Burrr, hur kallt har ni i era bostäder?

Harvest skrev:
2557119 Antagligen borde du byta både termometer och boende det där låter sjukt kallt

Nene, jag älskar min lilla stuga, även om den inte är speciellt vinterbonad.Får elda lite istället! :tummenupp

Va fan jag som satt här och tyckte synd om lilla dig :tuttar som har en så elak hyresvärd och så är det bara lilla Milla som inter orkar lyfta på :arsele och elda lite:födelseda :tummenupp

Funderar på och gå ner i källaren och kolla om man inte kan höja värmen på något sätt!
Provade i vintras men det är nån typ av fjärrvärmehistoria med en massa digitala mätare och knappar! Finns lite allt möjligt o ch greja med där!:)
Provade o pilla lite på det men det hände inget va jag märkte! Inte i min lägenhet iallafall:D

Nån som vet?!?!?!
Kan ju vara kul o ch prova om det händer något!

Harvest skrev:
2557362 Va fan jag som satt här och tyckte synd om lilla dig :tuttar som har en så elak hyresvärd och så är det bara lilla Milla som inter orkar lyfta på :arsele och elda lite:födelseda :tummenupp

Jag mådde så jävla pissigt i vintras så, det e sant, jag orkade inte göra ett skit...Att gå in i väggen och bli fetdumpad av sin sambo var ingen hit..:rolleyes: Men det var ju då, kommer en ny fin vinter snart, hoppas man har orkat hugga lite ved tills dess *s* Värmeljus funkar inte superbra, hehe.

Min hyresvärd e dock en bitch! :yoparty

Jag minns att när elen gick i vintras så hade jag +2 när jag gick upp, tur att man har flera filtar i sängen + att kläderna aldrig ligger långt bort. Allt under +25 är ju kallt

Diabolical skrev:
2557373 Funderar på och gå ner i källaren och kolla om man inte kan höja värmen på något sätt!
Provade i vintras men det är nån typ av fjärrvärmehistoria med en massa digitala mätare och knappar! Finns lite allt möjligt o ch greja med där!:)
Provade o pilla lite på det men det hände inget va jag märkte! Inte i min lägenhet iallafall:D

Nån som vet?!?!?!
Kan ju vara kul o ch prova om det händer något!
Ta ett kort på centralen och den där digitala mojängen så skall jag hjälpa dig

Milla skrev:
2557376 Jag mådde så jävla pissigt i vintras så, det e sant, jag orkade inte göra ett skit...Att gå in i väggen och bli fetdumpad av sin sambo var ingen hit..:rolleyes: Men det var ju då, kommer en ny fin vinter snart, hoppas man har orkat hugga lite ved tills dess *s* Värmeljus funkar inte superbra, hehe.

Min hyresvärd e dock en bitch! :yoparty
Fy fan nu tycker jag synd om dig igen:gråta

Last edited:
Snail_shell skrev:
2557475 22.6 värmepumpsgrader.. Varmt och billigt...

Samma här. Har precis installerat bergvärme. Riktigt gött att kunna dra på utan att man ser elmätaren göra 300v/m.

Vi har ca 18-20 grader. Har vridit på några element men dom fungerar inte, man har väl inte slagit på värmen ännu.

Lustigt för vi pratade just om värmen, väntar till 1:a nov sen ringer jag.

Här är varmt och skönt.
Har både bergvärme och kamin:tummenupp

Brukar väl ligga på mellan 23 o 28 grader... beroende på hur frusen man är.

Hej Diabolical det är den svarta centralen det står Danfoss på som is the shit i det här fallet du kan höja framledninstemperaturen till radiatorerna ( elementen ) genom att justera upp +8 c den övre stora vredet på framsidan av centralen alternativt öppnar du luckan och justerar den högra lila vredet i nederkant mot ett högre värde. OBS denna lilla knapp justerar temperaturen mycket men hyresvärden har svårare att se ändringen. Hoppa in på denna sida och bli kung på fjärvärmecentraler
LYCKA TILL http://varme.danfoss.se/PCMPDF/VI7AB707_100M_2.pdf

Last edited:
Ivil skrev:
2557815 Vrid ratten som är graderat från -8 till +8 mot + så blir det varmare.

Hmm jag provade det förra vintern och märkte ingen skillnad!
Men jag kanske va lite snål med rattarna! :tuttar
Jag bor högst upp med!(3:e vån)
Tänkte att det kan vara nån cirkulationspump som inte funkar som den ska!!

22grader inomhus just nu. Ingen värme på än och kommer inte att behövas på ett par veckor än. 16grader utomhus btw. Viva la södern. :)

Harvest skrev:
2557839 Hej Diabolical det är den svarta centralen det står Danfoss på som is the shit i det här fallet du kan höja framledninstemperaturen till radiatorerna ( elementen ) genom att justera upp +8 c den övre stora vredet på framsidan av centralen alternativt öppnar du luckan och justerar den högra lila vredet i nederkant mot ett högre värde. OBS denna lilla knapp justerar temperaturen mycket men hyresvärden har svårare att se ändringen. Hoppa in på denna sida och bli kung på fjärvärmecentraler
LYCKA TILL http://varme.danfoss.se/PCMPDF/VI7AB707_100M_2.pdf

Länken funka inte!
Men jag ska gå ner och prova och ändra den nedre knappen! :yoparty
Som det är nu så är elementen ISKALLA! O det hade vart kul o bestämma temperatur själv o inte hoppas att det är varmt när man vaknar!
Hyresvärden är väldigt snål med! Tapeterna tex i trappuppgången är nog från -70 talet!

Harvest skrev:
2557906 Den funkar finfint om du bara stillar dig lite :tummenupp pdf filen är på 2,5mb

Länken funkar inte för mig iallafall!
Min dator hänger sig om jag försöker öppnar den!:huvet
Men du ska ha tack för hjälpen så länge!
Hoppas det fungerar!:tummenupp
Det var väldigt trist/jobbigt förra vintern när det var olika temp olika dagar beroende på väder! Oftasts ASKALLT! Ibland fick det bli en biltur o värma sig!!

Pappa har plockat ur termostaterna i elementena tror jag.
Hur som helst kan vi får mer än tillräckligt varmt på vintern.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg