Buell?

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
R1 -02 & Minimoto
Har de senaste kikat in Buell-hojarna... Har sett ett par i verkligheten o kan ju bara säga att dom e så j***a grymma.. o så skönt ljud.. :Bugar

Min fråga e således.. e den lika rolig o köra som den ser ut o vara?
Jämför gärna me tex Motard-hojar o Ducati monster.

Tack på förhand

Gubben har en. Kul och lätt körd men vibrerar nått grymt på låga varv. Behöver nytt system samt luftfilter ev en powercomander för att bli riktigt kul.
Broder som är den i familjen som kör på slangen tycker om den. Gubben tycker den är snygg och jag tycker om att köra 70 väg med den. Åk till en nasare och provkör. Kom bara ihåg att det är H-D vilket inbär vissa kvalites poblem samt annat som har med H-D att göra...

Polare tjackade en -01 X1:a ny, den stod mer på verkstaden än den var ute på vägen. Testade den ett par vänder och den modellen kändes lite trött, tung och slö ivf. Har även hört elaka rykten om att motorerna håller ca 1000 mil med den trimmningsgrad som dom har på Buellen. Bromsarna mattade man rätt fort vid aktiv körning på kurvig väg. Detta är mina observationer ifrån den gammla modellen, den nya har jag ej testat, kan hända att allt är bättre där. Snygga är dom iaf tycker jag. :)

Johan R6 skrev:
Har de senaste kikat in Buell-hojarna... Har sett ett par i verkligheten o kan ju bara säga att dom e så j***a grymma.. o så skönt ljud.. :Bugar

Min fråga e således.. e den lika rolig o köra som den ser ut o vara?
Jämför gärna me tex Motard-hojar o Ducati monster.

Tack på förhand

köp inte den skiten... slö och aptråkig... det är ju en HD för fan!!! :tummenner

Xb12s e ju grym! 100 pållar kan väl ändå inte vara så slött. Undrar vad de kostar att försäkra?

hmm tack för era svar.. kan ju inte påstå att man bli jättesugen på o byta :huvet
skönare att man får reda på de genom er än att uppleva de själv..

ha en go valborg :fyllisar

Jag köpte min white lightning ny -98 och har inte haft några problem mer än att batteriet gav upp.
Ser man till teknologi och häftiga material så får man inte mycket för pengarna men karaktären och känslan är desto häftigare.

Däremot tycker jag ducatis motorkaraktär är ännu trevligare.

Johan R6 skrev:
hmm tack för era svar.. kan ju inte påstå att man bli jättesugen på o byta :huvet
skönare att man får reda på de genom er än att uppleva de själv..

ha en go valborg :fyllisar

Glömmde kanske säga att bakre kolvsprack i två delar...

En sak jag undrar är om folk som köper luftkylda cyklar verkligen förstår vad dom gränslar.
Borde fan ingå en kurs i varmkörning vid köp av dessa.
Vet man dessutom hur stötstänger eller tvångsstyrda ventiler fungerar då behandlar man lämpligen maskinerna därefter, passar inte det så köp en japansk radfyra.

Dufva skrev:
Xb12s e ju grym! 100 pållar kan väl ändå inte vara så slött. Undrar vad de kostar att försäkra?
det e ju en "hd" så de e hyfsat billiga med deras "egen" märkesförsäkring....
vem fan vågar sno en hd?

Xb12s

Provkörde XB9s för ett år sedan. Gillade faktiskt hojen! kompakt och solid.
Lite slö bara. Men det lär ju lösa sig med xb12:orna.

Kännde en hd mekaniker som berättade att de faktiskt hade lite problem
med kvaliteten ett tag, antar att det också är fixat med xb12:orna!

Hur som helst! Fett ljud o grymm känsla.
Alla hojar har ju sina egenheter.

Mc-konsult i Lidköping säljer Buell. Det är bara åka dit och procköra! Mycket trevliga mäniskor som jobbar där och provkörningar är inga problem :tummenupp

Medin skrev:
Mc-konsult i Lidköping säljer Buell. Det är bara åka dit och procköra! Mycket trevliga mäniskor som jobbar där och provkörningar är inga problem :tummenupp

Dom är skittrevliga ända tills efter köpet, då är man inte vatten värd längre.

Mc-konsult är skit.

vägra floyd skrev:
En sak jag undrar är om folk som köper luftkylda cyklar verkligen förstår vad dom gränslar.
Borde fan ingå en kurs i varmkörning vid köp av dessa.
Vet man dessutom hur stötstänger eller tvångsstyrda ventiler fungerar då behandlar man lämpligen maskinerna därefter, passar inte det så köp en japansk radfyra.

Hörreruuruu nu ska vi inte vara arga här. Alla som åker mer än ett par hundra mil per sommar kan ju själva se vilka hojar som står lägs vägen. 98% H-D resten Ducce, men man köper ju inte dom hojarna man köper ju en livs stil... eller...

Buell må ha tvivelaktig kvalitet men dom är snygga som få och se på iaf

ecce skrev:
Hörreruuruu nu ska vi inte vara arga här. Alla som åker mer än ett par hundra mil per sommar kan ju själva se vilka hojar som står lägs vägen. 98% H-D resten Ducce, men man köper ju inte dom hojarna man köper ju en livs stil... eller...

Haha, nejfan jag är inte arg.
Jag menar bara att vissa märken är skörare än andra men med rätt service och handhavande går dom flesta maskinerna långt och länge.

Hd vid vägkanten domineras nog av årsmodeller tidigare än -84, där snackar vi livsstil mer än något annat skulle jag tro.

vägra floyd skrev:
Haha, nejfan jag är inte arg.
Jag menar bara att vissa märken är skörare än andra men med rätt service och handhavande går dom flesta maskinerna långt och länge.

Hd vid vägkanten domineras nog av årsmodeller tidigare än -84, där snackar vi livsstil mer än något annat skulle jag tro.

Kan lova dig att varmkörning är viktigt precis som du säger. Men det gäller faktist japps med. Min Yamma skar i första kamen, om det nu berode på för många kallstarter, dålig olja, eller skit i oljekanalen kommer jag nog aldrig få reda på... Hett tips är, VARMKÖR...

vägra floyd skrev:
Dom är skittrevliga ända tills efter köpet, då är man inte vatten värd längre.

Mc-konsult är skit.

Ledsan att du tycker så. Jag jobbar där och jag vet att vi är väldigt måna om våra kunder. Sedan kan ju alla göra fel, känner inte till vad som har hänt dig.

Självklart kan man köra ihjäl vätskekylda maskiner också men dessa har en termostat som ser till att motorn kommer upp i arbetstemperatur oavsett om man varmkör eller inte, det har inte en luftkyld som går kallt en bra stund om man inte varmkör.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!