Anderzzon
No Pain, No Game
- Gick med
- 6 Mar 2005
- Hoj
- Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Tja!
Jag har upptäckt en sak under de 200mil jag kört så har detta fenomen förekommit två ggr..
Första gången växlade jag från tvåan till trean och den motorbroms som skedde direkt när jag släppte kopplingen gjorde så att jag höll på att tappa luften
Kopplade ur och släppte igen och det bar iväg som de skulle..
Andra gången, växlade från trean till fyran och hojen började motorbromsa, vafan tänkte jag soppa torsk kanske? Provade att gasa, händer inte ett skit. Kopplar ur ( motorn bromsar fortfarande, tror jag ) lägger i trean och släpper då bromsar den så att bakhjulet låser... Kopplar snabbt som fan igen och provar att gasa och då är bettan med igen, i med tvåan å full fart som vanligt!
Vad är detta? Båda gångerna har det gått i ca 50-70 km och vart ca 5l soppa i.. Annars hittar jag ingen gemensam nämnare.
Man vill ju inte att detta ska ske när de går fort eller i en kurva
Jag har inte tvättat hojen innan detta skett, lr kan det vara något helt annat?
Jag har upptäckt en sak under de 200mil jag kört så har detta fenomen förekommit två ggr..
Första gången växlade jag från tvåan till trean och den motorbroms som skedde direkt när jag släppte kopplingen gjorde så att jag höll på att tappa luften
Kopplade ur och släppte igen och det bar iväg som de skulle..Andra gången, växlade från trean till fyran och hojen började motorbromsa, vafan tänkte jag soppa torsk kanske? Provade att gasa, händer inte ett skit. Kopplar ur ( motorn bromsar fortfarande, tror jag ) lägger i trean och släpper då bromsar den så att bakhjulet låser... Kopplar snabbt som fan igen och provar att gasa och då är bettan med igen, i med tvåan å full fart som vanligt!
Vad är detta? Båda gångerna har det gått i ca 50-70 km och vart ca 5l soppa i.. Annars hittar jag ingen gemensam nämnare.
Man vill ju inte att detta ska ske när de går fort eller i en kurva
Jag har inte tvättat hojen innan detta skett, lr kan det vara något helt annat?