Bush Vs.Kerry Inatt..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Faktist ganska roligt att höra vad dom säger,samt all skit dom kastar på varandra.Runt 03 borde det väl börja.Vote Kerry! :tummenupp
 
twinner skrev:
Faktist ganska roligt att höra vad dom säger,samt all skit dom kastar på varandra.Runt 03 borde det väl börja.Vote Kerry! :tummenupp
Oh, för sent. Fan, jag måste lägga mig, min dygnsrytm är fucked :gnissla

Nåja, de två senaste debatterna har gått att tanka ned, så förhoppningsvis kommer även den här att finnas på nätet snart.

Intressant länk för oss konspirationsteoretiker: http://www.isbushwired.com/
 
twinner skrev:
Faktist ganska roligt att höra vad dom säger,samt all skit dom kastar på varandra.Runt 03 borde det väl börja.Vote Kerry! :tummenupp

Jag hoppas verkligen folet i USA väljer Kerry! Bush har ju inte alla rätt.

/T
 
Twin skrev:
Jag hoppas verkligen folet i USA väljer Kerry! Bush har ju inte alla rätt.

/T

Ingen av dom har något rätt, det är bättre för svenska folket om bush blir vald däremot. Men man måste ju verkligen hata bush för hans kristna fanatism. Tror jag skrev ett likadant inlägg i morse men det har magiskt försvunnet eller så drömde jag det.
 
honkiie skrev:
Ingen av dom har något rätt, det är bättre för svenska folket om bush blir vald däremot.

..för att?
För att vi får det betydligt svårare att besöka USA?
För att vi med säkerhet vet att all vår internettrafik avlyssnas?
För att vi vet att FN som vi försökt förbättra kommer bli än mer underminerat?
För att folkrätten som varit en av de få sakerna som styrt staters beteende plötsligt tappar sin betydelse?
För att Han tvingar oss att ta ställning? " Either you're with us or against us!?"
 
Markus skrev:
De flesta är överens om att börserna kommer påverkas negativt om Bush förlorar, det kommer alla Svenskar - i olika utsträckning - förlora på.

25 minuter! *stänger av klockan*

Ville bara veta vad ni menade...
Mm.. det kanske kan vara så.. Själv är jag inte säker på om jag tycker det är värt att ha herr buske kvar för att få en stark börs..
 
korvgubbe skrev:
25 minuter! *stänger av klockan*

Ville bara veta vad ni menade...
Mm.. det kanske kan vara så.. Själv är jag inte säker på om jag tycker det är värt att ha herr buske kvar för att få en stark börs..

Det vet inte jag heller, men det verkar vara ett faktum att börser dyker när en president avsätts. Att Kerry kommer ta mer ansvar för ekonomin framöver kommer förhoppningsvis uppväga på sikt. Jag är inte ekonom, och överlämnar gärna till någon som kan utveckla.

"- Att bli instruerad av presidenten kring finansiellt ansvarstagande är lite grann som att Tony Soprano skulle tala med en om lag ordning i det här landet, svarade Kerry i en illa dold syftning på USA:s rekordartade budgetunderskott."

EDIT:
För övrigt stod ordet börsen redan i denna tråd när du började räkna, så du får nog inte tillgodoräkna dig tiden. :hihi
 
Markus skrev:
Det vet inte jag heller, men det verkar vara ett faktum att börser dyker när en president avsätts. Att Kerry kommer ta mer ansvar för ekonomin framöver kommer förhoppningsvis uppväga på sikt. Jag är inte ekonom, och överlämnar gärna till någon som kan utveckla.

"- Att bli instruerad av presidenten kring finansiellt ansvarstagande är lite grann som att Tony Soprano skulle tala med en om lag ordning i det här landet, svarade Kerry i en illa dold syftning på USA:s rekordartade budgetunderskott."

EDIT:
För övrigt stod ordet börsen redan i denna tråd när du började räkna, så du får nog inte tillgodoräkna dig tiden. :hihi

Det jag räknade var hur länge ett inlägg från mig skulle stå obesvarat från dig!

Soprano-liknelsen var dagens höjdare. Skrattade gott i morse..

Själv kan jag förstå om det svajjar till på börsen om han avsätts men intalar mig att en president som förespråkar samarbete och dialog med omvärlden och vill skapa stabilitet genom genuina och starka allianser(inte några låtsasalliancer som Alliance of the Willing) kan ge en bättre grund för en stabil ekonomi.
 
korvgubbe skrev:
Själv kan jag förstå om det svajjar till på börsen om han avsätts men intalar mig att en president som förespråkar samarbete och dialog med omvärlden och vill skapa stabilitet genom genuina och starka allianser(inte några låtsasalliancer som Alliance of the Willing) kan ge en bättre grund för en stabil ekonomi.

Håller helt med. Det märks att du kollat debatterna, jag har den sista på video - sedan drar jag till ambassaden och skickar min röst. :gnissla
Det som är lite oroande med Kerry är hans protektionism, som jag till viss del delar ideologiskt - men förstår att sådana påhitt kan haverera halva världsekonomin.
 
Markus skrev:
Håller helt med. Det märks att du kollat debatterna, jag har den sista på video - sedan drar jag till ambassaden och skickar min röst. :gnissla
Det som är lite oroande med Kerry är hans protektionism, som jag till viss del delar ideologiskt - men förstår att sådana påhitt kan haverera halva världsekonomin.

Jag måste erkänna att jag inte sett debatterna mer än läst om dem.. Samandrag så jag har säkerligen färgats av den vänstermaffia som styr och censurerar alla högerinslag från SVT och SR..

Jag tillhör den stora skara som kanske inte är så förtjust i Kerry men väljer honom framför Bush alla veckans dagar..

Syftar du på hans motstånd mot outsourcing till andra länder?
 
George W Bush är en elak clown. Bort med honom. Inget tänkbart alternativ, dvs Kerry, kan vara sämre.
 
korvgubbe skrev:
Jag måste erkänna att jag inte sett debatterna mer än läst om dem.. Samandrag så jag har säkerligen färgats av den vänstermaffia som styr och censurerar alla högerinslag från SVT och SR..

Touché :hihi
Men visst har du det skämt å sido, det hade jag också. I den andra debatten så briljerade Bush, jag har själv alltid trott att han har samma verbala förmåga som knugen och att han inte kunde tala på det vis han gjorde. Ska se hur han gjorde sig i natt.

korvgubbe skrev:
Jag tillhör den stora skara som kanske inte är så förtjust i Kerry men väljer honom framför Bush alla veckans dagar..

Ja, jag med - tills jag såg debatterna. Nu är jag kluven, men skulle nog välja Kerry om jag fick och förutsättningarna är att ingen av dem redan dragit igång sina projekt.

korvgubbe skrev:
Syftar du på hans motstånd mot outsourcing till andra länder?

Precis.
 
Last edited:
korvgubbe skrev:
Beträffande outsorucing till andra länder är jag kluven.. Måste nog sova på saken innan jag kan förska formulera någon åsikt..

Ja, jag också. Har ingen bestämd åsikt, det finns egentligen fler bra argument för men magkänslan säger emot. Det är i alla fall en verklighet skapad av konsumenterna.
 
Markus skrev:
Ja, jag också. Har ingen bestämd åsikt, det finns egentligen fler bra argument för men magkänslan säger emot. Det är i alla fall en verklighet skapad av konsumenterna.

Trodde du var bokstavstroende kapitalist...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top