Bullshit/övrigt

Idag var det sjukt lerigt på Bulten på ett ställe.
Sista skarpa vänstern innan fotokurvan var det en avåkning med brutet nyckelben som resultat idag. Men annars klarade han sig ok.

Sen var det lite grus här och där men inte så farligt. Men leran var läskig.
Kom precis innan kurvan så man kunde nästan inte bromsa.

Nyligen hemkommen från Finland, har vart å kört på kemorabanan i 4 dar... Fan va kul jag haft!!

nån som ska ut och öla ikväll?? slå en pling så möter baismannen upp ska ut på stockholm live

sitter i detta nu i dugg regn på orsa grönklitta kamping.. spännande resa hit med husvagn och med en 500 hk bil som är större än husvagnen att dra med... den börnade med husvan bakom på gaspådrag hahaha kanske kasta upp en liten film sen eller lite bilder..

sitter i detta nu i dugg regn på orsa grönklitta kamping.. spännande resa hit med husvagn och med en 500 hk bil som är större än husvagnen att dra med... den börnade med husvan bakom på gaspådrag hahaha kanske kasta upp en liten film sen eller lite bilder..

Film OCH bilder tack!
Ha det bra i Mas-land

http://forum.svmc.se/showpost.php?p=45212&postcount=174

"Det finns ett par kategorier inom "MC-kollektivet" som jag föraktar. De listas här utan rangordning, föraktet är lika portionerat:

- Den s.k. streetfightertrenden. En sporthoj strippas och tuffas till. Unga förare blir piloter med tuffa kåmbattbyxor och t-shirt. Dessa körs endast i städer med MYCKET bakhjulsåka på extremt olämpliga ställen. Körkort saknas som oftast också."

"Det finns ett par kategorier inom "MC-kollektivet" som jag föraktar. De listas här utan rangordning, föraktet är lika portionerat:

- Den s.k. streetfightertrenden. En sporthoj strippas och tuffas till. Unga förare blir piloter med tuffa kåmbattbyxor och t-shirt. Dessa körs endast i städer med MYCKET bakhjulsåka på extremt olämpliga ställen. Körkort saknas som oftast också."

Nu vart jag ledsen i ögat :rolleyes:

hahahahahaaaaaaaa... tuffa kåmbattbyxor och t-shirt.. och utan körkort

Nån som känner sig träffad ?? :rofl:rofl:rofl:rofl:skrattaåt:skrattaåt

jaha!! när det äntligen slutade regna, tog gasen slut och strömmen.. så nu är det kallt och rått i vagnen. vattnet har tagit slut så det går inte att diska, frun har dreglat ner kudden, barnen skriker, och bajstanken är full

jaha!! när det äntligen slutade regna, tog gasen slut och strömmen.. så nu är det kallt och rått i vagnen. vattnet har tagit slut så det går inte att diska, frun har dreglat ner kudden, barnen skriker, och bajstanken är full

Jag skulle inte vilja vara i dina trosor!

Saknas bara att bredbandet dör då :huvet

tja fajter dudes!

hoppas allt e gött å ni kört mycket i sommar! jag börjar komma tillbaka till livet lite granna här efter mina 9 frakturer och inom några veckor borde jag kunna sätta på en hoj igen. dock e frågan vilken, har så jävla många jag funderat på men har bara kört en av dem. och jag lär inte åka omkring halva sverige för att provköra alla de olika heller. så ifall ni vet något om dem och vilka ni skulle ha föredragit? de jag sitter å tittar på är diverse nakenhojar då förstås och det är dessa... Speed triple '05 å frammåt, fz1-n, z1000, superduke, sv1000n och jag har t.o.m. sneglat lite på blackbirden för jag gillar långturer neråt europa, dock gissar jag på ett den är mindre kul att leka med när man kör på hemmaplan. att bygga en fighter av en R-hoj känns inte jätteaktuellt då försäkringspriset lär vara dyrt som faen, även om det kanske hade varit ultimat. men alla åsikter och tips är av intresse, även om andra hojar jag inte nämt.

tjooo!

alla åsikter och tips är av intresse, även om andra hojar jag inte nämt.

http://www.buell.com/en_us/bikes/adventure/XB12X/

Buell XB12X (eller XT) Som är roliga att busa med samt funkar grymt bra på långstyrning.

http://www.buell.com/en_us/bikes/street/1125CR/

Är 1125CR inom prisklassen och du hör till dem som gillar lite udda look så har du en hoj som har rätt mycket effekt och samtidigt kostar rätt lite i försäkring.

Tror att båda modellerna finns hemma på H-D i Sätra om du vill kika lite.

Jag skulle nog även kika lite på Triumph men jag har ingen erfarenhet av dem.

http://www.buell.com/en_us/bikes/adventure/XB12X/

Buell XB12X (eller XT) Som är roliga att busa med samt funkar grymt bra på långstyrning.

http://www.buell.com/en_us/bikes/street/1125CR/

Är 1125CR inom prisklassen och du hör till dem som gillar lite udda look så har du en hoj som har rätt mycket effekt och samtidigt kostar rätt lite i försäkring.

Tror att båda modellerna finns hemma på H-D i Sätra om du vill kika lite.

Jag skulle nog även kika lite på Triumph men jag har ingen erfarenhet av dem.

nja, x eller xt är inte värst mkt av intresse, det vore isf en xb12scg jag skulle kunna tänka mig, men de varvar så sjukt lite. körde en sån på barkarby och var faktiskt lite besviken. 1125CR skulle jag verkligen inte banga på men den är tyvärr inte inom min prisklass än eftersom den är så ny.

på mc-dagen på barkarby förra året var det faktiskt speed triplen som jag tyckte var klart roligast att köra men då var det i princip bara ducati som hade hojar som eventuellt kunde konkurera.

Vilken prisklass hade du tänkte dej lehn???

Tjacka äldre R / kåp hoj och fajtah. typ 00-04

sena sig killen vetty, ja iaf runt 50-60, kanske suttiå? ok men kommer man undan någorlunda billigt då alltså, vill ju inte direkt betala mkt mer än 1-1,5 lax i mån för helförsäkring, gärna inte heller behöva meka stup i kvarten. jag bor ju mitt i stan å e under 30 liksåååm. men ja, byggandet e ju halva roliga måste jag erkänna. vet inte om jag e skitupplagd för det nu dock, kommer ju ha missat halva sommarens åkande pga skadorna så jag vill ju helst börja åka direkt å inte börja bygga en massa.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show