Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Gratulerar, har inte mitt än men det e på gång!!

Hoppas det löser sig innan säsongen är slut. Förresten, vi var i Hjo idag, hälsade på en god gammal vän....så såg du två svarta vackra hojar så var det jag och tjejen.
 
Hoppas det löser sig innan säsongen är slut. Förresten, vi var i Hjo idag, hälsade på en god gammal vän....så såg du två svarta vackra hojar så var det jag och tjejen.

Trevligt, hjo e en fin stad! dock bor jag 1,5 mil utanför staden och e sällan hemma :)

Jo körkortet e nära bara en uppkörning ifrån, har ett gammalt A lätt Mc kort så räcker med en uppkörning för att uppgradera till A

Hoppas bli klar innan augusti tar slut!!
 
Vill Bara fortsätta berömma PO:s Harley i Norrk

Dom ringde på mitt mobilsvar i Torsdags ,min IC har kommit.
Åker dit på Fredagen för att boka tid, kommer därifrån en halvtimme senare monterat o klart :tummenupp
 
lite funderingar om luft filter (buell xb9r -03)

halloj, tänkte slänga på ett k&n luftfilter på min buell xb9r 03a, och funderar lite på vad som kan hända, funkar det perfekt direkt eller måste jag programera om nått m.m?

är tacksam för alla svar

mvh jimmy
 
halloj, tänkte slänga på ett k&n luftfilter på min buell xb9r 03a, och funderar lite på vad som kan hända, funkar det perfekt direkt eller måste jag programera om nått m.m?

är tacksam för alla svar

mvh jimmy

Har inte provat, men googlat en hel del :) gällande min xb12sx -10
man kan byta antingen filter eller avgas, det ska bränslesystemet anpassa sig till, dock byter man båda behöver man programera om.
 
Har funderat på hur mycket ett K&N-filter egentligen gör (kör själv med ett). Det sägs ju att det ska flöda mycket mer än ett originalfilter, men jag är skeptisk till att det är några enorma skillnader. Fördelen, som jag ser det, är att det är tvättbart så att man slipper köpa nytt filter vid serviceintervallerna.
 
Hade varit intressant att se bilder på det.. oljeläckage brukar oftast sprida spår som ger ledtrådar.

Borde inte vara några problem för dem att hitta orsaken så du kan nog räkna med att få svar ganska snabbt.

Det var säkerhetsventilen som släppt ut en liten mägnd olja under kutsen.
Dernna ska igentligen släppa oljan i luftfiltret men det var felaktigt monterat. Fick även bakbromesen fixad.

Någon som vet vad som ska vara åtgärdat på en 1125 r?
Går i tankarna att byta till den modellen.

Mvh
Andreas
 
Det var säkerhetsventilen som släppt ut en liten mägnd olja under kutsen.
Dernna ska igentligen släppa oljan i luftfiltret men det var felaktigt monterat. Fick även bakbromesen fixad.

Någon som vet vad som ska vara åtgärdat på en 1125 r?
Går i tankarna att byta till den modellen.

Mvh
Andreas

Vad jag vet så är det ecm-uppdatering, tejpbit på höger gaffelben, oil-jethylsa skall bytas samt laddkablaget.
I övrigt så tror jag nog att du får en betydligt vassare maskin,,,,,,sen om den är trevligare än xb9:an vet jag inte. Men tjejens 1125R är toppen...men min CR är tokigt rolig!!
 
Lätt kraschad!!

Gjorde en närmare inspektion på en Passat idag....samt marksyn.
Hoppas försäkringsbolaget vill repa hojen. Lite plastskador, knäckta backspeglar samt en sned subframe.....:mad:.
Är det någon som vet "standard-förfarande" från f-bolagen...i detta fall Bilsport & MC??
 
Gjorde en närmare inspektion på en Passat idag....samt marksyn.
Hoppas försäkringsbolaget vill repa hojen. Lite plastskador, knäckta backspeglar samt en sned subframe.....:mad:.
Är det någon som vet "standard-förfarande" från f-bolagen...i detta fall Bilsport & MC??

Nej vad tråkigt.. hoppas du är ok.. Passater kan nog göra riktigt ont :näsblod

FB kommer att skicka en skadereglerare som tillsammans med verkstad utvärderar skador innan beslut om inlösen/reparation kommer.

.

Någon som vet vad som ska vara åtgärdat på en 1125 r?
Går i tankarna att byta till den modellen.

Mvh
Andreas

Som Hogkiller skrev så är det de recalls som finns just nu.

Hade en XB9S tidigare och förutom att 1125 R har betydligt mer effekt så går det utmärkt att åka längre turer utan några större problem..

Riktigt trevlig hoj :tummenupp
 
Last edited:
Nej vad tråkigt.. hoppas du är ok.. Passater kan nog göra riktigt ont :näsblod

FB kommer att skicka en skadereglerare som tillsammans med verkstad utvärderar skador innan beslut om inlösen/reparation kommer.

Jo, det vet jag men jag tänkte mer på om "skadorna uppgår till si och så många procent" av värdet på hojen så repareras det, annars löses in.

Jotack, jag mår toppen rent fysiskt och psykiskt.....eller inte i sämre skick än innan iaf...:D.
Det gick ganska långsamt men bilen framför gled ut åt höger innan han påbörjade en u-sväng (borde förstått att nåt skit hade han på G). Jag bromsade och "svängde med" men det slutade med att min vänstra spegel tittade in genom hans sidoruta, hojen smekte in hela vänster framdörr och halva bakre, hjälmen kollade hållfastheten i a-stolpen.....sen la jag mig tillsammans med hojen åt höger. Skumt att det blev så kraftiga skador på bilen och så lite på hojen.....för det är fan inte mycket.
 
Jo, det vet jag men jag tänkte mer på om "skadorna uppgår till si och så många procent" av värdet på hojen så repareras det, annars löses in.

Jotack, jag mår toppen rent fysiskt och psykiskt.....eller inte i sämre skick än innan iaf...:D.
Det gick ganska långsamt men bilen framför gled ut åt höger innan han påbörjade en u-sväng (borde förstått att nåt skit hade han på G). Jag bromsade och "svängde med" men det slutade med att min vänstra spegel tittade in genom hans sidoruta, hojen smekte in hela vänster framdörr och halva bakre, hjälmen kollade hållfastheten i a-stolpen.....sen la jag mig tillsammans med hojen åt höger. Skumt att det blev så kraftiga skador på bilen och så lite på hojen.....för det är fan inte mycket.

Skönt att du klarade dig så pass bra.. :)

Som jag förstått det så finns det ingen statisk procent utan det bedöms från fall till fall men just Bilsport och MC var iaf väldigt medgörliga då brorsan kvaddade sin HD på ett liknande sätt som råkade ut för.

I hans fall gick det runt 70 och skadorna var ganska omfattande men det var inte tal om inlösen förrän man upptäckte att ramen tagit hade tagit så pass stor skada att den måste bytas.
 
Skönt att du klarade dig så pass bra.. :)

Som jag förstått det så finns det ingen statisk procent utan det bedöms från fall till fall men just Bilsport och MC var iaf väldigt medgörliga då brorsan kvaddade sin HD på ett liknande sätt som råkade ut för.

I hans fall gick det runt 70 och skadorna var ganska omfattande men det var inte tal om inlösen förrän man upptäckte att ramen tagit hade tagit så pass stor skada att den måste bytas.

Har snackat med både MIckes Motor och försäkringsbolaget....deras tolkning av min redogörelse för skadorna tyder på att den kommer repareras.......tur att säsongen är på upphällning, för det bådar inte gott med HD´s leveranstider på delar.

Blir det inlösen så har jag en smått påbörjad plan kring turbo på CBR´n....den hojen är en fd gatreggad banhoj....förra ägaren har pillat en del med den och tantens x har lagt den....låter i mina öron som ett klockrent streetfighterbygge med stressfläkt...:D
 
Har snackat med både MIckes Motor och försäkringsbolaget....deras tolkning av min redogörelse för skadorna tyder på att den kommer repareras.......tur att säsongen är på upphällning, för det bådar inte gott med HD´s leveranstider på delar.

Blir det inlösen så har jag en smått påbörjad plan kring turbo på CBR´n....den hojen är en fd gatreggad banhoj....förra ägaren har pillat en del med den och tantens x har lagt den....låter i mina öron som ett klockrent streetfighterbygge med stressfläkt...:D


Hoppas att det går fort att få ihop den!!

