Nyteknik
Bannad
Vurpa i Bergskurvan vill man förstås inte göra. Inte vurpa någonstans. Men just Bergskurvan känns för min del som mer trolig att vurpa i än någon annan. Ett skäl är bulan mitt i linjen och i närheten av apex. Hur tar man den med en 250 - på innern eller yttern?
Ja, just det. Det är den bulan jag menar. Den är mitt i spåret och eftersom jag är orolig att vurpa i Bergskurvan vill jag inte köra över den. Provade insidan några gånger i förrgår men det är som sagt lite trångt där. Frågan är om innern är bättre även om det är trångt. Vore intressant att höra hur de riktigt snabba 250-förarna gör. Kanske har de inte ens sett den...
Racerpelle skrev:Pratar vi om samma bula så brukar jag åka på utsidan, det är väl bara några decimeter att åka på på högerkanten. Å andra sidan kanske mitt svar (jag är ju inte så rasande snabb) ger anledning att prova på innern, men DU FÖRST i så fall...
/ Racerpelle
Bj.O.rn skrev:Utsidan är nog det som gäller för i stort sett alla, plats på insidan är det ont om. Det är bulan mitt i apex, ett par decimeter ut från innerkanten som avses va?
/B
Ja, just det. Det är den bulan jag menar. Den är mitt i spåret och eftersom jag är orolig att vurpa i Bergskurvan vill jag inte köra över den. Provade insidan några gånger i förrgår men det är som sagt lite trångt där. Frågan är om innern är bättre även om det är trångt. Vore intressant att höra hur de riktigt snabba 250-förarna gör. Kanske har de inte ens sett den...