Buell XB12R ??

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
någon som har erfarenhet av buell ? är väldigt köpsugen men har ingen aning om hur kvalitetsmässigt märket är, Hur är dom att köra
vräk på med kommentarer

Mackan skrev:
någon som har erfarenhet av buell ? är väldigt köpsugen men har ingen aning om hur kvalitetsmässigt märket är, Hur är dom att köra
vräk på med kommentarer

Körde en för ett par veckor sedan... Är ju inte direkt ett fartåk men rät kul att åka iom. den korta hjulbasen. Reser väldigt lätt upp på bakhjulet. Dock i tröttaste laget enligt mitt tycke.

ElDiablo skrev:
Körde en för ett par veckor sedan... Är ju inte direkt ett fartåk men rät kul att åka iom. den korta hjulbasen. Reser väldigt lätt upp på bakhjulet. Dock i tröttaste laget enligt mitt tycke.

ok men vad tror du om att trimma då

Åkte buell för ett par år sedan, Ganska trött som sagt men mycket vrid och kort hjulbas är ju helt ok. Det finns ju rätt gott om duktiga sporster timmare men det kostar väl ca 3 gånger mer än att trimma japs. Mycket plus för ljud och sen får man ju hela HD-outlaw grejjen på köpet.

Jag ägde en m2 cyclon förra sommaren,det blev bara en sommar för min del
Jag tyckte det var skit kul att köra men kvaliten var lika kass som hd/buell alltid varit,så har du inget emot att skruva en del så ... :)

kajlyl skrev:
Det är väääääldigt lite hoj för pengarna! :fakta

säger jag utan att ha testat :3freak

Jag måste nog helt klart instämma min gamla gixxer 750 95:a
är helt klart mycket mera hoj för en betydligt vettigare peng.
Så välj en Japs :tummenupp

Haha... Ja d va inge kul o loosa lappen, på en sunkig Buell dessutom. Verkar som dem drar till sig "PåLiSen".

Hade faktiskt missat RoLLers tråd...

Trött Hoj!!
Köp en streetfighter med 130 hp+, lr ett krasch objekt o bygg dig en!
Mer ös, mer kul o mindre skruvande!

(Beror väl iof på vilken hoj du köper men det mesta håller dubbla livslängden än HD ) :hihi

Last edited:
Vet alla att det är XB12 vi snackar om och inte XB8:an som suger rå fett :confused:

Kan bara intyga efter att ha sålt en. Du får för lite för pengarna. Räkna med att torska 30-50K direkt. Det blir väldigt varmt mellan benen på sommaren, det nästan brinner på insidan av benen pga värmen från motorn...

ja man tackar för er synpunkter ..... man blir ju lite osäker men den ser grym ut iallafall man får lura vidare

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT