Bugatti Veyron vs Koenigsegg Agera S

Nja, det gör dom förvisso numera, men det var inte den som Veyron slog rekordet på och som inte varit tillgänglig för andra utan 9km rakan på http://en.wikipedia.org/wiki/Ehra-Lessien

För det var ju just Nardo som Koeningsegg satte rekordet 2005 som dom dock bara fick behålla i några månader, då med en CCR som fick svänga hela tiden trots banans dosering (max "neutral" hastighet 240 km/h, snabbare än så och man får svänga)

har för mig att oljan lådan blev för varm också.. då g kraften gjorde att oljan förflyttades sidledes & kylde/smörjde sämre än på en raka, vilket gjorde att inga höge hastigheter testades

que? jag får inte ihop ditt inlägg?
hur kan Porsche äga VW och VW äga Porsche?

(försöker inte att dumförklara utan är bara nyfiken eftersom jag själv inte får ihop det :P)

Därför att de har delat upp Porsche i ett holdingbolag och ett bolag som bygger bilar. VW äger bolaget som bygger bilar medans holdingbolaget äger majoriteten i VW. Det är antagligen en kvarleva från när Porsche faktiskt köpte och ägde VW en kort tid innan Porsche höll på att gå bankrutt pga det och VW tog över Porsche istället. De har säkert också fått någon skattefördel genom att dela upp det sådär och sälja biltillverkningen separat, det brukar vara det som styr strukturerna, kanske kunde de kvitta vinsten på försäljningen mot förlusten i holdingbolaget eller något sådant.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti