Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
...Ang Rizoma bar end mirrors:
Köp korrekt styrändsvikter till speglarna. Det finns ju 2 olika. Men det har du säkert koll på!?

Som jag fattade det är det dessa jag ska använda... eller har jag missuppfattat?



Det fanns ju några andra, koniska varianter men de tror jag inte funkade med speglarna.

Vad gäller Micron-systemet så låter det... en del. Men hojen har faktiskt gått genom besiktning med det systemet. Besiktningsmannen kommenterade hojen efter provkörning med "ja, den gick ju bra" och se'n var det inget mer med det :D .

Efter bytet till Micron-systemet så blev det dock obligatoriskt med öronproppar. När jag skulle åka hem från Custom Bike show förra sommaren så hade jag tappat bort öronpropparna. I jämnhöjd med Vårby trodde jag fan att hjärnan skulle rinna ut ur öronen. :näsblod
 

nikanor

buell kanske
Gick med
25 Oct 2007
Ort
skelleftehamn
Hoj
Buell xb12scg -09
hej hå har suttit å läst denna tråd ett tag nu.. kunde inte hålla mig längre, nu blir japsen inbytt! så nu väntar jag på att jag ska få min xb12scg -09 :D
 

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Ort
Noname
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
Det är helt korrekt som du har på bilden!

Haha.. jag fattar precis vad du menar med Micron, jag blev trött av mitt Tiforce, o det lät dovare och mindre.
Få se hur det blir med Akrapovic's race system som jag har på kawan nu. Får den imorn, ska göra en mappning igen på det. Nu med öppen luftburk, omdrevat och en annan, ny 02 modul.
Det är - 9.82kg med detta system.
Jag tror jag mappar med db insatsen i. Snuten kommer ju jaga buller banditer i år, nästa år blir det ännu värre.
+3db mot det som står på ramen skall tydligen gälla, sedan tvingas man besiktiga om. Hm, få se hur det blir med det!?

Kawan skjuter iväg som en kanon i jämförelse med Buellen, så går det undan när jag vrider på rullen:):)
Den har jag donat med nu i vinter, lackat om o bytt lite saker.
Roligt ska det bli..

Om man glömmer Buell och kollar något ännu ballare...
Wakan Track Racer kommer 2010... en Roadster kostar 39900 euro, Track Racer kommer bli dyrare och något mer trimmad.
Jävlar vad ball, fattas bara att man bajsar sedlar. Det är något jag planerar att lära mej..


Som jag fattade det är det dessa jag ska använda... eller har jag missuppfattat?



Det fanns ju några andra, koniska varianter men de tror jag inte funkade med speglarna.

Vad gäller Micron-systemet så låter det... en del. Men hojen har faktiskt gått genom besiktning med det systemet. Besiktningsmannen kommenterade hojen efter provkörning med "ja, den gick ju bra" och se'n var det inget mer med det :D .

Efter bytet till Micron-systemet så blev det dock obligatoriskt med öronproppar. När jag skulle åka hem från Custom Bike show förra sommaren så hade jag tappat bort öronpropparna. I jämnhöjd med Vårby trodde jag fan att hjärnan skulle rinna ut ur öronen. :näsblod
 
Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Wakan är jävligt balla. Ace Café Racer som också byggdes till S&S 50-årsjubiléum är också schysst, lite råare i finishen dock. Fattade det som att den ska byggas i en liten upplaga.

acecafe1.jpg


Om du lär dig att skita sedlar så kan du väl lägga upp en instruktionstråd här på forumet så att jag också kan lära mig. Det finns alldeles för många leksaker jag vill ha!
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
En liten fråga o hoppas på ett vänligt svar: Har ägt min Buell i ca 1 år, har knappt lagt ett finger själv motormässigt på den av den enkla anledningen att jag inte vet/kan..

Ska byta olja + filter i helgen, hur mycket olja ska jag ha i?
Vad bör jag mer kolla innan det är dags att ta ut den?

Känns lite sådär att fråga i denna tråden, då alla verkar kunna varenda motordel ut o in. Men man ska ju börja lära sig nån gång:confused:
 

Skuggan

Guest
En liten fråga o hoppas på ett vänligt svar: Har ägt min Buell i ca 1 år, har knappt lagt ett finger själv motormässigt på den av den enkla anledningen att jag inte vet/kan..

Ska byta olja + filter i helgen, hur mycket olja ska jag ha i?
Vad bör jag mer kolla innan det är dags att ta ut den?

Känns lite sådär att fråga i denna tråden, då alla verkar kunna varenda motordel ut o in. Men man ska ju börja lära sig nån gång:confused:

Du har väl en instruktionsbok där det står hur mkt det skall vara..Ta med skrotet hit så fixar jag det åt dig i helgen :krama
 

Digger´s

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
2003 Buell XB9s Lightning
Olja

En liten fråga o hoppas på ett vänligt svar: Har ägt min Buell i ca 1 år, har knappt lagt ett finger själv motormässigt på den av den enkla anledningen att jag inte vet/kan..

Ska byta olja + filter i helgen, hur mycket olja ska jag ha i?
Vad bör jag mer kolla innan det är dags att ta ut den?

Känns lite sådär att fråga i denna tråden, då alla verkar kunna varenda motordel ut o in. Men man ska ju börja lära sig nån gång:confused:

2,4L och ett par dl i filtert.
Kolla annars här.
www.smorjmedelsdepan.se
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
Tack så mycke för hjälpen! :tummenupp
Känns mycke bättre att riva i saker när man har lite info i ryggen och inte behöver vara rädd för att ha sönder något.
Slutade med att jag rev loss bakhjul, ljuddämare och framhjul för lite vårstädning i badkaret. Rent och snyggt ska det vara men det dök upp lite nya frågor.

Varför var/är där ingen pasta på axeln till framhjulet? Syntes tydligt att där aldrig varit något så det är kanske dumt att kleta på nu även om jag skulle vilja.
70NM bak och lite mindre fram, kan man vara så jävlig att man ber om en exakt siffra?

Beställde Rizomas fotpinnar i veckan från twinmotorcycles, blev lite mer pengar än jag räknat med eftersom jag inte riktigt var med på att priserna var utan 'moms' men what the hell. Pengar är gjorda för att spenderas, kanske är jag den bidragande orsaken till att ekonomin vänder uppåt? ;)


Känns som det blivit ett jävla dra i tråden senaste månaden, skoj och som sagt tack för hjälpen!
 

Digger´s

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
2003 Buell XB9s Lightning
Rätt Nm

Tack så mycke för hjälpen! :tummenupp
Känns mycke bättre att riva i saker när man har lite info i ryggen och inte behöver vara rädd för att ha sönder något.
Slutade med att jag rev loss bakhjul, ljuddämare och framhjul för lite vårstädning i badkaret. Rent och snyggt ska det vara men det dök upp lite nya frågor.

Varför var/är där ingen pasta på axeln till framhjulet? Syntes tydligt att där aldrig varit något så det är kanske dumt att kleta på nu även om jag skulle vilja.
70NM bak och lite mindre fram, kan man vara så jävlig att man ber om en exakt siffra?

Beställde Rizomas fotpinnar i veckan från twinmotorcycles, blev lite mer pengar än jag räknat med eftersom jag inte riktigt var med på att priserna var utan 'moms' men what the hell. Pengar är gjorda för att spenderas, kanske är jag den bidragande orsaken till att ekonomin vänder uppåt? ;)


Känns som det blivit ett jävla dra i tråden senaste månaden, skoj och som sagt tack för hjälpen!

Tjena!

Vad jag vet enligt min Service-Manual så skall det vara:

Framaxel:53-56Nm

Låsskruvar fram:27-30Nm

Bakaxel:65-70Nm

Låsskruv bak:54-61Nm

Och så skall man smörja in axlarna med pasta.:tummenupp
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
Hej på er alla glada......! Solen skiner och mars är äntligen på väg att släppa sitt grepp. Första helgen i Juni är det Custom bike Show i Norrtälje. Jag vet att det är ett tag dit men jag kan inte låta bli att börja flagga för det nu. jag blir ju på så oerhört bra humör när solen tittar fram. Dessutom så sitter jag i de nya lokalerna och trivs som fan.
Ha det bäst och ta´t lugnt om ni ger er ut nu, tråkigt att ha hojen på verkstad över sommaren........!
Peace//Rickard
 

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
Hej gott folk
Var inne och besikta bullen med racekit på idag och det är inga som helst problem. Har nu avverkat de första 10 milen. När hojen stått ett tag (tills fläkten slutade gå) och jag skulle rulla den på plats gnislade det ordentligt om remmen eller därikring. Som ett knarr-gnisslande ljud. Är det något som känns igen av någon??
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Hej där.
Har lite garantigrejer som skall fixas på min Bulle men varför tar det sån tid för Harley att levererar delarna? Har väntat typ 1,5v nu på delarna jue...
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Hej på er alla glada......! Solen skiner och mars är äntligen på väg att släppa sitt grepp. Första helgen i Juni är det Custom bike Show i Norrtälje. Jag vet att det är ett tag dit men jag kan inte låta bli att börja flagga för det nu. jag blir ju på så oerhört bra humör när solen tittar fram. Dessutom så sitter jag i de nya lokalerna och trivs som fan.
Ha det bäst och ta´t lugnt om ni ger er ut nu, tråkigt att ha hojen på verkstad över sommaren........!
Peace//Rickard

klart det blir norrtälje. frågan är bara vilken hoj man ska ha -69 eller buellen :)
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
HejDet börjar ju bli vår och har skaffat en del tillbehör - ny dämpare, luftburk och raceecm till min xb 12R och behöver få hjälp med installationen av ECM - har förstått att man behöver ställa in den - har ni ngt tips på nån som gör det i Sthlmstrakten??
din ecm och org ecm är en lärande del på bullen så lägg dig på 3000-5000 varv har jag för mig så börjar den lära sig. Motorn har några sensorer från insug till utblås där den mäter när du ligger i just den varvantalet vill du lära dig mera spana in hur dom gör med ecm spyén där har du allt som din kan göra plus massa annnat gotti man kan tweeka sin hoj med.
 

eldbult

Åksugen
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell å en yamaha
Någon mer än jag som har har haft problem med att starta? ibland när jag ska dra igång hojen knackar det bara om startmotorn och tripp/klocka nollställs i displayen. funderar på startreläet men vet inte riktigt var det sitter? har kollat batterianslutningar och jord. eftersom displayen nollställs antar jag att startdrev är ok.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Någon mer än jag som har har haft problem med att starta? ibland när jag ska dra igång hojen knackar det bara om startmotorn och tripp/klocka nollställs i displayen. funderar på startreläet men vet inte riktigt var det sitter? har kollat batterianslutningar och jord. eftersom displayen nollställs antar jag att startdrev är ok.

Batteriet är lite trött och orkar inte med den stora startström som krävs
 

Zet@

Jo...
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Bulle
Hmm.. Någon som har något bra förslag till att få bort följande fel: Hojen (Xb9R) -03 börjar gå ojämnt över 4000-4500 varv, motorlampan tänds och slocknar, och den varvar både upp och ner, dör tom vissa gånger. Känns onekligen som det har med insprutet att göra men vart på vägen.. Hittade ett liknande problem i en annan tråd som ingen hade svarat på, hoppas på bättre lycka nu.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top