Bugatti Veyron vs Yamaha R1

Heheh, är nog inget snack om saken. En Dodge Tomahawk pissar på en Bugatti Veyron när det gäller acceleration.

Hittade lite tekniska siffror på den cykeln, vad sägs om

0-200 km/h 4,9 s

eller

0-300 km/h 9.8 s

Ett bättre val om du vill svänga också är nog en Busaturbo eller ZZR1400turbo, då får du även en jäkla massa $$$ att göra annat för.

Last edited:
Bilar ÄR lämpligare för fortkörning.
Oavsett vilken hoj man bygger ihop, så går det att bygga en bil som är snabbare.
Förstår dock inte varför det är så viktigt att disskutera.
Köper verkligen folk i allmänhet hoj bara för prestandan?
Även om det är så, så har vi väll alla begränsad ekonomi.
Om än på olika nivåer.
Hur snabb bil får man för 100 000?
Hur många standardbilar slår ett halvgammalt touringlok, med 100 kusar på 250kg?

Bilar ÄR lämpligare för fortkörning.

Stämmer förtås inte, om jag tex. skall ta mig genom city en Måndagmorgon kl 8:20 för att jag är sen till skolan så väljer jag min hoj framför min bil alla gånger.

Här handlar det till stora delar om fortkörning för att så snabbt som möjligt ta mig till skolan.

Så att säga att en bil ÄR lämpligare går förstås inte, det beror även på många andra faktorer.

Last edited:
Tråden tog upp för å visa vilken bil det va. Ingen idé att jämföra. Den ena har 4.a hjul å den andre 2. Rätt så olika. Skippa gnällandet å njut ist av både snabba 2-hjulingar å 4-hjulingar.

För det första gubbar så är det såhär att Mclaren väger 1080 kilo och bugattin väger 1888kg. Det är 808 kilo mer, som en mindre bil. Det är för att bugattin är byggt för komfort med AC, stereo, schysst inredning osv. det är därför det är så liten skillnad på prestandan mellan f1an och bugattin även fast det är 10 år imellan.

Så kan man inte jämföra helt enkelt, dock skulle jag inte säga nej till någon av bilarna :D

För det första gubbar så är det såhär att Mclaren väger 1080 kilo och bugattin väger 1888kg. Det är 808 kilo mer, som en mindre bil. Det är för att bugattin är byggt för komfort med AC, stereo, schysst inredning osv. det är därför det är så liten skillnad på prestandan mellan f1an och bugattin även fast det är 10 år imellan.

Så kan man inte jämföra helt enkelt, dock skulle jag inte säga nej till någon av bilarna :D

Men ändå är Bugattin snabbare på alla punkter, trots att den väger nära på dubbelt så mycket. Visst är det intressant..? ;)

Tror mclaren hade vunnit om dem slängt i en turbo o trimmat den till 1000hk.
Bugattin fuskar ju 2 motorer då kan vi lika gärna stoppa en f16 motor i en r1a adios amigos.

lg_220.jpg

Tror mclaren hade vunnit om dem slängt i en turbo o trimmat den till 1000hk.
Bugattin fuskar ju 2 motorer då kan vi lika gärna stoppa en f16 motor i en r1a adios amigos.

lg_220.jpg

Fuskar? Herregud. Är det regler när man bygger bilar? Våga erkänns ist att den är snabbare. Om ett halvår lr så så finns det en snabbare. Behöver inte va så märkesb*g.

Sen skall väl tilläggas att Königsegg nu matar ur 1008 hk ur en etanol-v8, och den motorn har mer att ge. :D

Sen skall väl tilläggas att Königsegg nu matar ur 1008 hk ur en etanol-v8, och den motorn har mer att ge. :D

Hehe, du ser. Det är som mobiler. Köper man den häftigaste så är det medel efter bara nån månad :D Iofs så kom Bugattin ut i oktober 2005 om jag inte läst alldeles fel.

De jag menar e att bugatti va nog desperata när dem gjorde den bilen slänga i så mycke som möjligt dessutom tog det 10år för dem. Medans f1 gjorde ett mästerverk :tummenupp

Märkesb*g e vi allihopa:tuttar

De jag menar e att bugatti va nog desperata när dem gjorde den bilen slänga i så mycke som möjligt dessutom tog det 10år för dem. Medans f1 gjorde ett mästerverk :tummenupp

Märkesb*g e vi allihopa:tuttar

Varför skulle dom va desparata menar du?
Dom beslutade sig för att bygga den värsta bilen i världen och lyckades väl ganska bra.
Bugattin är mycket modernare med massor av elektonik och aktivt chassi.

Men jag är övertygad om att båda carrera gt och f1 är trevligare att köra då som väger mindre.

Alltid kul när man jämför fordon i detta slag, speciellt när en retta kostar dryga 130 papp och buggen ca 12 millar....

Om jag minns rätt, så var ett av kriterierna när veyron var på planeringsstadet att motorn skulle ge över 1000 hästar.
Det var inget problem.
Det som fördröjde projektet var att få tag på däck som klarade maxfarten.
Hade naturligtvis gått att ta en genväg genom att begränsa toppfarten till vad däcken klarar.
Hur många skulle märka det?
Men: Då skulle hela bilen vara meningslöst trams!

men den e så jävla grisful bilen då alltså. men det som e roligast är att man kan dra typ en ferrari med en smått trimmas sukka lr yamaha lr nån annan japs... och det är lite skillnad i pris :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti