Bula på däcket

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vad har hänt med detta däck?
På ett ställe står däcket ut mer från fälgen.
Jag krängde på detta däck själv förra veckan och det blev vad jag kunde se en liten gummiskada på ena kanten.
Är det nån kantvajer som gått av?
Vad kommer att hända om jag fortsätter köra med det?

Bifogat

• bula.jpg
    bula.jpg
    70.4 KB · Visningar: 508
Det där däcket har garanterat inte satt sig ordentligt. När jag fick så där så brukade jag mosa i en helvetes massa bar o sen släppa ut de igen, vet inte om det var en smart lösning dock.

Vad har hänt med detta däck?
På ett ställe står däcket ut mer från fälgen.
Jag krängde på detta däck själv förra veckan och det blev vad jag kunde se en liten gummiskada på ena kanten.
Är det nån kantvajer som gått av?
Vad kommer att hända om jag fortsätter köra med det?
Antingen har korden gått av i däcket eller så sitter det inte som d ska.

Det där däcket har garanterat inte satt sig ordentligt. När jag fick så där så brukade jag mosa i en helvetes massa bar o sen släppa ut de igen, vet inte om det var en smart lösning dock.
Antingen har korden gått av i däcket eller så sitter det inte som d ska.
Hmm, är korden av är det lika bra att köra sönder det och köpa ett nytt, men om det helt enkelt inte satt sej kanske man borde kränga av och på igen, men det vore ju dumt att kränga av det utan att köra sönder det först om nu korden skulle vara paj.
Skar du fingrarna av dig när du krängde på däcket:näsblod
Haha, näe det där är faktiskt färgrester från när jag målade diverse detaljer på hojen. Har inte orkat lösa upp det bara.

Har upplevt samma fenomen en gång, då visade det sig att korden hade gått sönder från innsidan. Kan var värt att tänka på :) Jobbigt om det skulle "smälla"!!

Och såhär blev resultatet.
Poof! Sa däcket och ville styra hojen i 45 grader åt vänster. Körde ca 90 men kunde lyckligtvis hålla mej på hjulen. Det gick t.o.m. att krypköra hem men måste sett ganska underligt ut... :näsblod

Bifogat

• S5030126.jpg
    S5030126.jpg
    111.6 KB · Visningar: 272
bytte bakdäck igår och fick samma fenomen, fast tvärtom, dvs däcket går inte ända ut till fälgkanten på ett ställe. Vad är det som är fel?:confused:

Inbuktningen är i närheten av den där plastbiten som håller skyddstejpen på plats. Om det är den det beror på.:va

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back