Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
uscha.. mer lik en sporthoj.. antar där finns en naken version sen oså.. liite snyggare säkert
hävdar fortfarande att dom äldre e snyggare :)
 
Nu finns det äntligen ett filmklipp på nya Buellen!!!!!
72 graders Rotax-byggd v-twin på 1125cc och 146hp!! 54,5" hjulbas och 5,6 gallons tank...
Plus dubbla ZTL-bromsar :yoparty

http://www.brightcove.com/title.jsp?title=1078606383&channel=711881422
Videolänken ligger nere nu tyvärr... Buell blev nog lite kinkiga :gnissla

Här finns lite bilder iaf: http://www.cycleworld.com/article.asp?section_id=3&article_id=398

Idag söndag så visas hojen på ett dealermöte i USA så snart bör all info+film finnas på Buell.com

/Björn

Äntligen en bulle med lite motor... körde själv en XB9R Firebolt 2003-2004
Sjukt rolig hoj men som sagt den saknade lite pulver!
Ska bli intressant att prova när den kommer ut:tummenupp
 
Tycker den har vissa drag från 996an framifrån, som för övrigt har världens snyggaste front. Tror detta kommer bli nästa dröm :)
 
Jag tror dom gör ett misstag när dom går från HD till rotax motorer.
Jag köpte min bulle eftersom det i praktiken var en Harley, fast för mig som inte är nog gammal för att köra harley. än...


I USA där många köper den för att den är en sport-harley kan det bli svårt att sälja en rotax-Buell.
Hoppas att jag har fel, men jag tror det blir svårt att konkurrera med plastrakterna utan harleysnurran.

Jag skulle hellre sett en större harleymotor på 16-1700 kubik och 130hk i nuvarande chassie.
 
Jag tror dom gör ett misstag när dom går från HD till rotax motorer.
Jag köpte min bulle eftersom det i praktiken var en Harley, fast för mig som inte är nog gammal för att köra harley. än...


I USA där många köper den för att den är en sport-harley kan det bli svårt att sälja en rotax-Buell.
Hoppas att jag har fel, men jag tror det blir svårt att konkurrera med plastrakterna utan harleysnurran.

Jag skulle hellre sett en större harleymotor på 16-1700 kubik och 130hk i nuvarande chassie.

Insteämmer till fullo. Utan sportster motorn hade inte jag haft några Bueller.
 
Wiseguy, bra försök men 'gör om, gör rätt'. R-Modellens front jag efterlyser. :tummenupp

lil'Dan, Björne666.
Jag tror detta är en seriös satsning på att få till en 'riktig' sporthoj. Utan att vara någon sorts expert så har jag svårt att se ett liknande vikt/hk-förhållande med en HD motor... Kanske har jag fel?

Om 1125R är lika rå och känslan av att vilja mörda saker infinner sig vid uppstart är jag jävligt sugen. (Klart pengarna som styr i slutänden men drömma kan man ;) )
 


lil'Dan, Björne666.
Jag tror detta är en seriös satsning på att få till en 'riktig' sporthoj. Utan att vara någon sorts expert så har jag svårt att se ett liknande vikt/hk-förhållande med en HD motor... Kanske har jag fel?

QUOTE]

Ja, det är klart att det är. :) Men hade jag velat ha en sån hoj hade jag köpt en japan räser. Eller kanske en italienare. Men Buell kör jag för att den är en kompriss mellan en motor med skön karaktär och ett roligt chassi.:yoparty
Hellre då högre trimningsgrad på sportstermotorn! :kär
 
Nyss hemkommen från Nashville och sett, klättrat, smekt 1125r:en kan jag inte säga annat än att den är FET!!! Det är en helt ny hoj!! Leverans i december om jag inte minns helt fel. Lyckades sno med mig lite kataloger så ni som bor i Stockholm kan titta in till Buell-Center och få en. Observera att jag har bara ett tio-tal!!
 
Va gulligt om du/ni hade skickat en katalog till skåne :D

Hur var körställningen, som en R?
Har du någon aning om var prisetlappen kommer att hamna i sverige?
 
Jag tror dom gör ett misstag när dom går från HD till rotax motorer.

Jag skulle hellre sett en större harleymotor på 16-1700 kubik och 130hk i nuvarande chassie.

Hela Buellkonceptet andas ju identitetskris.

Hey, vi bygger ett brutalt, lätt och smidigt chassie och stoppar i en amerikansk motor.
Vafan, det finns inga amerikanska motorer utom bojsänkena som sitter i kromsofforna, vi tar en sån och våldtrimmar den till vad andra sporthojar hade på 80talet...
Shit vad tung den blev...

Jag tror att det är rätt väg för Buell, och angående vad amerikanarna ska säga, accepterade dom V-roden som en Harley, då lär buell accepteras med en rotax motor också.

I värsta fall får dom väl klämma dit ett par taiwankromade plastbitar och lacka den som flaggan, för då kan man sälja vilken skit som helst där.

Näe, äntligen får Eric Buell uppfylla sin dröm om att bygga en sportig hoj, Go for it!
 
Hela Buellkonceptet andas ju identitetskris.

Hey, vi bygger ett brutalt, lätt och smidigt chassie och stoppar i en amerikansk motor.
Vafan, det finns inga amerikanska motorer utom bojsänkena som sitter i kromsofforna, vi tar en sån och våldtrimmar den till vad andra sporthojar hade på 80talet...
Shit vad tung den blev...

Jag tror att det är rätt väg för Buell, och angående vad amerikanarna ska säga, accepterade dom V-roden som en Harley, då lär buell accepteras med en rotax motor också.

I värsta fall får dom väl klämma dit ett par taiwankromade plastbitar och lacka den som flaggan, för då kan man sälja vilken skit som helst där.

Näe, äntligen får Eric Buell uppfylla sin dröm om att bygga en sportig hoj, Go for it!

Håller inte riktigt med dig i allt. Buells cyklar har hittills varit till för användning på allmän väg, och där (säg 30-160 - min bulle är inte mycket till dragracer utan vältskydd...) har de all kraft som behövs. De är verkligen sportiga hojar - men enligt ett liknande koncept som amerikanska muskelbilar (med skillnaden att de svänger alldeles utmärkt, tack så mycket :D ).
Men självklart ligger Erics rötter i sporthojsvärlden, och det är ju grymt att han får lov att bygga något som troligen i verkligheten känns ännu bättre än specifikationsbladen.
Fortsätter han bygga hojar av samma kvalitet och enligt samma filosofi som XB-serien kommer jag att fortsätta köpa dem - oavsett om de är stötstångsbaserade eller har datorstyrda, elektromagnetiska ventiler.
 
Håller inte riktigt med dig i allt. Buells cyklar har hittills varit till för användning på allmän väg, och där (säg 30-160 - min bulle är inte mycket till dragracer utan vältskydd...) har de all kraft som behövs. De är verkligen sportiga hojar - men enligt ett liknande koncept som amerikanska muskelbilar (med skillnaden att de svänger alldeles utmärkt, tack så mycket :D ).
Men självklart ligger Erics rötter i sporthojsvärlden, och det är ju grymt att han får lov att bygga något som troligen i verkligheten känns ännu bättre än specifikationsbladen.
Fortsätter han bygga hojar av samma kvalitet och enligt samma filosofi som XB-serien kommer jag att fortsätta köpa dem - oavsett om de är stötstångsbaserade eller har datorstyrda, elektromagnetiska ventiler.

Den nya Bullen med Rotax gör allt vad dom gamla bullarna gör, fast bättre.
Kom på en enda sak som skulle vara bättre om dom fortsatte med HD motor?

I rest my case!

(bullshit som "själ" godtas icket)
 
Den nya Bullen med Rotax gör allt vad dom gamla bullarna gör, fast bättre.
Kom på en enda sak som skulle vara bättre om dom fortsatte med HD motor?

I rest my case!

(bullshit som "själ" godtas icket)

Mer lättmekade motorer utan risk för kylvatten läckage :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top