Bultmönster och ET

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Eftersom SH-expertisen vet precis allt i hela världen, vänder jag mig hit istället för till bilforum med mina frågor.

Min Genesis har bultcirkeln 5x114.3 - funkar det med fälgar som har 114. utan att något slits sönder?

ET på min bil är 35 - vilka marginaler har jag att spela på ungefärligen för att det ändå ska vara okey? 30-40?

På fråga A :gnissla Blir det inte 0.6 över två?

B beror helt o hållet på konstruktion, en originalfälg kan ju ligga några mm från något hårt eller bromsok som hårfint passerar klistervikter.

O så, dagsfärsk bild:

20210426-122737.jpg

Last edited:
Provmontera och kör, testa rattutslag, lasta dina feta polare i bilen, lyssna efter skrapljud......
Se till att få rätt navhål med centreringsringar.
(glappet/tightet bör ju vara 0.15mm/bult, dvs försumbart)

Provmontera och kör, testa rattutslag, lasta dina feta polare i bilen, lyssna efter skrapljud......
Se till att få rätt navhål med centreringsringar.
(glappet/tightet bör ju vara 0.15mm/bult, dvs försumbart)
- Nja, jag har ju inte fälgarna här så det går inte. Men jag kan likaväl beställa hålpassade fälgar ser jag, för det finns till bra priser nu online.

Eftersom SH-expertisen vet precis allt i hela världen, vänder jag mig hit istället för till bilforum med mina frågor.

Min Genesis har bultcirkeln 5x114.3 - funkar det med fälgar som har 114. utan att något slits sönder?

ET på min bil är 35 - vilka marginaler har jag att spela på ungefärligen för att det ändå ska vara okey? 30-40?

5x114 eller 5x114.3 är samma sak. Man är väl lat och skriver 114 istället för 114.3 som är korrekt. Så har jag förstått det som!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman