Bultmönster och ET

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Eftersom SH-expertisen vet precis allt i hela världen, vänder jag mig hit istället för till bilforum med mina frågor.

Min Genesis har bultcirkeln 5x114.3 - funkar det med fälgar som har 114. utan att något slits sönder?

ET på min bil är 35 - vilka marginaler har jag att spela på ungefärligen för att det ändå ska vara okey? 30-40?

På fråga A :gnissla Blir det inte 0.6 över två?

B beror helt o hållet på konstruktion, en originalfälg kan ju ligga några mm från något hårt eller bromsok som hårfint passerar klistervikter.

O så, dagsfärsk bild:

20210426-122737.jpg

Last edited:
Provmontera och kör, testa rattutslag, lasta dina feta polare i bilen, lyssna efter skrapljud......
Se till att få rätt navhål med centreringsringar.
(glappet/tightet bör ju vara 0.15mm/bult, dvs försumbart)

Provmontera och kör, testa rattutslag, lasta dina feta polare i bilen, lyssna efter skrapljud......
Se till att få rätt navhål med centreringsringar.
(glappet/tightet bör ju vara 0.15mm/bult, dvs försumbart)
- Nja, jag har ju inte fälgarna här så det går inte. Men jag kan likaväl beställa hålpassade fälgar ser jag, för det finns till bra priser nu online.

Eftersom SH-expertisen vet precis allt i hela världen, vänder jag mig hit istället för till bilforum med mina frågor.

Min Genesis har bultcirkeln 5x114.3 - funkar det med fälgar som har 114. utan att något slits sönder?

ET på min bil är 35 - vilka marginaler har jag att spela på ungefärligen för att det ändå ska vara okey? 30-40?

5x114 eller 5x114.3 är samma sak. Man är väl lat och skriver 114 istället för 114.3 som är korrekt. Så har jag förstått det som!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti