Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
...Ang Rizoma bar end mirrors:
Köp korrekt styrändsvikter till speglarna. Det finns ju 2 olika. Men det har du säkert koll på!?

Som jag fattade det är det dessa jag ska använda... eller har jag missuppfattat?



Det fanns ju några andra, koniska varianter men de tror jag inte funkade med speglarna.

Vad gäller Micron-systemet så låter det... en del. Men hojen har faktiskt gått genom besiktning med det systemet. Besiktningsmannen kommenterade hojen efter provkörning med "ja, den gick ju bra" och se'n var det inget mer med det :D .

Efter bytet till Micron-systemet så blev det dock obligatoriskt med öronproppar. När jag skulle åka hem från Custom Bike show förra sommaren så hade jag tappat bort öronpropparna. I jämnhöjd med Vårby trodde jag fan att hjärnan skulle rinna ut ur öronen. :näsblod
 
hej hå har suttit å läst denna tråd ett tag nu.. kunde inte hålla mig längre, nu blir japsen inbytt! så nu väntar jag på att jag ska få min xb12scg -09 :D
 
Det är helt korrekt som du har på bilden!

Haha.. jag fattar precis vad du menar med Micron, jag blev trött av mitt Tiforce, o det lät dovare och mindre.
Få se hur det blir med Akrapovic's race system som jag har på kawan nu. Får den imorn, ska göra en mappning igen på det. Nu med öppen luftburk, omdrevat och en annan, ny 02 modul.
Det är - 9.82kg med detta system.
Jag tror jag mappar med db insatsen i. Snuten kommer ju jaga buller banditer i år, nästa år blir det ännu värre.
+3db mot det som står på ramen skall tydligen gälla, sedan tvingas man besiktiga om. Hm, få se hur det blir med det!?

Kawan skjuter iväg som en kanon i jämförelse med Buellen, så går det undan när jag vrider på rullen:):)
Den har jag donat med nu i vinter, lackat om o bytt lite saker.
Roligt ska det bli..

Om man glömmer Buell och kollar något ännu ballare...
Wakan Track Racer kommer 2010... en Roadster kostar 39900 euro, Track Racer kommer bli dyrare och något mer trimmad.
Jävlar vad ball, fattas bara att man bajsar sedlar. Det är något jag planerar att lära mej..


Som jag fattade det är det dessa jag ska använda... eller har jag missuppfattat?



Det fanns ju några andra, koniska varianter men de tror jag inte funkade med speglarna.

Vad gäller Micron-systemet så låter det... en del. Men hojen har faktiskt gått genom besiktning med det systemet. Besiktningsmannen kommenterade hojen efter provkörning med "ja, den gick ju bra" och se'n var det inget mer med det :D .

Efter bytet till Micron-systemet så blev det dock obligatoriskt med öronproppar. När jag skulle åka hem från Custom Bike show förra sommaren så hade jag tappat bort öronpropparna. I jämnhöjd med Vårby trodde jag fan att hjärnan skulle rinna ut ur öronen. :näsblod
 
Last edited:
Wakan är jävligt balla. Ace Café Racer som också byggdes till S&S 50-årsjubiléum är också schysst, lite råare i finishen dock. Fattade det som att den ska byggas i en liten upplaga.

acecafe1.jpg


Om du lär dig att skita sedlar så kan du väl lägga upp en instruktionstråd här på forumet så att jag också kan lära mig. Det finns alldeles för många leksaker jag vill ha!
 
En liten fråga o hoppas på ett vänligt svar: Har ägt min Buell i ca 1 år, har knappt lagt ett finger själv motormässigt på den av den enkla anledningen att jag inte vet/kan..

Ska byta olja + filter i helgen, hur mycket olja ska jag ha i?
Vad bör jag mer kolla innan det är dags att ta ut den?

Känns lite sådär att fråga i denna tråden, då alla verkar kunna varenda motordel ut o in. Men man ska ju börja lära sig nån gång:confused:
 
En liten fråga o hoppas på ett vänligt svar: Har ägt min Buell i ca 1 år, har knappt lagt ett finger själv motormässigt på den av den enkla anledningen att jag inte vet/kan..

Ska byta olja + filter i helgen, hur mycket olja ska jag ha i?
Vad bör jag mer kolla innan det är dags att ta ut den?

Känns lite sådär att fråga i denna tråden, då alla verkar kunna varenda motordel ut o in. Men man ska ju börja lära sig nån gång:confused:

Du har väl en instruktionsbok där det står hur mkt det skall vara..Ta med skrotet hit så fixar jag det åt dig i helgen :krama
 
Olja

En liten fråga o hoppas på ett vänligt svar: Har ägt min Buell i ca 1 år, har knappt lagt ett finger själv motormässigt på den av den enkla anledningen att jag inte vet/kan..

Ska byta olja + filter i helgen, hur mycket olja ska jag ha i?
Vad bör jag mer kolla innan det är dags att ta ut den?

Känns lite sådär att fråga i denna tråden, då alla verkar kunna varenda motordel ut o in. Men man ska ju börja lära sig nån gång:confused:

2,4L och ett par dl i filtert.
Kolla annars här.
www.smorjmedelsdepan.se
 
Tack så mycke för hjälpen! :tummenupp
Känns mycke bättre att riva i saker när man har lite info i ryggen och inte behöver vara rädd för att ha sönder något.
Slutade med att jag rev loss bakhjul, ljuddämare och framhjul för lite vårstädning i badkaret. Rent och snyggt ska det vara men det dök upp lite nya frågor.

Varför var/är där ingen pasta på axeln till framhjulet? Syntes tydligt att där aldrig varit något så det är kanske dumt att kleta på nu även om jag skulle vilja.
70NM bak och lite mindre fram, kan man vara så jävlig att man ber om en exakt siffra?

Beställde Rizomas fotpinnar i veckan från twinmotorcycles, blev lite mer pengar än jag räknat med eftersom jag inte riktigt var med på att priserna var utan 'moms' men what the hell. Pengar är gjorda för att spenderas, kanske är jag den bidragande orsaken till att ekonomin vänder uppåt? ;)


Känns som det blivit ett jävla dra i tråden senaste månaden, skoj och som sagt tack för hjälpen!
 
Rätt Nm

Tack så mycke för hjälpen! :tummenupp
Känns mycke bättre att riva i saker när man har lite info i ryggen och inte behöver vara rädd för att ha sönder något.
Slutade med att jag rev loss bakhjul, ljuddämare och framhjul för lite vårstädning i badkaret. Rent och snyggt ska det vara men det dök upp lite nya frågor.

Varför var/är där ingen pasta på axeln till framhjulet? Syntes tydligt att där aldrig varit något så det är kanske dumt att kleta på nu även om jag skulle vilja.
70NM bak och lite mindre fram, kan man vara så jävlig att man ber om en exakt siffra?

Beställde Rizomas fotpinnar i veckan från twinmotorcycles, blev lite mer pengar än jag räknat med eftersom jag inte riktigt var med på att priserna var utan 'moms' men what the hell. Pengar är gjorda för att spenderas, kanske är jag den bidragande orsaken till att ekonomin vänder uppåt? ;)


Känns som det blivit ett jävla dra i tråden senaste månaden, skoj och som sagt tack för hjälpen!

Tjena!

Vad jag vet enligt min Service-Manual så skall det vara:

Framaxel:53-56Nm

Låsskruvar fram:27-30Nm

Bakaxel:65-70Nm

Låsskruv bak:54-61Nm

Och så skall man smörja in axlarna med pasta.:tummenupp
 
Hej på er alla glada......! Solen skiner och mars är äntligen på väg att släppa sitt grepp. Första helgen i Juni är det Custom bike Show i Norrtälje. Jag vet att det är ett tag dit men jag kan inte låta bli att börja flagga för det nu. jag blir ju på så oerhört bra humör när solen tittar fram. Dessutom så sitter jag i de nya lokalerna och trivs som fan.
Ha det bäst och ta´t lugnt om ni ger er ut nu, tråkigt att ha hojen på verkstad över sommaren........!
Peace//Rickard
 
Hej gott folk
Var inne och besikta bullen med racekit på idag och det är inga som helst problem. Har nu avverkat de första 10 milen. När hojen stått ett tag (tills fläkten slutade gå) och jag skulle rulla den på plats gnislade det ordentligt om remmen eller därikring. Som ett knarr-gnisslande ljud. Är det något som känns igen av någon??
 
Hej där.
Har lite garantigrejer som skall fixas på min Bulle men varför tar det sån tid för Harley att levererar delarna? Har väntat typ 1,5v nu på delarna jue...
 
Hej på er alla glada......! Solen skiner och mars är äntligen på väg att släppa sitt grepp. Första helgen i Juni är det Custom bike Show i Norrtälje. Jag vet att det är ett tag dit men jag kan inte låta bli att börja flagga för det nu. jag blir ju på så oerhört bra humör när solen tittar fram. Dessutom så sitter jag i de nya lokalerna och trivs som fan.
Ha det bäst och ta´t lugnt om ni ger er ut nu, tråkigt att ha hojen på verkstad över sommaren........!
Peace//Rickard

klart det blir norrtälje. frågan är bara vilken hoj man ska ha -69 eller buellen :)
 
HejDet börjar ju bli vår och har skaffat en del tillbehör - ny dämpare, luftburk och raceecm till min xb 12R och behöver få hjälp med installationen av ECM - har förstått att man behöver ställa in den - har ni ngt tips på nån som gör det i Sthlmstrakten??
din ecm och org ecm är en lärande del på bullen så lägg dig på 3000-5000 varv har jag för mig så börjar den lära sig. Motorn har några sensorer från insug till utblås där den mäter när du ligger i just den varvantalet vill du lära dig mera spana in hur dom gör med ecm spyén där har du allt som din kan göra plus massa annnat gotti man kan tweeka sin hoj med.
 
Någon mer än jag som har har haft problem med att starta? ibland när jag ska dra igång hojen knackar det bara om startmotorn och tripp/klocka nollställs i displayen. funderar på startreläet men vet inte riktigt var det sitter? har kollat batterianslutningar och jord. eftersom displayen nollställs antar jag att startdrev är ok.
 
Någon mer än jag som har har haft problem med att starta? ibland när jag ska dra igång hojen knackar det bara om startmotorn och tripp/klocka nollställs i displayen. funderar på startreläet men vet inte riktigt var det sitter? har kollat batterianslutningar och jord. eftersom displayen nollställs antar jag att startdrev är ok.

Batteriet är lite trött och orkar inte med den stora startström som krävs
 
Hmm.. Någon som har något bra förslag till att få bort följande fel: Hojen (Xb9R) -03 börjar gå ojämnt över 4000-4500 varv, motorlampan tänds och slocknar, och den varvar både upp och ner, dör tom vissa gånger. Känns onekligen som det har med insprutet att göra men vart på vägen.. Hittade ett liknande problem i en annan tråd som ingen hade svarat på, hoppas på bättre lycka nu.
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top