Bugatti Veyron vs Yamaha R1

Drar på bra må jag säga =)

1001 hp
8.0 L quad-turbo W16
1888 kg (4162 lb)

Fi helvete vad gött ljud det är i Carrera GT :D

Hehe, tyvärr så är den bilklassen lite för dyr :D Men sjukt häftigt måste jag säga. Kollar om å om igen på den :D

Drar på bra må jag säga =)

1001 hp
8.0 L quad-turbo W16
1888 kg (4162 lb)

10 st kylare
Vid toppfart så slukar den lika mycket luft på en minut som en vuxen man andas in under 4 dagar. Hahahaha
15 min i toppfart o däcken är slut.
12 min i toppfart o soppan är slut.

Uppgifterna är från Top Gear.

Blir det nån gång att man får in Drömvinsten på lotto så kanske man skulle köpa sig en sådan.... ;)

Last edited:
10 st kylare
Vid toppfart så slukar den lika mycket luft som en vuxen man andas in under 4 dagar. Hahahaha

Blir det nån gång att man får in Drömvinsten på lotto så kanske man skulle köpa sig en sådan.... ;)

Precis =)
Han säger det så bra i Topgear.
-När jag åker i full hastighet kommer mina däck att vara slut på 15 minuter... men det är ok, för bensinen tar slut på 12...

Den bilen e så j***a ful ser ut som en vagina framifrån. Hade jag haft dem pengarna hade jag nog inte köpt den. Fy så onödigt nått för jänkarna som gillar bensinslukande blyklumpar.:confused:

Jag hade nog istället köpt mig en y2k
Y2KJettBike.jpg
:tummenupp

Asså vilka amatörer bugatti e 4turbos,2ic,massa andra extra skit. När mclaren f1 kom ut i mitten av 90 talet så hade den v12 627hk och gjorde nästan 400km/h.

McLaren%20F1%20XP1%20LM%20voorkant%20londen.jpg

Last edited:
Den bilen e så j***a ful ser ut som en vagina framifrån. Hade jag haft dem pengarna hade jag nog inte köpt den. Fy så onödigt nått för jänkarna som gillar bensinslukande blyklumpar.:confused:

Y2KJettBike.jpg
:tummenupp

Asså vilka amatörer bugatti e 4turbos,2ic,massa andra extra skit. När mclaren f1 kom ut i mitten av 90 talet så hade den v12 627hk och gjorde nästan 400km/h.

McLaren%20F1%20XP1%20LM%20voorkant%20londen.jpg

Men ändå är den världens snabbaste serieproducerande bil nu :p

10 st kylare
Vid toppfart så slukar den lika mycket luft som en vuxen man andas in under 4 dagar. Hahahaha

Vid toppfart så slukar den lika mycket luft på en minut som en vuxen man andas in under 4 dagar*
Blir lite knas att förstå annars för dem som inte sett Top Gear :)

Y2K:en är ju RIKTIGT ful om nåt och sen har den ju bara 286 hk, trots jetmotor. Nä, hellre då en tvångsmatad hayabusa, ZX12R, ZZR1400 eller liknande.

En V12 på 6.1 l ger 627 hk - ~102 hk/l - och en W16 på 8.0 l ger 1001 hk - ~125 hk/l. Ärligt talat så känns det som att trimningsgraden är rätt snarlik.

Tider:

McLaren F1

* 0–60 mph 3.2 s
* 0–100 mph 6.3 s
* 0–150 mph 12.8 s
* 0–200 mph 28.0 s

Bugatti Veyron

* 0–60 mph 2.5 s
* 0–100 mph 5.3 s
* 0–150 mph 10.1 s
* 0–200 mph 18.2 s

Den enda fördelen som F1:an har egentligen är att den är snyggare.

carrera gt'ns ljud är ju bara för underbart!!! man får en tår i ögat, när man tänke på att soppan kan vara slut om 50 år :gråta

Tror det finns 3-4 carrera gt i vårat land, en röd, en svart ev två silver, 2 av dom finns ju här ute i östra sthlm, vilka man gasat mot på 222an, senast va med cbr 929 som jag hade 2005, gt'n hae ingen vidare chans upp till 260..jag vänta in han ett par gånger varpå vi gav klartecken att gasa mot varann igen. Men icke... gt'n tappade ganska mkt från 90-260+ ... dock skulle jag byta all hojjar i världen, å ena pungkulan för den bilen, härligare ljud, snygare bil, trevligare karisma, ultimatare fittmagnet -får man leta efter......

:yoparty

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...