Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Tjenare!

Är sugen på att bygga om en buell till en customhoj, sett flera riktigt råa och grymma byggen från usa. Inget krimskrams eller massa krom utan bara rent och brutalt!

Om det är någon av Er som vet vart man kan få tag på en begagnad motor från -05 > samt gaffel, fram- bakfälg, belt så säg till! :yoparty

MVH
Danne

Kan kanske fixa fram lite godis till dej om du behöver, känner några grabbar i Buells hemland som kan fixa fram lite saker om du nu är sugen på någon.
Exakt vad är det du behöver?

Eller så kan du ju ringa: telefon 073 098 70 50
 
Tjenare!

Är sugen på att bygga om en buell till en customhoj, sett flera riktigt råa och grymma byggen från usa. Inget krimskrams eller massa krom utan bara rent och brutalt!
MVH
Danne

Så här kanske??
:D
 

Bifogat

  • Bild 0061.JPG
    Bild 0061.JPG
    149 KB · Visningar: 91
  • Bild 0071.JPG
    Bild 0071.JPG
    153.7 KB · Visningar: 100
  • Bild 0081.JPG
    Bild 0081.JPG
    158.4 KB · Visningar: 87
Så här kanske??
:D

:yoparty Farligt frän :tummenupp

Vem är det som snickrat ihop ramen? Riktigt schysst stuk på den!
När beräknas första åket? :inte alls avis...

MVH
Björn
 
:yoparty Farligt frän :tummenupp

Vem är det som snickrat ihop ramen? Riktigt schysst stuk på den!
När beräknas första åket? :inte alls avis...

MVH
Björn

Hej på dig! Det är en HogTec ram. Första åket skall bli i år.... hoppas jag :-)
Håller på med tanken, det är lite pill efter som sprutet kommer att gå rakt upp genom den... Avståndet mellan fram och bakdrev är 6 cm mindre än orginal. Åka bakhjul!!! Ja jag är fet och den som kommenterar åker på en smäll :FU
 

Bifogat

  • BUELL121.JPG
    BUELL121.JPG
    178.7 KB · Visningar: 154
Last edited:
:FU

Hej på dig! Det är en HogTec ram. Första åket skall bli i år.... hoppas jag :-)
Håller på med tanken, det är lite pill efter som sprutet kommer att gå rakt upp genom den... Avståndet mellan fram och bakdrev är 6 cm mindre än orginal. Åka bakhjul!!! Ja jag är fet och det som kommenterar åker på en smäll

6cm! Man såg ju att den var kompakt på bilderna men så kompakt.... COOLT!! :yoparty
Släng upp lite bilder allteftersom, tror det är fler än jag som vill se slutresultatet :)
 
Besiktigade min Bulle idag, gick välla sådär.

Bland annat klaga dom på mönstret på framdäcket som måste bytas. Visste att de va dåligt men de va värt en chansning. Men en sak jag inte tänkt på förut, utan som jag såg först när dom hissa upp den var att högersidan på framdäcket hade mycket mindre mönster än vänstersidan, Nån som har en förklaring? Inte sååå ofta jag tar rondeller åt fel håll :P

En anna kul grej va juh att dom inte kunde höjja upp han bak eftersom alla depåstöden dom hade va för smala :P
 
Hej på dig! Det är en HogTec ram. Första åket skall bli i år.... hoppas jag :-)
Håller på med tanken, det är lite pill efter som sprutet kommer att gå rakt upp genom den... Avståndet mellan fram och bakdrev är 6 cm mindre än orginal. Åka bakhjul!!! Ja jag är fet och den som kommenterar åker på en smäll :FU

Jävligt smutta risers du har på bilden där! :D

Instämmer annars i ovanstående kommentarer, gärna fler bilder under byggets gång. Grymt bygge! :tummenupp
 
Last edited:
Besiktigade min Bulle idag, gick välla sådär.

Bland annat klaga dom på mönstret på framdäcket som måste bytas. Visste att de va dåligt men de va värt en chansning. Men en sak jag inte tänkt på förut, utan som jag såg först när dom hissa upp den var att högersidan på framdäcket hade mycket mindre mönster än vänstersidan, Nån som har en förklaring? Inte sååå ofta jag tar rondeller åt fel håll :P

En anna kul grej va juh att dom inte kunde höjja upp han bak eftersom alla depåstöden dom hade va för smala :P

Måste fråga om du inte blandar ihopa höger o vänster bara?,,för hade du haft mer slitage på vänster så kan förklaringen ev vara vägens lut..aningen kornisk altså. Men på högerslitage går ja bet på,,,
Du rafsar inte myck däck på bana?-dom gångerna ja har varit o kurvkursat har de varit ständigt högervarv,kanske inte det är jämt men iaf,,:hojraket

Hej på dig! Det är en HogTec ram. Första åket skall bli i år.... hoppas jag :-)
Håller på med tanken, det är lite pill efter som sprutet kommer att gå rakt upp genom den... Avståndet mellan fram och bakdrev är 6 cm mindre än orginal. Åka bakhjul!!! Ja jag är fet och den som kommenterar åker på en smäll :FU

Gaaah! klarar in,,,te
krockkudde på hojen! :notme INOVATIVT.

aaah,,,
 
Last edited:
Måste fråga om du inte blandar ihopa höger o vänster bara?,,för hade du haft mer slitage på vänster så kan förklaringen ev vara vägens lut..aningen kornisk altså. Men på högerslitage går ja bet på,,,
Du rafsar inte myck däck på bana?-dom gångerna ja har varit o kurvkursat har de varit ständigt högervarv,kanske inte det är jämt men iaf,,:hojraket

Nix pix, de va höger sida som va mest sliten, grabbarna på bilprovningen undrade lite vad jag hade gjort dom me :P O Bana har jag aldrig haft nöjet o vara på än, misstänker att detta mysterium e lite som strumpor i tumlaren...
 
Hallå alla glada! Nu är våren här och 1125R står här till beskådning och provkörning!
Välkomna in!
 
Lyndall Gold pads ar det folk pa de amerikanska forumen rekommenderar. Har inte hunnit slita ner mina belagg an, sa jag har inte egen erfarenhet.

(ursakta brist pa aao; sitter pa ett hotell pa Koh Pha Ngan och vantar pa att fa komma ut i havet igen om ett par dagar nar mina ben lakt ihop lite - upptackte lite for sent att det ar dumt att utforska offroadmojligheterna utan skydd i det har klimatet) :huvet

måste dessa beställas ifrån usa eller n¨ån som vet en pålitlig sida man kan shoppa på??
 
Så där ja, nu va det gjort! va precis ute på premiärturen med Nya BUELL 1125R. Jag måste säga att -" Jävlar va det gick....! Den nya Rotaxmotorn drar jämt och fint från botten och växlarna glider i så fint att man nästan blir tårögd. Hoppas ni inte glömmer Nortällje. Tänkte även kolla intresset för att åka härifrån ut på vägarna typ en dag i veckan. Svara gärna med tankar om detta. Ha det bäst, Peace Rickard
 
Ökar verkligen ljudstyrkan så mycket med racekittet? (har för mig att det står 96dB på ramen, eller?) Jag har inte hört dem back-to-back, men jag tycker inte min ljuddämpare låter sådär oerhört mycket mer än vad jag minns originaldämparen gjorde - det känns mer som att ljudet är fylligare än att det skulle vara särskilt mycket högre.
Jaja, vi får se - funderar faktiskt på att chansa när det väl är dags för mig.

Det bordente vara nån fara. Min hoj gick genom ursprungsregistrering med detta.
Micron vete tusan, det låter högre och gällare än mitt Tiforce system. Snuten stoppa mej i Fredags, de donade runt som tusan men inte ett pip om buller.
:tummenupp
 
Har precis bytt däck o hjullager fram på Bullen, så nu är det dax o skruva tillbaka hjulet så man kan ut o åka igen. Är det nån som har nå siffra på vilket moment axeln skall skruvas fast med? Lr ska jag ta o ringa Buell Center o kolla om dom är snälla nog o berätta :P


EDIT; Tanka precis en service manual, den snackar om 55 NM på framaxeln, o typ 70 på bakaxeln, Har för mig att polaren snacka om 150NM på sin bakaxel.
 
Last edited:
Har precis bytt däck o hjullager fram på Bullen, så nu är det dax o skruva tillbaka hjulet så man kan ut o åka igen. Är det nån som har nå siffra på vilket moment axeln skall skruvas fast med? Lr ska jag ta o ringa Buell Center o kolla om dom är snälla nog o berätta :P


EDIT; Tanka precis en service manual, den snackar om 55 NM på framaxeln, o typ 70 på bakaxeln, Har för mig att polaren snacka om 150NM på sin bakaxel.

Lyssna hellre på manualen än polarn, särskilt om det skiljer så mycket - det har varit en hel del snack på nätet om slarviga verkstäder som dragit åt Buell-hjul för hårt, med trasiga lager som följd...

måste dessa beställas ifrån usa eller n¨ån som vet en pålitlig sida man kan shoppa på??

Att företaget håller till i USA betyder inte att det inte är pålitligt; Jag har hört tillräckligt mycket gott om ASB för att inte vara rädd att handla därifrån när det är dags - särskilt nu medan dollarn ligger som den gör.
 
Last edited:
Har precis bytt däck o hjullager fram på Bullen, så nu är det dax o skruva tillbaka hjulet så man kan ut o åka igen. Är det nån som har nå siffra på vilket moment axeln skall skruvas fast med? Lr ska jag ta o ringa Buell Center o kolla om dom är snälla nog o berätta :P


EDIT; Tanka precis en service manual, den snackar om 55 NM på framaxeln, o typ 70 på bakaxeln, Har för mig att polaren snacka om 150NM på sin bakaxel.

Akta dej när det gäller lager.... om du drar (buells) lager för hårt, drar du i värstafall sönder aluminium distansen i dem. Om inte, så blir den demolerad/ (för kort) vilket resulterar i att det går sönder fort. Sedan kan hojen börja gå illa (wobbla).
Läs i boken, använd korrekt Loctite på korrekt ställe. Du vet, aluminium går sönder om man drar för hårt, om det är skruvar etc som vibrarar loss använd Loctite 222 (small), 243 (medium) eller 270 (hard), finns små tuber på Momentum. Tänk dock på att 270 måste värmas loss. Denna är inte att rekommendera på alu mot alu. Det sitter så hårt att det närmast kan liknas ihop svetsat ("typ"). Lycka till!!!
 
Ville bara passa på att komentera Manfred Holzt´s resention av 1125R.
-"Jag har inte haft så här kul på länge, jag har fått en ny favorit bland V-twinnarna".........! Sug på den ni.......! Peace//Rickard
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top