Burka på skolan!!!!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Nu har det banne mig gått för långt!!! :mad:

Hade burka på sig på Burgården

GÖTEBORG. Skolverkets jurister ska överväga huruvida det ska vara tillåtet att använda den heltäckande klädedräkten burka i skolan.
Frågan har kommit på Skolverkets bord sedan två flickor i Göteborg kommit till skolan i burka.

På Burgårdens gymnasium i Göteborg har rektor och lärare arbetat fram en lösning med de båda flickorna som innebär att de ska ta av sig handskar och huvudbonad under lektionstid, samt när identiteten måste klarläggas, till exempel vid prov. Flickorna får själva undersöka tillgången på praktikplatser där burka tillåts.
Ingegärd Hilborn, jurist på Skolverket, säger till Dagens Nyheter att frågan om burka är en ny frågeställning.
- Vi har aldrig hört talas om att det funnits elever med burka i skolan tidigare.
Skolverket ska ta ställning till och utreda frågan.
- Det krävs en genomgående analys för att man ska komma fram till hur lärarna ska agera, säger Hilborn.
Övervägandet ska vara klart inom några veckor.

Av TT

--------------------------------------------------------------------------------

Ännu ett högintressant inlägg från den arbetssökande. :rolleyes:

Burka?!? Det gör man väl i sidvagn? Och burkar verkar ju obekvämt att ha på sig.
:confused:
Nån som har en bild på en burka så man fattar vad dom snackar om ?

Silwer skrev:
verkligen intressant, vad tror ni om att komma i nasas rymddräkt?
Inte fan ska jag behöva ta av den för att folk ska se vem jag är.
Det är ju vindruta på rymddräkten

Ingår det en strut till dräkten? I så fall så tycker jag att dom borde ha ett par vanliga jeans på sig istället..

Detta är en burka:

Bifogat

• burka-frauen.jpg
    burka-frauen.jpg
    10.8 KB · Visningar: 874
McBrud:
Går ju självv på Burgården och jag had ingen aning om att det ens fanns en debatt där om det! men jag förstår dem faktikst, man ser ju ingenting av de som går klädda så där! ser ju ut som små svartklädda spöken, inte något ont om det men... vill dom gå klädda så så är det väl upp till dem själva...
tycker faktiskt att det är bra att dom inte får ha på sig det på proven, ingen vet ju om deras syrra eller någon annan sätter sig ner då och gör provet för dom! då skulle ju vi svenskar få ha på oss heltäckande dräktr på proven oxå...

HA ha men de e ju synd om dem klar vi ska tillåta dem o ha de och kan vi inte bygga en skola som endast burka sakerna får gå o me toppvetenskap så de inte blir utstötta

ELLER SÅ TAR MAN SEDEN DIT MAN KOMMER

exiteme skrev:
Detta är en burka:
Åfan, snyggt.
Vad var det du var upprörd emot? Att dom fick eller inte fick ha "burka"?
Dags att dra upp debatten igen om demonstaranter får ha "rånarburka" på sig om dom är lagda åt den religionen.

HELT klart toppenplagg!!

Ska tillsvära mig den religionen och utöva när jag kör bil på sträckor med fartkameror! :tummenupp

Eller kan man köra med integralhjälm? Komplement till bilbälte och de kan ju inte ge böter för att någon vill skydda sig? :fakta

Håller med Alex, man får fånga säden där den kommer! :crash

Ta seden dit man kommer. Yeah right. Tjejerna som inte är ifrån Sverige får ju inte ens peta på en svensk man medan killarna uppebarligen kan skrika äckliga kommentarer till oss..

ser ut som jävla ewoker.. Så patetiskt att en tro att någon frivilligt vill se ut så där.. har inget att göra med deras pappor eller bröder att göra?!..

Burka = använda en dator på valfritt sätt (verb, utvecklat från slangens dator, burk)

- Svenska Akademins Ordlista

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...