Nu e det nära, uppkörning nästa onsdag! Det man känner e ju att man behöver mer träning på kon och bromsbana. svårt att inte låsa bakhjulet har ju insett att en XB e väldigt lätt i baken när man bromsar... men det ska nog lösa sig. :tummenupp
 
Har snackat med både MIckes Motor och försäkringsbolaget....deras tolkning av min redogörelse för skadorna tyder på att den kommer repareras.......tur att säsongen är på upphällning, för det bådar inte gott med HD´s leveranstider på delar.

Blir det inlösen så har jag en smått påbörjad plan kring turbo på CBR´n....den hojen är en fd gatreggad banhoj....förra ägaren har pillat en del med den och tantens x har lagt den....låter i mina öron som ett klockrent streetfighterbygge med stressfläkt...:D

Om det bara är subframen som är skadad o allt annat är kosmetiskt

http://www.ebracing.com/shop/product110.html
 
Hoppas att det går fort att få ihop den!!

Nu e det nära, uppkörning nästa onsdag! Det man känner e ju att man behöver mer träning på kon och bromsbana. svårt att inte låsa bakhjulet har ju insett att en XB e väldigt lätt i baken när man bromsar... men det ska nog lösa sig. :tummenupp

Konerna bör inte vara något problem, det finns två olika uppställningar på långsamma banan....försök snacka med körskolläraren om ni inte kan ändra till det "andra" alternativet (om konerna är uppställda innan examinatorn kommer så brukar de "köra" som det står uppställt. Vad det gäller bromsningen så behöver den inte vara på tok-kort sträcka, bara den är kontrollerad och att det ser stabilt ut (blicken viktigast av allt i det avseendet). Nerverna brukar vara det som ställer till det, men låser du bakhjulet så blir jag förvånad om du inte får en "andra chans".....examinatorerna är inga elaka monster.
Förresten, kommer examinatorn från Jönköping?? Isf finns det bara två att välja på, de är båda ganska nya på jobbet om man så säger....och det har både fördelar och nackdelar (tror jag iaf).

Om det bara är subframen som är skadad o allt annat är kosmetiskt

http://www.ebracing.com/shop/product110.html

Tack för tipset, skall lämna det vidare till meken.
 
Last edited:
Hallo håller på o skruva ihop en kraschad buell men skulle behöva hjälp att fastställa en slang. antar att det bara är för överflöd men vill vara säkert innan ja drar igång maskinen igen. råkade bränna slangen lite mot avgassystemet så slet bara ut den så inte hela skulle smälta men undrar som sagt om den skall sitta nånstans. vet inte hur man lägger upp bilder så la in en bild i mitt garage om någon orkar kolla :P tack för hjälpen!
 
Last edited:
Hej Buell vänner, jag vill pigga upp min Buell X-1:a från -00.
Har V&H slipp-on, K&N forcewinder, stora bakbelten.


Nu kommer frågan om Ecm:en.......:huvet
Är det någon här som mappat om sin orginal Ecm med hjälp av Ecm-spy kabel. Var det enkelt och lättförsått som amatör, finns det färdiga mappningar att enkelt lägga in, ex. om man vill ha den färdig mappad exakt som en Ecm-race box, någon här som har den mappningen.

Eller ska jag gå på ett annat tipps jag fått ?,,, köp en Ecm-race #Z1037.K direkt och slipp bekymmer. Och i sådana fall finns det någon här som vet någon, eller själv har en Ecm-race #Z1037.K liggande till försäljning....:confused:

http://www.linusn.net/webshop/. Han säljer två olika längder av Ecm-spy kablen.


VOBBLA ÄR SKÖNT......

Hej.

Du kan köpa EMC här.
ECM X1

Mvh
Andreas
 
Konerna bör inte vara något problem, det finns två olika uppställningar på långsamma banan....försök snacka med körskolläraren om ni inte kan ändra till det "andra" alternativet (om konerna är uppställda innan examinatorn kommer så brukar de "köra" som det står uppställt. Vad det gäller bromsningen så behöver den inte vara på tok-kort sträcka, bara den är kontrollerad och att det ser stabilt ut (blicken viktigast av allt i det avseendet). Nerverna brukar vara det som ställer till det, men låser du bakhjulet så blir jag förvånad om du inte får en "andra chans".....examinatorerna är inga elaka monster

Nu har man lappen :yoparty

Riktigt bra examinator, lugn och bra förklarande!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top