Buell-tråden

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Jag hittar inte det kitet jag har (websidan är ju fanimig helt bombad). Jag beställde det genom Robban's Speedshop där jag köpte hojen, så jag vet inte exakt vilken sida det fanns på.

Det påminner om det som sitter på den svart-oranga på dina bilder, men jag har ju kvar originalsadeln. Det är iallafall en väldigt liten glasfiberpryttel man får. Kolla på bifogad bild av originalet, jag har ringat in ungefär vad som blir kvar med ombyggnadskitet.

Dock är lyset (LED) lite mindre, det monteras dessutom innifrån. Det ingår ju inga blinkers, så det får man lösa på nå't sätt. Har inte kollat så noggrant än, får klura lite på det.

Ska leta lite på Hillbilly Motors hemsida och se om jag kan luska reda på vad det är jag köpt. Har för mig att den kostade 3 600 kr iaf, vilket förmodligen ger ett kilopris på en miljard! :D

det ser ut att kunna bli snyggt... men har han fler bakpartier hemma eller beställer han bara om man bestämt sig?

Fan, kanske skulle åka förbi eskilstuna när jag e i stockholmsregionen nästa gång o åka in till hans shop. Bor du i eskilstuna med?

Nä han beställer prylarna, han har ju mest HD-kunder så det är så'na prylar han har på hyllorna.

Jobbar i E-tuna men bor i Nyköping.

Finns det en speciell Buellförsäkring? Vart hittar man priserna på den?

Nej, det finns inte särskilt Buellförsäkring, men Bilsport&MC är helt OK. Senaste budet för min del (inte haft kortet i 5 år än) är typ 2k7 för halv/helår och runt 7, tror jag, för hel/hel. Naturligtvis är dessa priser räknade utan CP-skatt.
Du måste dock ha cykeln i låst garage hemmavid och köra i riktiga kläder (men det gör du väl ändå? :näsblod )

Nej, det finns inte särskilt Buellförsäkring, men Bilsport&MC är helt OK. Senaste budet för min del (inte haft kortet i 5 år än) är typ 2k7 för halv/helår och runt 7, tror jag, för hel/hel. Naturligtvis är dessa priser räknade utan CP-skatt.
Du måste dock ha cykeln i låst garage hemmavid och köra i riktiga kläder (men det gör du väl ändå? :näsblod )

Jag hade Bilsport&MC på min supermotard så jag är hyfsat familjär med deras villkor.

Tyvärr har jag inte garage för tillfället där jag bor men det måste jag försöka fixa på ett eller annat sätt hur som helst.

Dessutom försäkrar inte Bilsport&MC min nuvarande hoj...

@ Deathmachine: Jag tror jag hittade bakdelen jag köpte (genom att frenetiskt klicka mig runt på websiten :huvet )

TailSpeedredbig.jpg

Den finns på denna sida: http://hillbillymotors.de/html/buell_fibreglass_tailsections.html

Ska försöka komma ihåg kameran när jag åker ut till garaget i helgen. Fotar den så ser du hur finishen är (eller rättare sagt; inte är).

Last edited:
Jag hade Bilsport&MC på min supermotard så jag är hyfsat familjär med deras villkor.

Tyvärr har jag inte garage för tillfället där jag bor men det måste jag försöka fixa på ett eller annat sätt hur som helst.

Dessutom försäkrar inte Bilsport&MC min nuvarande hoj...

Jag skaffade Hel till min, en 24års försäkring, o så har jag haft kortet i 5 år, får betala knappt 11 000/år o jag bor i Borås.

Jag har inte heller nåt garage men jag har som tur är en lägenhet i källarplan vilket blir markplan på andra sidan huset så jag rullar in skönheten i hallen. :tummenupp

@ Deathmachine: Jag tror jag hittade bakdelen jag köpte (genom att frenetiskt klicka mig runt på websiten :huvet )

TailSpeedredbig.jpg

Den finns på denna sida: http://hillbillymotors.de/html/buell_fibreglass_tailsections.html

Ska försöka komma ihåg kameran när jag åker ut till garaget i helgen. Fotar den så ser du hur finishen är (eller rättare sagt; inte är).

Ja det e fan inte lätt att hitta på den j*vla sidan! Någon som kan översätta borde göra det med HELA sidan och inte bara menyn överst. Spelar ju ingen roll om man trycker på engelska knappen överst, när man går vidare på menyn e d likfan tyska sen...

