Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Idag har jag varit ute o kört en sisådär 15 mil o njutit av att de e vår! Men Min Bulle blir så himla varm o fläkten går alltid på högvarv när jag stannar för o fika lr prata med andra trevliga hojåkare. den har luft o buller på men inget chip, så den får välla för lite bränsle! Men detta problem bore väll försvinna om ja köper ett chip o smäller på. Nån som har tips om nå bra?

....när jag kom hem efter en liten rundtur och hoppade av hojen så såg jag min sambos mun röra sig men hörde inte ett ord....så jag plockade av hjälmen och tog ur öronpropparna (skulle komma standard till buellen) och hörde fortfarande inte vad hon sa...när jag flyttade mig lite närmare henne och längre ifrån buellens fläkt så hörde jag henne skrika..."skall det låta så där"..."javisst".. sa jag, "...det är ju en buell"...

...CBR'n lätt inte ens när den va igång?!?:yoparty
 
Tjena!

Köpte mej en buell XB9R i februari

Tog mej en provtur i går.......skönt ljud i maskinen men tyvärr upplever jag den som slö 8(

Sitter luft&buller monterat

Drar hyffsat på 1an&2an sen tycker jag det blir kalle anka:confused:

Skulle köpt mej en japps istället:huvet

Jag har ändrat uppfattning efter dessa varma dagar som varit.....Hojen e riktigt jävla guld

Väcker uppmärksamhet gör den oxo :tummenupp
 
Har haft ett litet problem med Buellen sedan jag köpte den. Hade den på service men de hittade inte heller problemet.

När jag startar hojen (detta är när den varit kall) så går den i ca 20 sekunder sedan dör hojen, man startar igen och den går klockrent. Så här händer det varje gång hojen har stått i några timmar och kylt av sig.
 
Finns det nån i det motorkunniga sällskapet som kan hjälpa mig?

Jag har en Buell XB9-03. När jag senast tog en tur så la motorn bara av...
Inga missljud eller nått den bara stanna. :va Trodde då att det var nåt med
tändningen så jag bogsera hem bågen för att undersöka. Tändningen är dock
helt OK.
På Buellen är det som ni kanske vet hydraliska lyftare. Jag är ganska
säker på att mina ventiler inte står som det ska och vet inte heller om
stötstängerna rör på sig. Just nu när jag kör runt motorn med startmotorn
så blåser det ur både insug och avgasrör...???...:huvet Jag har skruvat rätt
mycket med motarder, crossar och enduromaskiner men alldrig varit med om
detta förut. Har ni nått förslag på vad som kan ha hänt? Och vet ni var
man kan få tag på en rephandbok?

Oerhört tacksam för svar

Håller nog med lite här om att det är tändningen som spökar för dej, säker på att tändboxen är hel.? Har nämligen byt en på min. Sitter under luftburken på vänster sida. kolla med lite startgas om den verkligen vill igång.

Lycka till mvh Erik
 
ja...för att visa lite intresse på denna sida tånkte jag berätta om mitt usa köp av Lyndall Gold pads från deras sida http://www.lyndallracingbrakes.com/home.htm
....jag beställde dessa..tänkte "what the fuck"...är värt att prova och med tanke på hur den amerikanska dollarn står kan det inte svida.
List priset var 55 dollar men slut räkningen drogs på 59 (ca 338spänn), fick nu en följe påslag för frakt av 20 dollar (ca 128kr) och vi få se om de dyker upp...vänter själv med spänning för mina är snart slut!!:näsblod
 
Grattis!

Vad sitter det för kam i?

/J
Igår blev min hoj klar! :banana

Det hela drog ut lite på tiden, bl a beroende på amerikanernas... alternativa inställning till kvalitet och toleranser. Det visade sig nämligen vid balanseringen av veven att ena vevskivan slog ett par tiondelar i axialled. Detta resulterade ju i att veven behövde riktas. Suck.

Här är kurvorna från Dyno-körningen. Röda kurvor är den förra körningen med luft och buller. Blåa kurvor är med 1 400 cc cylindrarna (och luft o buller förstås).


Har inte kört den än utan kommer att ta hem den på släp ikväll. Återkommer med intryck.
 
Ingen servicebok

Hej hej!

Har nyss blivit en stolt ägare till en buell xb9s, men tråkigt nog fick jag inte med någon servicebok...vilket medför a vissa problem vid oljebyte?!:confused:

Så finns det någon hjälpsam själ som vet hur mycket olja det ska vara och vilken sorts olja?
 
Hej hej!

Har nyss blivit en stolt ägare till en buell xb9s, men tråkigt nog fick jag inte med någon servicebok...vilket medför a vissa problem vid oljebyte?!:confused:

Så finns det någon hjälpsam själ som vet hur mycket olja det ska vara och vilken sorts olja?

I min xb9r så har jag 10/40 delsyntet mobil olja

strax över 2 liter....kan kika mera exakt när jag har service boken framför mej
 
I min xb9r så har jag 10/40 delsyntet mobil olja

strax över 2 liter....kan kika mera exakt när jag har service boken framför mej

20w/50 typ castrol blev jag tillsagd att köra på tills man kunde få ihop peng till svindyr hd olja av killen på Mickes motor??
 
Står 10/40 Below 40F

20w50 om man läser på ordentligt&inte fyller på som jag gjorde i all hast

2.4liter
 
nån som kan rekomendera nån bra ställe att få tag i frame sliders samt axlesliders till en xbr9-03
 
nån som kan rekomendera nån bra ställe att få tag i frame sliders samt axlesliders till en xbr9-03

Köpte mina grejer hos Robban's Speedshop. Rampuckarna var Buell original, de som ser ut som vinklar av gummi som man limmar på ramens bredaste del. Eftersom de är originalprylar så måste ju närmsta HD-ställe kunna ta hem dem åt dig. Kraschpuckarna för axlarna (har bara bak) var nog inte original, ser ut som små svarta plastsvampar med gummiexpandrar som man drar fast inuti axelrören.

Kommer tyvärr inte ihåg vad de kostade, men det var inte jätteblodigt.
 
HD-oljan är ju billigare än både motul & castrol??

HD:s motsvarande helsynt-olja kostar ju över 200:-/litern Men det kanske är billigare, vad vet jag.

Jag kör fö sedan 4 år min Sportstermotor på helsynt Statoil racingway 25W-50 i motorn, handlar oljan från grossist för 50:- litern.
I lådan använder jag mineral Golden Spectro Gear Lube 80W
 
Ljuddämpare... favorit?

Ska precis köpa luft å buller till min XB12S-07 och undrar om ni har några ljuddämpare att rekommendera?
Tänkte passa på att importera från USA nu när det kostar nästan gratis.... :D
Erfarenheter??
Tack!
 
Race ECM

Är det någon som vet om de Race ECM man kan hitta på nätet, exempelvis "American sportsbike" är "äkta" Buell, eller är det något tredjeparts hop-plock?
Om inte... någon som vet vart man köper äkta Buell-delar på nätet (om de nu finns) :confused:
 
Är det någon som vet om de Race ECM man kan hitta på nätet, exempelvis "American sportsbike" är "äkta" Buell, eller är det något tredjeparts hop-plock?
Om inte... någon som vet vart man köper äkta Buell-delar på nätet (om de nu finns) :confused:

Ja, det är säkert en "äkta" race ECM som ASB säljer. Men ladda för guds skull ner race mappen via ECMspy istället. Eller en bättre mapp. Race mappen går att bättra :-) Läs mer på UKBEG eller Googla på ECMspy.
 
Ska precis köpa luft å buller till min XB12S-07 och undrar om ni har några ljuddämpare att rekommendera?
Tänkte passa på att importera från USA nu när det kostar nästan gratis.... :D
Erfarenheter??
Tack!

Jag kör med Microns helsystem och är mycket nöjd, jävligt gött ljud i det.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top