Bultenfotografgrupp?

det går ju att klicka sig till nästa sida också:va

jag hänger inte riktigt med, jag tycker bara att det är lite jobbigt att gå in i varje tråd och sen till olika hemsidor.

Jag tycker mest det är komiskt att den där fjantiga storstan alla som bor där håller så kär inte verkar ha nåt annat att erbjuda än en jävla kurva.

Jag tycker mest det är komiskt att den där fjantiga storstan alla som bor där håller så kär inte verkar ha nåt annat att erbjuda än en jävla kurva.

bulten är lite längre än så som du kanske märkt på en del bilder.

säsong är snart slut så det är ju lite överkurs att gnälla på bultentrådar, sen är det är ju mc-relaterat.

som sagt det är träffsäkert ifall man vill fota hojar.

Folk som har stort behov av att synas flyttar till stockholm och antingen försöker dom tränga sig in framför fotograferna på stureplan eller så kör dom bulten 18ggr/dag.

Eller så skaffar dom videoblogg:
nellanadie-blogg-se_54005427.jpg

För att det är en träffsäker vägsträcka att fota MÅNGA hojar på under en o samma dag... i motsats till många andra sträckor runt om i landet där det kommer på sin höjd 20-30 hojar så vågar jag lova att det kommer mellan 5-10ggr så många hojar på denna vägsträcka en sjysst helgdag.
Sen att ni från andra ställen i sverige inte kan inse det är bara trist.

Som jämförelse så kan man väl säga att om man gillar att fota snowboardhopp så åker man till Åre och inte till skåne.

Och som jämförelse nummer två... Karlskoga t.ex. har ca 30.000 invånare... storstockholm (som faktiskt de som kör på bulten kommer ifrån) har ca 1,9miljoner. 30.000 finner du i en mindre förort till stockholm.

Last edited:
Och som jämförelse nummer två... Karlskoga t.ex. har ca 30.000 invånare... storstockholm (som faktiskt de som kör på bulten kommer ifrån) har ca 1,9miljoner. 30.000 finner du i en mindre förort till stockholm.

T.ex. Tumba med sina 35 000 som ligger några km från bulten.

Ni kan ju vara glada att det inte finns en motorbana i Stockholm då hade det förmodligen 90% av bildtrådarna handlat om den banan :D

Swedie: Kan inte Sporthoj.com göra någon applikation där bara fotograferna kan ladda upp bilder i typ en kalender eller liknande? Då blir det lätt för alla :)

Någon fotograf kan säkert vara ansvarig för att det är rätt personer som har tillåtelse att ladda upp bilder osv...

Last edited:
För att det är en träffsäker vägsträcka att fota MÅNGA hojar på under en o samma dag... i motsats till många andra sträckor runt om i landet där det kommer på sin höjd 20-30 hojar så vågar jag lova att det kommer mellan 5-10ggr så många hojar på denna vägsträcka en sjysst helgdag.
Sen att ni från andra ställen i sverige inte kan inse det är bara trist.

Som jämförelse så kan man väl säga att om man gillar att fota snowboardhopp så åker man till Åre och inte till skåne.

Precis my point, storstan som ska ha så himla mkt att erbjuda verkar ju dock av nån konstig anledning bara ha en enda kurva att fota i.
Här ute på landet har vi motardbanor, crossbanor, stora fina motorbanor osv som är jävla träffsäkra va gäller att plåta hojar.
Men det är ju tydligen roligt att stå o trängas i en kurva o se på alla som går över lik för att försöka få till ett knäskrap på bild :rofl

Precis my point, storstan som ska ha så himla mkt att erbjuda verkar ju dock av nån konstig anledning bara ha en enda kurva att fota i.
Här ute på landet har vi motardbanor, crossbanor, stora fina motorbanor osv som är jävla träffsäkra va gäller att plåta hojar.
Men det är ju tydligen roligt att stå o trängas i en kurva o se på alla som går över lik för att försöka få till ett knäskrap på bild :rofl

Som Stockholmare kan jag faktiskt uppskatta Blutten trots att jag sällan åker den. Vägen den attraherar nämligen just de hojåkare jag inte vill möta på de riktigt fina vägarna i tex Roslagen. Så skulle man tex lägga fartgupp på Blutten så blir det ju mindre bra, då kommer skiten träffa fläkten sas. Alla dessa fort-och-fel-killar med förstorad självbild kommer ju då att gästspela på de mest oväntade ställen. Inte bra. Denna helg var det ju som sagt 6 avvåkningar på en dag på Blutten, man kan ju härav även inse att denna koncentration på väg 257 är ganska praktiskt även mtp tex rationella ambulanstransporter osv menar jag, hkp-piloter mfl vet ju exakt var de ska sätta ned kärran osv. Win-Win

Last edited:

Så var vi där igen, du tror det är en kurva och du tror att det bara körs på denna väg...
Det finns massor med andra fina vägar, jag själv kör väldigt sällan på bulten utan mer uppe i roslagen, men för fotografer så finns det en sträcka där du med säkerhet ser en stor mängd hojar på en o samma dag istället för att göra som man gör på älgjakten... sitta still och glo i timmar för att kanske få syn på en rackare som gått vilse.

Men det är som vanligt lönlöst att försöka säga något till nån som inte bor i stockholm och har kört till Rosenhill... för ni har ju redan bestämt er för att det är löjligt/töntigt/klent osv osv osv... men när man väl kommer till rosenhill och det står 50 hojar där så förstår man, då trillar poletten ned.

Så var vi där igen, du tror det är en kurva och du tror att det bara körs på denna väg...
Det finns massor med andra fina vägar, jag själv kör väldigt sällan på bulten utan mer uppe i roslagen, men för fotografer så finns det en sträcka där du med säkerhet ser en stor mängd hojar på en o samma dag istället för att göra som man gör på älgjakten... sitta still och glo i timmar för att kanske få syn på en rackare som gått vilse.

Men det är som vanligt lönlöst att försöka säga något till nån som inte bor i stockholm och har kört till Rosenhill... för ni har ju redan bestämt er för att det är löjligt/töntigt/klent osv osv osv... men när man väl kommer till rosenhill och det står 50 hojar där så förstår man, då trillar poletten ned.

Pratar inte om hojåkarna, pratar om fotograferna som tydligen har så jävla lite att fota i sthlm så de måste söka sig till en o samma kurva hela bunten.

Som TS så vill jag härmed bara inflika att jag har kört på bulten (dock med bil) och dessutom fikat på Rosenhill! :fakta

Jag kan ändå inte förstå varför var medlem med en kamera väljer att starta en egen tråd, trots att jag har fikat på Rosenhill? Kanske att min polett inte riktigt trillade hela vägen ner ändå...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg