L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Vet inte om det egentligen är att klassa som ett bygge, men tanken är att få ihop en cykel som går att använda trots att den har haft tidigare ägare.
Det började med att jag satt och skrattade åt en annons på Blocket:


Några dagar gick och jag nämnde annonsen för en kompis som tyckte att det borde vara ett vettigt köp. Det var väl antagligen för att det inte var hans pengar.
Min fru har varit utflugen med avkomlingar några dagar så jag var tvungen att hitta på något att göra och åkte till Gålö och tittade på cykeln. Just det där med "ska bara titta på den" är inte min paradgren så det blev affär. Detta trots att till och med Handelsbanken satte käppar i hjulen genom att ha en tidsfördröjning på Swish på två dagar om man vill skicka mer än 10000:-.
Igår var jag tillbaka i "Visbys närförorter" och hämtade cykeln. Här finns bilder på när jag hade kommit hem.
Innan jag tittade på den hade jag ingen som helst koll på Buell mer än att jag visste att de haft HD-motorer och att Erik Buell har haft väldigt egna idéer om hur saker ska göras. Jag har inte gillat utseendet på dem med den stora blaffan till ram synlig, men nu vet jag plötsligt att det egentligen är bensintanken man ser. Att svingen tjänstgör som oljebehållare hade jag inte heller förstått.
Det tydligaste felet på cykeln är att drivremmen är ett långt streck och inte en loop. Hittar man bara nån som säljer en sån bör det vara ganska enkelt att lösa.
Mer klurigt är att säkringen till "Key Switch" går direkt när man vrider nyckeln till tändläge. Ett tips från @Bonzo här på forumet var att det kunde vara bränslepumpen, men även med den urkopplad så går säkringen.
Min Google Fu räckte för att hitta en komplett verkstadshandbok så nu har jag skrivit ut 9 sidor elschema och hoppas det ska hjälpa för att hitta felet.
Kompisen som anmodade mig att köpa den fick som straff ett bra pris på min CBR1000F som jag haft i garaget utan att få lust att röra. Så nu är jag nere på en japansk cykel.
Det började med att jag satt och skrattade åt en annons på Blocket:


Några dagar gick och jag nämnde annonsen för en kompis som tyckte att det borde vara ett vettigt köp. Det var väl antagligen för att det inte var hans pengar.
Min fru har varit utflugen med avkomlingar några dagar så jag var tvungen att hitta på något att göra och åkte till Gålö och tittade på cykeln. Just det där med "ska bara titta på den" är inte min paradgren så det blev affär. Detta trots att till och med Handelsbanken satte käppar i hjulen genom att ha en tidsfördröjning på Swish på två dagar om man vill skicka mer än 10000:-.
Igår var jag tillbaka i "Visbys närförorter" och hämtade cykeln. Här finns bilder på när jag hade kommit hem.
Hur förklarar jag det här då? Tanken var en varvvillig och behändig sportig mc och så kommer jag hem med ett amerikanskt missfoster med elfel och trasig gummisnodd.
Ett utseende för svagsynta.

Man måste inte göra som alla andra.

Jag vet nog att det är stötstänger där.

Klart som sjutton att oljan ska vara i svingen.

Ett utseende för svagsynta.

Man måste inte göra som alla andra.

Jag vet nog att det är stötstänger där.

Klart som sjutton att oljan ska vara i svingen.

Innan jag tittade på den hade jag ingen som helst koll på Buell mer än att jag visste att de haft HD-motorer och att Erik Buell har haft väldigt egna idéer om hur saker ska göras. Jag har inte gillat utseendet på dem med den stora blaffan till ram synlig, men nu vet jag plötsligt att det egentligen är bensintanken man ser. Att svingen tjänstgör som oljebehållare hade jag inte heller förstått.
Det tydligaste felet på cykeln är att drivremmen är ett långt streck och inte en loop. Hittar man bara nån som säljer en sån bör det vara ganska enkelt att lösa.
Mer klurigt är att säkringen till "Key Switch" går direkt när man vrider nyckeln till tändläge. Ett tips från @Bonzo här på forumet var att det kunde vara bränslepumpen, men även med den urkopplad så går säkringen.
Min Google Fu räckte för att hitta en komplett verkstadshandbok så nu har jag skrivit ut 9 sidor elschema och hoppas det ska hjälpa för att hitta felet.
Kompisen som anmodade mig att köpa den fick som straff ett bra pris på min CBR1000F som jag haft i garaget utan att få lust att röra. Så nu är jag nere på en japansk cykel.