Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Var kommer oljan från?

Hej.Kört ca 20 mil under dagen.
När jag kom hem till svärföräldrarna så upptäckte jag något hemskt.
Olja på hela vänster sida av bakdäcket.
Har torkat av all olja och försökt se var den kommer från. Ser ut som transolja. Startat cykeln och ser ingen läcka. Det var ingen större mängd olja men läcker det så läcker det. Cykeln står nu ca 13 mil hemifrån och jag vet inte om jag vågar köra den. Ska i morgon starta upp den och låta den gå varm. Sedan dra 1,2,3'ans växel för att se om läckan kommer tillbaka.
Min högsta önskan är ju att det blivit för högt tryck och att en säkerhetsventil släppt ut en mängd olja. Men så väl kan det la knappast vara?

Någon som har en aning om var oljan kan komma ifrån? Motorblocket är helt rent. Droppar ingenstans....

Mvh
Andreas
 
Resumé efter premiär-turerna.

Har nu lagt iväg drygt 100 mil (ca 70 på min, ca 35 på tjejens) under 2 dagar.
Tyvärr har jag redan lyckats att få några småmärken på tank-attrappen, vågar man ge sig på att polera?? Eller ska jag hoppas på att tank-paden (när jag hittat en jag vill ha) döljer dem??
Jag har ju fördelen att jag kan jämföra hojarna mot varandra, jag får stå för körandet så länge tjejen är "handikappad" och jag kan bara säga att skillnaderna mellan R:en och CR:en är större än vad jag trodde.
Igår var vi i Sjöbo, på flygrakans café....det fanns en enda Buell på stället....och det var min :arsele....hehe...men en hel del nyfikna tittade...
Filmade lite med mobilen där....ska strax kolla om det är något som är värt att lägga ut på tuben!!
Ha det bäst och kör försiktigt.
 
Har nu själv kört dryga 300 mil sedan jag plockade ut min Ulysses i våras och kan bara konstatera att det är en skitrolig hoj och helt rätt för mig! :tummenupp
Visst får man automatiskt hand/röv/fotmassage samt grillade ben men man kan bara älska den härliga motorn och körupplevelsen! Det är dessutom kul att ha en cykel som inte alla andra har, och man märker att folk tittar och inte riktigt kan placera vad det är för nåt.
Provade förresten att vaxa min tankattrapp och polerade den lite försiktigt med en trasa och det var inga problem. Dock försvann inte de fina reporna/märkena men det blev rätt snyggt.
Hoppas nu på en fortsatt trevlig och MC-vänlig sommar så att vi kan smiska mycket mera asfalt innan det roliga är över för den här gången!
 
Då var hojen påväg till Probike i Götet.
Får se vad domen blir.
Hoppas på något litet så man kan få tillbaka den snart.
 
Har nu lagt iväg drygt 100 mil (ca 70 på min, ca 35 på tjejens) under 2 dagar.
Tyvärr har jag redan lyckats att få några småmärken på tank-attrappen, vågar man ge sig på att polera?? Eller ska jag hoppas på att tank-paden (när jag hittat en jag vill ha) döljer dem??
Jag har ju fördelen att jag kan jämföra hojarna mot varandra, jag får stå för körandet så länge tjejen är "handikappad" och jag kan bara säga att skillnaderna mellan R:en och CR:en är större än vad jag trodde.
Igår var vi i Sjöbo, på flygrakans café....det fanns en enda Buell på stället....och det var min :arsele....hehe...men en hel del nyfikna tittade...
Filmade lite med mobilen där....ska strax kolla om det är något som är värt att lägga ut på tuben!!
Ha det bäst och kör försiktigt.

Kul att ni kommit igång och kan åka lite :tummenupp hur upplevde du skillnaden mellan modellerna?
 
Då var hojen påväg till Probike i Götet.
Får se vad domen blir.
Hoppas på något litet så man kan få tillbaka den snart.

Hade varit intressant att se bilder på det.. oljeläckage brukar oftast sprida spår som ger ledtrådar.

Borde inte vara några problem för dem att hitta orsaken så du kan nog räkna med att få svar ganska snabbt.
 
Kul att ni kommit igång och kan åka lite :tummenupp hur upplevde du skillnaden mellan modellerna?

Utväxlingen är ju olika vilket gör att vridet är mer distinkt på CR, jag upplever att man sitter mer upprätt på R och trots kåpan rycker och sliter det mer i hjälmen...blir kanske annorlunda när man åker själv...men hur det än är så är jag bara 175 i strumplästen....
I övrigt så är båda riktigt roliga att köra...längtar tills man kan dra ut mer på växlarna....apropå det...säljaren sa att första service görs vid 160 mil...men datorn i hojarna räknar ner från 100. Någon som vet vad som gäller??
 
Utväxlingen är ju olika vilket gör att vridet är mer distinkt på CR, jag upplever att man sitter mer upprätt på R och trots kåpan rycker och sliter det mer i hjälmen...blir kanske annorlunda när man åker själv...men hur det än är så är jag bara 175 i strumplästen....
I övrigt så är båda riktigt roliga att köra...längtar tills man kan dra ut mer på växlarna....apropå det...säljaren sa att första service görs vid 160 mil...men datorn i hojarna räknar ner från 100. Någon som vet vad som gäller??

Det beror på handlaren, en del följer Buell's 100 mil andra HD's 160 mil
 
Min pinn-nåls lager gav upp efter endast 1600.....vilket medföljd en rad extremt dyra konsekvenser.....trasig olje pump, snea stött stänger, ett par ventiler som fått sig en kyss, trasiga cylinder, kolvar, main cam...m.m. Jag funderade på reperera men när kostnaderna började överstiga 25.000 och då skulle bara det viktigaste (maskinellt arbete) göras samt att delarna skulle inhandlas från USA så började jag leta efter en motor istället.....och fan tror ni inte jag hittade en, en 07, 1200cubics som gått 270 mil....här i sverige tom....och komplett, sladdar, ecm, "drev" manifold, djuddämpare...hela skiten alltså...för endast 28000!!! Vilken lycka,......
..... tills posten tappade den!! SOm tur va så fick jag mina pengar tillbaks men jag stog fortfarande där med en trasig motor och en "rolling chassi"

Så vad gör man då....jo...man får ångest och slänger upp skiten på Blocket "as is"....tänkte att man måste få ihop iallafall 20 tusen för delarna.....men ingen nappade ....högsta budet jag fick var 15 för hela skiten.....så då började jag stycka ner den och sälja den i delar, kollade ebay efter begagnat priser och la mig lite därunder och när det inte fanns nån bra pris att tillgå så kom jag och säljaren överens om vad de tyckte var ett "rimligt" bud

....Nu har det gått ca 3 månader och jag har precis kommit över 40.000kr....ungefär vad en likadan som min kostar på blocket...jag har fortfarande delar kvar och kommer förmodligen avsluta nära 50tusen

....så min sista råd här på buell sidan blir så här...få ni problem, och det ser ut att blir dyrt......var inte orolig....stycka ner skiten och sälj ......för med tanke på den underbara servicen och billiga reservdels priser som HD-sverige erbjuder kommer ni få inga problem

MVH och lycka till med era buell/

Micke
 
Så, var bara tvungen att skriva så jag fick en prenumeration på tråden.
Senaste nytt från Smålandskogarna är att hojarna står still....är ju halvtidspappa, men å andra sidan så blir det lite mer putsat när man inte kör...:D.
 
Vill bara meddela församlingen här att numer kör jag med giltigt A-kort......fixade uppkörningen idag. Imorgon är det dags för första servicen.....sen ska man väl kunna vrida lite hårdare på rullen....hehe.
 
Vill bara meddela församlingen här att numer kör jag med giltigt A-kort......fixade uppkörningen idag. Imorgon är det dags för första servicen.....sen ska man väl kunna vrida lite hårdare på rullen....hehe.

Ett stort GRATTIS och så kan du kanske kööra som man ska när man inte behöver vara så orolig för att bli stoppad av pekka:banana
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top