Bult som gått av.Svetsa?

De två bästa sätten vid avdragna pinnskruvar är endera att svetsa dit en mutter eller att använda en sån här.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=98847

Att handborra utan styrhylsa, svinpittar, gängtappar etc, brukar bara förvärra.

Sån sats har jag "lånat" från jobbet, skitbra stuffz, av märket Rigid fungerar i stort sett alltid om vi inte snacka M3'or och sånt smått skit :gnissla.
Grispittar är jävulens påfund helt kassa.

Lycka till, tillslut går det nog efter mycket :huvet.
 
Ännu en runddragen, söndertrasad skruv!

Då var det min tur då... :mad:

Har en skruv som varit runddragen från när jag köpte hojen (en husaberg fe450) och har försökt:

Knacka på mindre hylsa
Mindre u-ring nyckel
Borra och slå i torx
Borra och dra i grispitt
Slipa ner med vinkelslip
Lösa med 5-56

Och inget har fungerat, den verkar sitta så in i h-vete... Nu har tillochmed grispitten (skruvutdragaren) gått av.

Så vad återstår för alternativ? Förutom att svetsa på en mutter/skruv, jobbiga där är bara att hitta någon inom rullavstånd som vill ta sig ann jobbet.

Bifogar 2 bilder, på första är det den högra och på andra bilden syns den nya som ska in i hålet (bakom sitter ett oilscreenfilter).
 

Bifogat

  • IMAG0476.jpg
    IMAG0476.jpg
    219.8 KB · Visningar: 214
  • IMAG0477.jpg
    IMAG0477.jpg
    187 KB · Visningar: 187
Då var det min tur då... :mad:

Har en skruv som varit runddragen från när jag köpte hojen (en husaberg fe450) och har försökt:

Knacka på mindre hylsa
Mindre u-ring nyckel
Borra och slå i torx
Borra och dra i grispitt
Slipa ner med vinkelslip
Lösa med 5-56

Och inget har fungerat, den verkar sitta så in i h-vete... Nu har tillochmed grispitten (skruvutdragaren) gått av.

Så vad återstår för alternativ? Förutom att svetsa på en mutter/skruv, jobbiga där är bara att hitta någon inom rullavstånd som vill ta sig ann jobbet.

Bifogar 2 bilder, på första är det den högra och på andra bilden syns den nya som ska in i hålet (bakom sitter ett oilscreenfilter).

Du är den 9867 ägaren av en Husaberg/KTM som gör det där misstaget. Original insex som sitter där är värdelös och ihop med klåpiga ägare som drar den med dubbla rekommenderade momentet går det åt helvete förr eller senare....

Mer våld! Borra ur runt grispitten och försök att få spänningarna att släppa. Sista utväg är svets eller att dela blocket då man inte kan köra vidare såhär. Screenen måste rengöras åtminstone vartannat oljebyte för att inte sättas igen då det resulterar i oljetrycksfall och generalras...
 
Då var det min tur då... :mad:

Har en skruv som varit runddragen från när jag köpte hojen (en husaberg fe450) och har försökt:

Knacka på mindre hylsa
Mindre u-ring nyckel
Borra och slå i torx
Borra och dra i grispitt
Slipa ner med vinkelslip
Lösa med 5-56

Och inget har fungerat, den verkar sitta så in i h-vete... Nu har tillochmed grispitten (skruvutdragaren) gått av.

Så vad återstår för alternativ? Förutom att svetsa på en mutter/skruv, jobbiga där är bara att hitta någon inom rullavstånd som vill ta sig ann jobbet.

Bifogar 2 bilder, på första är det den högra och på andra bilden syns den nya som ska in i hålet (bakom sitter ett oilscreenfilter).

Dra på med en fräsch rörtång!
 
Det är löst! :yoparty:banana

Bilverkstan 500m bort lyckades slå lös den med en stor hammare och ett dorn:) Så nu är alla smådetaljer fixade och den är testkörd=)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top