Bulten 140618

Useless om du inte gör något åt det:)

Två lösningar finns:
1. Med din kamera så kan du styra en t.ex. SB-700/SB-800/SB-900 eller en SB-910 trådlöst, så du kan stå en bra bit ifrån och fota men blixten slår ändå, du kan dessutom välj hur hårt den skall slå från kameran eftersom du har full iTTL.
2. Köp en reflektor modell större som du låter solen studsa i

Jag menar, vad är problemet liksom?:krama
 
Useless om du inte gör något åt det:)

Två lösningar finns:
1. Med din kamera så kan du styra en t.ex. SB-700/SB-800/SB-900 eller en SB-910 trådlöst, så du kan stå en bra bit ifrån och fota men blixten slår ändå, du kan dessutom välj hur hårt den skall slå från kameran eftersom du har full iTTL.
2. Köp en reflektor modell större som du låter solen studsa i

Jag menar, vad är problemet liksom?:krama


Känns enklare att bara ställa sig nån annanstans :)
Men det är ett bra ställe att möta upp folk på eftersom alla hittar dit :tummenupp
 
Varför göra det "enklare" när man ha ett utmärkt tillfälle att ..TJÖPA KUL PRYLAR ?? :D
 
Tankeställare som avslutning på serien... bra bilder som vanligt :)
/U
 
Ja det måste ju vara skittrist att ta bilder som ingen annan gör på bulten med trådlös blixt och FP sync:)

View attachment 407725

Eller, alldeles, alldeles underbart:)
https://www.youtube.com/watch?v=EWk_GnTzyWw&list=PLROYV4TRt0s3lPZAZ43sVIjZY9x9KUcNd

tanken är god, men tänk vilket ramaskri sen när folk kör av, "DET VAR FOTOGRAFENS FEL"...... iofs så heter det ju så redan nu utan blixtar inblandade..... :D

Personligen hade jag nog inte velat få en blixt i nyllet när jag är ute o kör...
 
Micke™;6046371 skrev:
tanken är god, men tänk vilket ramaskri sen när folk kör av, "DET VAR FOTOGRAFENS FEL"...... iofs så heter det ju så redan nu utan blixtar inblandade..... :D

Personligen hade jag nog inte velat få en blixt i nyllet när jag är ute o kör...

Men den smäller inte av i nyllet för då kör du ju på blixten ju, den står ju vid sidan om.:7peta Hur ofta har du blivit störd av fartkamerorna förresten?:D:rofl
 
Men den smäller inte av i nyllet för då kör du ju på blixten ju, den står ju vid sidan om.:7peta Hur ofta har du blivit störd av fartkamerorna förresten?:D:rofl
En reflexskärm upphållen av en donna i bikini skulle göra underverk :)
 
Det vore ballt med lite nyheter på Los Bultos.
Men kan hålla med om att blixtar kanske skulle skrämma ner ett par i dikena.
Kanske skulle funka med upplysningsskyltar typ: "Fotografering med blixt, LE"

Stockholm raceway måste ligga i framkant. Annars får vi aldrig nåt GP
 
Men den smäller inte av i nyllet för då kör du ju på blixten ju, den står ju vid sidan om.:7peta Hur ofta har du blivit störd av fartkamerorna förresten?:D:rofl

Aldrig :D men då har jag varit medveten om att jag blir plåtad vilken sekund som helst...

Alltså, jag förstår vad du menar med att den inte är mitt i vägen, men det finns ju de som säkert skiter i byxan om det börjar blixtra, de som inte är medvetna om att det plåtas där. amatörer som tidigare har kört av där har ju tom skyllt på fotografen(såvida det inte är en skröna man gått på?), som skulle kört av oavsett fotograf eller inte.
 
Jag har också tänkt på detta att använda mig av ett par 3 blixtar eventuellt, men hur pass störigt kan det bli "dagtid"? Positivt/negativt.. Nackdelarna är såklart att någon tappar fokus och drar ut i spenaten. :(

Tänker mig mer ett stativ på åkern med två blixtar och inte en blixt i väggrenen, även om detta kanske skulle vara den optimala platsen.

Vi kanske ska testa?
 
Jag har också tänkt på detta att använda mig av ett par 3 blixtar eventuellt, men hur pass störigt kan det bli "dagtid"? Positivt/negativt.. Nackdelarna är såklart att någon tappar fokus och drar ut i spenaten. :(

Tänker mig mer ett stativ på åkern med två blixtar och inte en blixt i väggrenen, även om detta kanske skulle vara den optimala platsen.

Vi kanske ska testa?

Dom som vill ha blixtfoto kan väl trippeltuta i backen bara :) Har en känsla av att fotograferna ser rätt bra vilka som skulle dra i diket av en blixt o inte..
 
Dom som vill ha blixtfoto kan väl trippeltuta i backen bara :) Har en känsla av att fotograferna ser rätt bra vilka som skulle dra i diket av en blixt o inte..

Dessvärre syns inte det och med facit i hand så har det väl varit rätt blandad pott som åkt ut i spenaten, erfarna som oerfarna... :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top