Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hugo racerputte skrev:2227189Det blev bullen iallafall till slut, nu får vi se om jag valt rätt, enligt alla polare har jag inte det men det återstår att se.![]()
Är det någon som har tips hur man polerar och håller plasten blank och fin, det finns lite repor efter packväskor på min hoj? Kan man lägga klarlacka på den?![]()
Grattis till hojen. Angående polering av repor så rekommenderar Buell något som heter "Novus No 2 - scrath remover. Har inte testat själv men rekommenderar dom det så ska det vara ok att använda.Hugo racerputte skrev:2227189Det blev bullen iallafall till slut, nu får vi se om jag valt rätt, enligt alla polare har jag inte det men det återstår att se.![]()
Är det någon som har tips hur man polerar och håller plasten blank och fin, det finns lite repor efter packväskor på min hoj? Kan man lägga klarlacka på den?![]()
Fina fälgar på den där!Hulkomania skrev:2228415Grattis till hojen! Har själv haft en Buell XB9R Firebolt, se bild.
Dark_Messenger skrev:2237738Åker från jobbet i går, visserligen med vetskapen att bakdäcket sjunger på sista valsen, ner till macken för att kolla trycket o tanka. Pumpar i lite luft och drar ut på motorvägen mot nyköping. Kommer hem, ställer hojen utanför eftersom jag tänkt dra o handla, lämnar lite grejer o går ut. Sätter mig på o börjar åka. Hojen "ringlar" sig fram.
Tänker vafan är det nu då. Kollar ner o ser att bakdäcket är nästan platt![]()
Jag brukar få fylla på luft regelbundet så jag åker mkt försiktigt iväg till macken för att pumpa. Fyller på luft och märker att han vill inte ta emot mer än 25-30 PSI... Jaha.. börjar inspektera däcket, lägger örat emot. Fssssssss....![]()
Snurrar lite på däcket o ser ett stort hål mitt på beläggningen! Fan!
Bara o åka hem o ställa in hojen medan det fortfarande finns lite luft kvar i däcket..
Till saken hör ju att det spöregnade när jag åkte hem och bitvis höll jag ganska hög fart så tur i oturen att inget hände kan man väl säga. Så nu är det bara o köpa nytt o slänga på. Min budget behövde verkligen inte detta denna månad![]()
Som det är nu sitter svindyra dunlop original på. Dessa har jag fått ut cirkus 400 mil av (bakdäcket). Finns väl 200 till o hämta på framdäcket kanske. Då har jag visserligen slangat en hel del och buskört ganska mycket. Dock inga burnisar. Nu när jag måste byta har tankarna gått i att sätta dit roadtec z6.. Har inte testat dessa tidigare men har hört mycket gott om dom, plus att livslängden ska vara bra. Ingen med erfarenheter från dessa??
Hur många mil får ni ut på era däck? Vad kör ni med?
bullerobban skrev:2238704Tjena
Kör med Metzler M1 SPORTEC både bak och fram. Får inte ut mer körmil än de Dunlop som satt original. Inte billigare heller men faen så mycket bättre grepp både i torrt och vått.
Dark_Messenger skrev:2262146Precis som rubriken säger. Är det någon som är på om vädret blir bra? Bor i nyköping men man kan ju ta sig en bit också..
Dark_Messenger skrev:2246063Ok. Man byter ju inte däck i ur o skur så jag antar att man får leta sig fram till däck man trivs med och ger många körmil. Plus att sportdäck är ju svinaktigt dyra. Det var bättre på glidartiden må jag säga. Då fick man ju en hel uppsättning däck för mindre än ett bakdäck till bullen![]()
Nu sitter i allafall Pirelli Diablo Strada på bak. Hade inte tid o vänta på ett Metzeler 6z som det var tänkt. Killen på motorhuset jag köpte däcket av sa att han kände nån snubbe som fått ut 900 mil på ett sånt..Låter ju lite i överkant. Men kanske om man kör med 4kg tryck i eller så
![]()
Fick 30% av dom på däcket plus att de gjorde jobbet samma dag. Schyssta killar! Rekommenderar om ni köper däck i Nyköpingstrakten.
Runt Gnesta finns fina vägar, överlag finns det bra med hojåkarvägar i södermanland tycker jag. Lite less blir man ju dock på att oftast vara i samma region o snurra. Semestern är planerad för långtur i Sverige. Trist bara att man inte känner så många med sporthojar. De flesta jag känner glider på järnpråmar och åkningen med dom blir triiistbullerobban skrev:2262463Äsch, fel dag. Ska fixa i ordning frugans S3:a inför hojklubbens banåkning på Gelleråsen sön-tis.
![]()
Men va faen det går väl fler kroksvängar i Sörmland....Körde runt Gnesta trakten igår. Mkt fina vägar, främst genom Öster-Malma.
![]()
Den får Bogesundsvägen att blekna....
![]()
Ska testa Z6 vid nästa byte. Har hört mycket bra om dom. 800-1000 mil låter vääldigt mycket tycker jag.. Men det är klart. Dina elever kör väl inte så hårt på grejorna?? De vill ju förmodligen bli godkända va?Birdiegbg skrev:2263726Har en lyckad kombination på våra övnings hojar,,,
Metzler m1 fram och Metzler Z6 Bak... Kör ca 800-1000 mil per uppsättning.. perfekt grepp i alla väder....
Tackar, är orginal dock!Dark_Messenger skrev:2230034Fina fälgar på den där!![]()
bullerobban skrev:2268935Kan nån Buellpro hjälpa en man i nöd!!!!!!!![]()
Ska till Gelleråsen på söndag och vill bli lite tystare.......
Hur faen byter jag från Buells raceljuddämpare tillbaka till original på min XB12R?? Såg nån vajersnurrfästeanordning på originaldämparen som det ska kopplas nån vajer till och jag fattar nada om den behövs eller vad den är till för.![]()
Sedan står det att spännbanden (de med skruvspänne) måste bytas. Är det så?![]()
Sedan är det tillräckligt krångligt ändå känns det som. Är det nån som vet hur att byta tebaks? Vill inte åka till verkstan bara för det.....
![]()
![]()
till den som kan ge mig lite hjälp.
/tummemittinävenrobban![]()
Mr.Buell skrev:2269062
Vajern som ska på orginal dämparen är från servomotorn till avgasspjället. Motorn är säkert demonterad, iaf om den är köpt i stockholm, men den ska sitta ovan på luftburken. Vajern dras orginal ner innanför vänster ram halva ner över växellådan och sen ner till ljuddämparen vid främre belthjulet. Det är ganska tajt vid ramen ner till växellådan och det brukar vara pillrigt att få loss vajern, det är säker pillrigt att få dit den oxå
Sen från servomotorn ska du dra kablar till en kontakt som sitter under sadeln, på kutsens vänster sida. Tyvärr kommer jag inte ihåg färger på varken kablar eller kontakten....
Hoppas det hjälpte lite iaf!
Lycka till å håll dig på hjulen på Gelleråsen![]()
MVH
Björn
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |