Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Jag har en fråga... Jag vill sätta clip-on styre på min XB12S så jag får lite mer naturlig liggställning. Hur ska jag bära mig åt? Går det? Måste jag itne flytta fram delen som instrumentpanelen sitter i då? men går det? blir inte styrlåset lidande då??
 
Några bilder på min skönhet.
 

Bifogat

  • DSC09217.jpg
    DSC09217.jpg
    49.1 KB · Visningar: 96
  • DSC09216_bak.jpg
    DSC09216_bak.jpg
    57.3 KB · Visningar: 87
fan alltså, jag letar o letar efter ett inlägg då jag fick tips om framdäck som jag skulle skaffa för att lättare kunna göra stoppies... det är nämligen dags för mig att skaffa ny sula fram o tänkte d va lika bra att skaffa det framdäcket. är det någon som kommer ihåg inlägget eller har något bra tips? Har michelin pilot road 2 bak nu, d e väl så d heter :P
 
för dom som vill punga ut den lilla summan för tävlingsmodellen av Buell har dom chansen nu :)

http://mobile.de/SIDl2neIp-PKWa8h7E...he=8&sr_qual=GN&top=187&id=11111111151101520&

Den var cool, men ska jag lägga ut dom pengarna måste det vara en xbrr :yoparty
http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=3771

Undrar vad det skulle kosta att bygga en replika? gaffel och motor drar väl iväg i pengar, men det skulle vara skoj att kunna utmana 600cc risbrännare på rakorna och inte bara i kurvorna.
 

Bifogat

  • ATL_8477.jpg
    ATL_8477.jpg
    120.1 KB · Visningar: 82
På min XB12S - 05a hade idioten som sålde den till mig inte gjort 160mils servicen så den fick jag göra, den hade då gått 190mil, den kostade mig 2372 kr och det på HD i Göteborg på Friggagatan. Servicen efter e vid 800 mil. Vad den kostar vet jag inte men kan gissa att den ligger på typ samma eller nåra hundra till.

Jag köpte en nu i södertälje och den hade gått 205mil utan 160milaservice.
Servade den i möndal oxå på hd men jag fick ge 2800 något .. han sa dock att det skulle kosta 2300i telefonen men det var farasan som hjälpte mig och hämta ut bågen så i efterhand går det la inte klaga..

Hojen i sig är ju sjukt kul att köra!! Men jag önskar att jag hade en med kåpa för vinden:D viner när jag susar fram.

Är det någon i Västra Götaland som köpt en svart XB12S idag?

Körde om en bil med släp som hade en sådan på släpet. Detta på väg 40 ca 18:40 eller nåt sånt.. vi har redan typ ett gäng på 7 pers med bueller i Borås så d vore kul o hitta fler!

Om det var en blå 245a som var drag bil så var det min kära far som drog den till möndal för 160mila service jag bor i småland och han jobbar i gbg.

Åker lite i borås med så en sväng skulle vara kul någon gång, hon har redan gått 250 mil sedan min födelsedag då jag köpte henne i pressent till mig själv.
Så kan det gå när damen lämnar en..... man blir fort +55år och vill ha båge då:yoparty
 
Last edited:
Hej hej, ny här och har precis skaffat mig en XB9S.
Kommer fömodligen komma en del frågor här framöver
så jag hoppas ni står ut med mig.. Just nu är det en sak
jag lurar på: Finns det något enkelt sätt att få båda lamporna
att lysa hel/halvljus? Gillar inte det osymetriska utseendet
den får i fronten pga ljusen..
 
Hej allihopa! Är ny på sidan och vet inte om detta är rätt forum att fråga i, men jag blev nyligen helt såld på XB12Ss:an och försöker gräva fram så mycket jag kan om den. Har faktiskt inte lagt märke till buell innan, har vart helt inne på att skaffa en Ducati Monster men fick seriösa baktankar när jag såg en XB12S dra iväg vid ett rödljus häromdan, har aldrig blivit så impad av en hoj på vägen innan! Har haft kort i 4 år men sålde min gamla honda (:zpy) i höstas, har inte kört vare sig Monstern eller XB12S:an själv tyvärr och har inte hittat några bra jämförelser mellan de på nätet så jag tänkte fråga er om nån av er har nån erfarenhet av en monster? Vill ju ha lite 'bushoj' så att säga, är buellen helt överlägsen i det avseendet eller funkar monstern för sånt med?

Har drömt om ducatin länge men min världsbild har liksom kommit på sned sista dagarna efter jag stötte på Buellen. Det första man skulle göra på en ny Monster hade ju varit att försöka få fronten och stjärten att bli så lik Xb12S:an som möjligt, det har jag alltid tyckt, men det känns lite onödigt om man kan köpa en färdig redan..
Jag har hundra frågor typ, men huvudfrågan är nåt i stil med: Är bågarna något sånär liknande varandra eller är det ljusårs skillnad?
En snabb följdfråga: Vågar man fråga om att provköra en hoj hos nån återförsäljare även om det kanske inte bli aktuellt att köpa? Finns väl knappast nån som har båda modellerna menar jag.. Att få känna på dem hade kanske gett mig en snabb lösning på funderingarna;)

Tack!
 
Hej allihopa! Är ny på sidan och vet inte om detta är rätt forum att fråga i, men jag blev nyligen helt såld på XB12Ss:an och försöker gräva fram så mycket jag kan om den. Har faktiskt inte lagt märke till buell innan, har vart helt inne på att skaffa en Ducati Monster men fick seriösa baktankar när jag såg en XB12S dra iväg vid ett rödljus häromdan, har aldrig blivit så impad av en hoj på vägen innan! Har haft kort i 4 år men sålde min gamla honda (:zpy) i höstas, har inte kört vare sig Monstern eller XB12S:an själv tyvärr och har inte hittat några bra jämförelser mellan de på nätet så jag tänkte fråga er om nån av er har nån erfarenhet av en monster? Vill ju ha lite 'bushoj' så att säga, är buellen helt överlägsen i det avseendet eller funkar monstern för sånt med?

Har drömt om ducatin länge men min världsbild har liksom kommit på sned sista dagarna efter jag stötte på Buellen. Det första man skulle göra på en ny Monster hade ju varit att försöka få fronten och stjärten att bli så lik Xb12S:an som möjligt, det har jag alltid tyckt, men det känns lite onödigt om man kan köpa en färdig redan..
Jag har hundra frågor typ, men huvudfrågan är nåt i stil med: Är bågarna något sånär liknande varandra eller är det ljusårs skillnad?
En snabb följdfråga: Vågar man fråga om att provköra en hoj hos nån återförsäljare även om det kanske inte bli aktuellt att köpa? Finns väl knappast nån som har båda modellerna menar jag.. Att få känna på dem hade kanske gett mig en snabb lösning på funderingarna;)

Tack!

Tjena mannen!

Gick i samma tankar som du innan jag köpte min Buell S-modell.

Grejen va nog igentligen den att jag faktiskt lagt märke till Buell innan Ducatin men den ducati monster jag hade hittat va mycket billigare och fanns vid en lokal mc-handlare.

Men jag gick i testade att få ta lån, och det gick. Hade då hittat en fin Buell S-modell på blocket. Bra pris me.

Hade aldrig provkört en Buell alls innan jag köpte den. Jag fick höra den stå o puttra, killen hade bara grusväg runt om där han bodde me så d gick inte o provåka, dessutom va d i februari....

En Ducati Monster provkörde jag hos Biscaya i Alingsås. Den va verkligen tråkig i jämförelse måste jag säga, men visserligen har jag kört på min Buell då en stund med. Provkörde faktiskt 2 olika Monster där då också, en utan acropovic system och som va mappad också. Redig skillnad, så d första jag skulle göra om jag skulle ta en Monster istället skulle nog va o fixa piporna. Sen utsendemässigt.

Men jag är helnöjd med min S modell, har ytterligare lärt mig köra brutalare med den nu än vad jag kunde då jag provkörde Monstern.

Det enda jag har funderat på att byta till nu är en KTM Superduke... men lutar mer åt att jag försöker få min tjej att skaffa kort o sen köper en superduke så kan hon o jag byta då o då.

Prestandamässigt och så så kan jag inte säga så mycket för det va ändå inte mycket jag fick provköra monstret. Men för mig är det inget tvivel om vad du bör välja. Kan dock tänka mig att det blir stor prisskillnad!

Ang. provkörning hos handlare... så är det nog svårare hos HD än hos Stibix där jag såg Monstret. Han där ville att jag skulle ut o prova men d va på höstkanten då o jag hade inte kört hoj på en bra stund då så jag la ner det.

Att få provköra en privatpersons kan också va svårt, många har Bilsport & MC-försäkring och då kan d va så att man måste va över 24 o ha haft kort i 5 år för att få låna ut den till denne person. Eller så kanske man måste va dennes fru. Men man kanske kan göra den dealen att crashar man den så är det ett köp. Lite vågat kanske hahah... Men du behöver inte va orolig att provköra bullen tycker jag, jag klarade d ju utan att köra sönder den, o då började jag köra i Februari =)

Kallt som fan o rullgrus, och risk för halka nån gång höll inte mig borta :D

Lycka till m8!

Lycka till!
 


En snabb följdfråga: Vågar man fråga om att provköra en hoj hos nån återförsäljare även om det kanske inte bli aktuellt att köpa? Finns väl knappast nån som har båda modellerna menar jag.. Att få känna på dem hade kanske gett mig en snabb lösning på funderingarna;)

Tack!

Alla återförsäljare vill väl få ut kunderna på hojarna, bättre säljargument finns inte.. :) det är en bit att åka, men kommer du till oss kan du provköra en Ulysses, en STT, en XB12Ss och en XB9S :)

har dock ingen monster inne nu, men har du väl kört Buellen behövs det nog inte ;)
 
....Är bågarna något sånär liknande varandra eller är det ljusårs skillnad?
En snabb följdfråga: Vågar man fråga om att provköra en hoj hos nån återförsäljare även om det kanske inte bli aktuellt att köpa? Finns väl knappast nån som har båda modellerna menar jag.. Att få känna på dem hade kanske gett mig en snabb lösning på funderingarna;)

Tack!

Tjenare ! Provkörde XB12Ss och Monster S2R (800 CC) på MC dagen i Barkarby i maj. Körde först Ducatin och direkt därefter Buellen. Jag tyckte följande:

Ducatin var betydligt "lenare" i motorkaraktär. Växellådan var bättre på Ducatin (S2R har våtkoppling till skillnad från tex 695:an). Ljudet var hugget som stucket tycker jag. Man satt ungefär lika, kanske mer framåtlutat på Ducatin (vilket jag tycker är sämre). Vad gäller aggresiv utstrålning och attityd vinner Buellen på KO. Till och med med min mesiga körstil ville framhjulet upp i luften :D

Summa sumarum om jag var tvungen att välja i dag hade jag tagit Buellen på grund av utseende och attityd, men inget helt lätt val. Sen att Buell är betydligt mer ovanlig på vägarna gör sitt till.
 
Hej hej, ny här och har precis skaffat mig en XB9S.
Kommer fömodligen komma en del frågor här framöver
så jag hoppas ni står ut med mig.. Just nu är det en sak
jag lurar på: Finns det något enkelt sätt att få båda lamporna
att lysa hel/halvljus? Gillar inte det osymetriska utseendet
den får i fronten pga ljusen..

här är en länk:www.rhinowerx.com/fotos/details.php?image_id=2501
funkar för xb12 iallafall
 
Schysst respons! :)

Ducatin var betydligt "lenare" i motorkaraktär. Växellådan var bättre på Ducatin (S2R har våtkoppling till skillnad från tex 695:an). Ljudet var hugget som stucket tycker jag. Man satt ungefär lika, kanske mer framåtlutat på Ducatin (vilket jag tycker är sämre). Vad gäller aggresiv utstrålning och attityd vinner Buellen på KO. Till och med med min mesiga körstil ville framhjulet upp i luften

Summa sumarum om jag var tvungen att välja i dag hade jag tagit Buellen på grund av utseende och attityd, men inget helt lätt val. Sen att Buell är betydligt mer ovanlig på vägarna gör sitt till.

Har provsuttit en del monster i Hstd och gillar att man ligger ner litegrand, satte clipons på min gamla honda cbx för att få lite mer sporthojkänsla men det är klart väldigt individuellt hur man vill sitta. Därför tror jag nog mer på Ss-modellen om det blir en buell, eller är det överhuvudtaget nån skillnad på den vanliga och "long"? Ska leta upp nåt ställe här nere i Lund-trakten och be att få provköra så slipper ni massa dumma frågor, det handlar klart om magkänsla när man sitter på och sånt är ju svårt att beskriva för andra:) Håller dock med om att Buellen är härligt kaxig i jämförelse!

Det enda jag har funderat på att byta till nu är en KTM Superduke... men lutar mer åt att jag försöker få min tjej att skaffa kort o sen köper en superduke så kan hon o jag byta då o då..

Får väl göra samma grej och skaffa båda hojarna, alla vinner;) Tjejen hade nog dessutom aldrig funnit sig i att sitta bakom, hon har alldeles för mycket attityd. Hm. Man har nog samma smak på många områden i livet, hehe.. Hursomhelst tror jag att jag gör som du säger och får tummen ur och letar upp nån affär på nån ledig dag, dumt att låta sommaren gå förbi utan att ta för sig, right;)

Ang. provkörning hos handlare... så är det nog svårare hos HD...
Alla återförsäljare vill väl få ut kunderna på hojarna, bättre säljargument finns inte.. det är en bit att åka, men kommer du till oss kan du provköra en Ulysses, en STT, en XB12Ss och en XB9S

Kan också tänka mig att de håller hårt i sina grejer, hade jag med gjort. Klart, då för man ju inga pengar för de, ska nog hålla mig till att vara köpare:) Men Denimblack: Ni är HD/Buell-återförsäljare har jag förstått? Kan jag vänta mig att de är lika schyssta i HD-butikerna i tex helsingborg och fråga där? Lidköping känns inte som andra sidan världen direkt men finns de här med så är det ju dumt att sitta i en bil halva dan. Skönt med lite aktiva och positiva försäljare dock!

Tack för uppmuntran allihopa!
 
Hejsan

Har bytt ut lite på min bulle i dag ljud luft och tfi.
ska även sätta på race ecm.

hojen ska på service på tisdag.
Fråga: kan man använda den nu utan att man satt på race ecm?
för när den är på kan man inte använda den fören man har nollat trotlarna eller?

Som det är nu så lyser ju motorlampan.

om det inte är någon fara att köra med den går det att bygla kablarna
och i så fall vilka färger är det som ska ihop.

Har för mig att det finns en så kallad bygel sats att köpa som man sätter i
kontakten under sadeln.

Mvh

Jompa
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top