Anyway, så långt på sidan har jag aldrig kommit förrut. Men ok, den bakdelen va ju rätt najs. Eller iaf helt ok, får se bättre bild på din sen. Viktigt det där, måste verkligen va helt nöjd annars tänker jag inte kasta ut 3000-5000 på en bakdel.

Fan alltså, jag beställde en hjälm från louis.de men tror du jag fick den i veckan då, NÄ :mad: Ville ju köra i helgen!

Bilder på hojen i mitt garage! :yoparty

Hittade en annan sida med en annan bakdel, eller iof ingen ändring på sadeln utan bara underdelen bak.

http://www.speed-of-color.de/index.php?cat=PROMOTION&product=XBHB-016

och återigen denna... betyder detta att den verkligen bara passar till Ss modellen av Buell eller vafan? Det vore ju hemskt i så fall för dom finns d ju inte så många av...

http://www.speed-of-color.de/index.php?cat=HECKUMBAUXB&product=XBHB-014

Last edited:
Ja det e fan inte lätt att hitta på den j*vla sidan! Någon som kan översätta borde göra det med HELA sidan och inte bara menyn överst. Spelar ju ingen roll om man trycker på engelska knappen överst, när man går vidare på menyn e d likfan tyska sen...

Anyway, så långt på sidan har jag aldrig kommit förrut. Men ok, den bakdelen va ju rätt najs. Eller iaf helt ok, får se bättre bild på din sen. Viktigt det där, måste verkligen va helt nöjd annars tänker jag inte kasta ut 3000-5000 på en bakdel.

Fan alltså, jag beställde en hjälm från louis.de men tror du jag fick den i veckan då, NÄ :mad: Ville ju köra i helgen!

Bilder på hojen i mitt garage! :yoparty

Bakflärpen ser väldigt plastig ut på den där bilden, tror den kommer se bättre ut i silver med originalsadeln ovanpå som kontrast. Blanksvart med blanksvart plast ovanpå, som på bilden, ger lite väl mycket..... plastkänsla (tycker iaf jag). Sen tycker jag det är kasst att de fotat underifrån. Vore mer intressant att se hur det ser ut från ett normalt perspektiv, snett ovanifrån.

BTW: Är det nå'n här som har erfarenhet av miniskylt.se? Leveranstider o.s.v. Beställde en skylt därifrån idag nämligen. Ja, jag vet att det är jätteolagligt att använda den, men vi har så överseende poliskår här i Nyköping...... eller inte. :D

Bakflärpen ser väldigt plastig ut på den där bilden, tror den kommer se bättre ut i silver med originalsadeln ovanpå som kontrast. Blanksvart med blanksvart plast ovanpå, som på bilden, ger lite väl mycket..... plastkänsla (tycker iaf jag). Sen tycker jag det är kasst att de fotat underifrån. Vore mer intressant att se hur det ser ut från ett normalt perspektiv, snett ovanifrån.

BTW: Är det nå'n här som har erfarenhet av miniskylt.se? Leveranstider o.s.v. Beställde en skylt därifrån idag nämligen. Ja, jag vet att det är jätteolagligt att använda den, men vi har så överseende poliskår här i Nyköping...... eller inte. :D

Jo, jag vet, hatar igentligen det plastiga med men skulle jag köpa en sån skulle den knappast få va i högblank färg. O ang vinkeln på fotot, ja det kasst.

Ang. miniskylt sidan vet jag inte men han jag köpte bågen av sa att han blev stoppad av snuten en gång men att dom då inte sa nåt om skylten.

Sen vad som e sant e väl en annan sak, dessutom är ju poliser som sagt olika.
Mycket beror väl på om dom över huvetaget gillar motorcyklar :P

Så jag låter min sitta kvar tills jag får en böter, då får vi se vad jag bestämmer mig för.

FUCK YEA!

Va ute med bullen idag så jag fick prova köra den.
Jag va ju så störd att jag köpte den utan att ens ha testat en bulle förrut, heh...

Finns en annan snubbe i Borås med en Firebolt som jag va ute o gled med.
Va fruktansvärt kul. Ångrar mig inte en sekund. Fan va gött!

NU vet jag vad lycka är =)

va på mäsan och kunde inte låta bli en svart xb12r ska få komma hem till mig ska försöka ta hand om den som det vore mitt eget barn (Tror det blir svår) men varför all snö?
har haft fördelen att prova en 05:a är det några förbet på 07:an?
sen hoppas jag att ni välkomnar mir till la familja.

va på mäsan och kunde inte låta bli en svart xb12r ska få komma hem till mig ska försöka ta hand om den som det vore mitt eget barn (Tror det blir svår) men varför all snö?
har haft fördelen att prova en 05:a är det några förbet på 07:an?
sen hoppas jag att ni välkomnar mir till la familja.

Vet inte om jag är rätt man men välkommen i gänget!

Det är fan härligt att se att allt fler skaffar Buell.
Du är väl typ den 4e snubben här som skaffar en Buell dom senaste 2 veckorna :D

Ang. förbättringar vet jag inte, men jag tror Mr.Buell vet.

.....får se bättre bild på din sen. Viktigt det där, måste verkligen va helt nöjd annars tänker jag inte kasta ut 3000-5000 på en bakdel.

OK, här kommer foton på pryttlarna jag köpt. Finishen var faktiskt bättre är jag först fick intryck av. En eller två lager filler-primer och se'n är den nog redo för lack. Klickbara bilder då'rå >>>

Ang. bilden med baklyset i undertrayen: Jag har bara lagt lyset i undertrayen, när det är klart blir det förmodligen mycket tightare och inga stora glipor. Tänkte ta nästa helg till att iaf påbörja lack och montering. Dagens arbetsinsats inskränkte sig till att plocka bort ställeraget för passagerarfotpinnarna. Blev fan så mycket cleanare utan det! Hade ändå inte tänkt starta taxifirma!

Nu ska bara badbryggan och reflexerna bort så är hojen fit for fight!

Last edited:
OK, här kommer foton på pryttlarna jag köpt. Finishen var faktiskt bättre är jag först fick intryck av. En eller två lager filler-primer och se'n är den nog redo för lack. Klickbara bilder då'rå >>>

Ang. bilden med baklyset i undertrayen: Jag har bara lagt lyset i undertrayen, när det är klart blir det förmodligen mycket tightare och inga stora glipor. Tänkte ta nästa helg till att iaf påbörja lack och montering. Dagens arbetsinsats inskränkte sig till att plocka bort ställeraget för passagerarfotpinnarna. Blev fan så mycket cleanare utan det! Hade ändå inte tänkt starta taxifirma!

Nu ska bara badbryggan och reflexerna bort så är hojen fit for fight!

Ahh, men jag trodde det var en större sak du hade köpt... hur mycket sa du att du hade gett för det där?

Förresten, det bakpartiet som hade orange färg och som det stod SS på, passar dom bara till Ss eller e d bara nån modellbetäckning på den?? Fattar inte...

Sen behöver jag hjälp med att veta vilka Pirelli Diablo däck jag ska beställa.
Jag är som jag tidigare sagt inte speciellt kunnig på nåt här men det finns ju dessa däck:

Pirelli Diablo, Pirelli Diablo Corsa och Pirelli Diablo Strada. Vilka ska jag ha? En del är det rätt stor priskillnad på. Behöver nämligen köpa nytt bakdäck.

Btw, kallas det inte bättre som durkslag än badbrygga? :P

Piiiz

Hej Har nu köpt mig en Buell och har ett par frågor Det är en 98 s1 lightning.Den svarta justerings ratten som kommer ut ifrån tankens högra sida är det bara en tumgångs justering eller något annat? min hoj går inte alls jämt på låga varv pludrar lite och går ryckigt men när man drar på så går den jämt och finnt den har oxo vid ett par tillfällen bara dött för mig någon som vet något om dessa problem?Känns lite tråkigt nu när man har köpt en hoj som jag drömmt om länge. mvh Mange

Last edited:
Fan, någon eller några borde starta ett företag i sverige som blir återförsäljare av Buellprylar endast! Åtminstånde en onlineshop.

Samt bygga in ett klockrent Buellcommunity/Forum där :D

Vilka drömmar...

Hej Har nu köpt mig en Buell och har ett par frågor Det är en 98 X1 lightning.Den svarta justerings ratten som kommer ut ifrån tankens högra sida är det bara en tumgångs justering eller något annat? min hoj går inte alls jämt på låga varv pludrar lite och går ryckigt men när man drar på så går den jämt och finnt den har oxo vid ett par tillfällen bara dött för mig någon som vet något om dessa problem?Känns lite tråkigt nu när man har köpt en hoj som jag drömmt om länge. mvh Mange

Har ingen aning om den ratten men troligen e det ju det.
Har haft samma problem med min rätt så nya XB12S. Igår vid tomgång så dog den bara. Men Buell ska väl stå o pludra lite liksom, inte direkt gå jämt...

Last edited:
Hej :tungan
har precis bytt till mig en buell white lightning..
som jag tänkte modda lite, mattsvart och lite mer åt streefighter hållet:yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman