Bussei tillbaka i WSBK.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En av de skönaste karaktärerna i nutida racing Giovanni Bussei ska köra för Borcianiteamet i WSBK. Valencia och Donington ska han köra. Kommer köra hojen på släp till racen. :)

Our former US Superbike racing friend Giovanni Bussei will race both Donington and Valencia WSBK on the Borciani team with sponsorship from Alfa Romeo and GQ Italy.
image by staff
Soup's Italian friend Giovanni Bussei—seen in 2004 US Superbike action on the Parts Unlimited Ducati Team—will be back in action at the upcoming Valencia WSBK tests and both the Donington and Valencia WSBK rounds of the series.

Bussei will ride alongside Ruben Xaus on the Marco Borciani team on an F06 999.

Bussei, possibly the most romantic racing arteur in world championship racing, will be paying homage to racers of old by driving himself to the races with his race-bike on a trailer behind his car.

The effort will be supported by Alfa Romeo and GQ Italy.

busseiaf.jpg

Att köra till en tävling i en Alfa, det är vågat det.
(Ja, jag vet, italienska bilar har blivit sååååååå mycket bättre de sista åren... de sa man för 10 år sedan också....)

Last edited:
Härligt med udda typer.
Ser ut som en matte lärare i velour förpackning.

Han har förmodligen 2 val:

1) Köpa XXXXL hjälm
2) Duscha och shamponera håret noga innan han tar på sig hjälmen

Haha, han ser ut som Ola Flink i Soilwork.....

Bussei är en kul kille, en bohemisk konstnärssjäl är inte fel i leden av stomatolleende reklampelare med strumpor på huvudet.....

Tyckte han var skitläskig när jag var liten :skrämd

Ingen fara här Sandis!! Skön/rolig insikt/inställning i race ögonblicket killen Bussei..

In September 2004 at Imola in Italy at the WSB Grand Prix, Chris Vermulen was leading in the championship for the first time all season. Unfortunately he experienced a big highside during the warm-up lap because of a greasy spot. In the pitlane waiting for the start sign, Giovanni Bussei realized that Vermulen had not yet arrived at the pitlane. Mr. Bussei abandoned the start procedure, went in search of Mr.Vermulen and gave him a lift back to the grid. As the pack started the race, the Australian was half-running, half-hobbling to his second bike that was waiting for him in the pitlane. According to the decision of the referees, both competitors could only start from the last position and had to pay a penalty. The Australian pushed hard enough to overtake five riders in a single lap and finally finished sixth. :)

Last edited:
Det var ju onekligen stort av Bussei.
Men varför har folk så svårt att stava Vermeulen rätt?

Tror KrissKross har både dig och mig på ignore men jag tror han menar att det där om stomatol-leende mm bara gäller världsmästare i stora klassen, de som vunnit småklasserna har nog dispens.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck