Burrr, hur kallt har ni i era bostäder?

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
sitter o fryser som fan nu, kolla precis termometern, 20.8.. ska det va så. fyfan. vad har ni?

Skruva bort själva termostaten. Jag kan "maxa" uppåt 28-29 grader! Gillar iofs när det är svalt, men hatar när det är kallt på golvet.

Har det jäkligt varmt i min lägenhet på vintern, och då har jag bara halv power på elementen. Fyfan vad jobbigt det är. :gnissla

Drog nyss igång en eld i spisen, ligger på ca 21-22, brukar ha runt 24 när jag eldat på ett tag på nedervåningen.

Ikväll är det fredag, och då lär det garanterar hetta till ;)

Last edited:
Under 20 grader och svinkallt på golven. Drar lite genom hela lägenheten. Har blivit sjuk två gånger på väldigt kort tid. Lyckas aldrig bli frisk heller

Alicia skrev:
2556934 Under 20 grader och svinkallt på golven. Drar lite genom hela lägenheten. Har blivit sjuk två gånger på väldigt kort tid. Lyckas aldrig bli frisk heller
Kan man säga att ni inte är sådär supernöjda med eran lägenhet?:tungan :yoparty

Alicia skrev:
2556934 Under 20 grader och svinkallt på golven. Drar lite genom hela lägenheten. Har blivit sjuk två gånger på väldigt kort tid. Lyckas aldrig bli frisk heller

Tur att ni ska flytta! Hoppas bara det är tätare i erat hus, här drar det som tusan längs golven...

Är glad om det är över 16 - 17 :gnissla Och är glad om det är under 30 på sommaren utan ac:n :huvet

Cervantes skrev:
2556992 Är glad om det är över 16 - 17 :gnissla Och är glad om det är under 30 på sommaren utan ac:n :huvet

Ditt och mitt hus verkar vara besläktade, ha ha. Hade 9 grader inne i januari när det var som värst..:frysa

Milla skrev:
2557007 Ditt och mitt hus verkar vara besläktade, ha ha. Hade 9 grader inne i januari när det var som värst..:frysa

Nja på vintern handlar det mer om snålhet finns ju löäder och tofflor :gnissla

juha01 skrev:
2556866 Skruva bort själva termostaten. Jag kan "maxa" uppåt 28-29 grader! Gillar iofs när det är svalt, men hatar när det är kallt på golvet.

hade så förut. skitbra termostater, bara ett stålvred typ. jag brukade ha 26-27 innan, men nu har dom fixat nya grejer i källarn + lägenheten så dom inte brassar ut full värme från tror jag, dom har ställt värmen snålt enligt mej. kommer ihåg att det va AS-kallt förra vintern

Milla skrev:
2557007 Ditt och mitt hus verkar vara besläktade, ha ha. Hade 9 grader inne i januari när det var som värst..:frysa
Antagligen borde du byta både termometer och boende det där låter sjukt kallt

Jo jag har varmt idag! 19.3 grader är det nu!
Det brukar vara mellan 15-18 grader på vintern då står elementen på MAX!
Det finns inte en enda list i nån fönsterkarm!

Och givetvis är det 30 grader på sommaren!
Men ja hade ju chansen och spara värmen då!:va :va :va

Alicia skrev:

bra med frisk luft men inte kalla fötterna, varma sockar är bra

23 grader

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!