litet ställe har nog svårare att ge dig rena pengar. Prova att deala till dig grejer, tillbehör och annat som 'bonus' istället. Brukar vara lättare med det för en liten företagare

ca 15900:- före skatt + ob + ansvarstillägg osv.

Får ut mellan 11-13k efter skatt. Beroende på hur mycket ob man har och så.

/Annicka

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...