Buell lägger ner produktionen...

tråkigt men så blir det när man inte gör (och säljer) tillräckligt bra hojar.

Ja, det va la tråkigt för de stack ut och hade en del roliga lösningarn. Men det där med "compeeting against the biggest manufacturers" ger jag inte mycket för... OJ va svårt att vinna med en 1125'a när de andra har 599cc radfyra eller 849cc twin.

Hur kommer detta påverka marknaden för reservdelar och allt sånt? Han säger ju visserligen att HD kommer ta hand om service och garanti och sånt, men man undrar ju hur länge, och i vilken utsträckning, de kommer nytillverka delar och tillbehör.
Har haft funderingar på att inhandla en Buell, lite därför jag undrar. Men det kanske inte är något man ska oroa sig över.

Ja, det va la tråkigt för de stack ut och hade en del roliga lösningarn. Men det där med "compeeting against the biggest manufacturers" ger jag inte mycket för... OJ va svårt att vinna med en 1125'a när de andra har 599cc radfyra eller 849cc twin.

Nae, det kändes väl lite väl magstarkt. Men kul ändå att han använde ett så motsägelsefullt uttryck som "American Quality". Tyckte jag var lite roligt. Är väl inte direkt för kvaliténs skull man kör Amerikanskt.

Last edited:
Buell har gett oss mycket roligt nytänkande genom åren och det känns tråkigt att mångfalden bland tillverkare minskar. :(

Tråkigt nu när dom hade en motor från rotax

En udda hoj med en ganska liten målgrupp antar jag, 1125R var väl det bästa dom han tillverka.
Mutant hojarna med racechassie och Harley motor förstod jag mig aldrig på.

Att de inte försökte sälja av Buell först då i stället för att direkt lägga ner. Ett livsverk är till ände, han lät verkligen helt knäckt och det kan man förstå. Måste vara kontraktsskäl som gör att han är tvungen att stanna på HD, han passar ju knappast in bland de som slutade med teknisk utveckling på 50-talet.

Men varför?

Och hur kommer de sig att MV Agusta är tillsalu?

Jag trodde det gick relativt bra för Harly-Davidson.

Och MV Agusta lär väl köpas utav nå kinesikst företag. De verkar som dagarna är komna när våra stora industrier i Väst måste stödja oss och be om hjälp av fjäran östern. (kina)

Jag ger inte mycket för Buell, det mesta 'nytänket' är bara för nytänkandets skull, inte bättre än andra lösningar. Och så är det väl, när man jobbar åt fel håll.

Jäkligt trist hursomhelst, även om jag aldrig skulle vilja äga en Buell så är deras speciella design en liten ljuspunkt mot VM i Likformighet (läs: japanska motorcyklar).

Tragiskt med den negativa utvecklingen som är ett hot mot många märken bland motorcyklar, bilar, bussar & lastbilar.

Men personligen har jag aldrig fastnat för varken Buell eller HD och tycker heller inte att några av de utvecklingar / lösningar har varit så pass omvälvande att jag blivit imponerad.

Jag kommer inte sakna Buell om de försvinner. Jag kommer DEFINITIVT inte sakna HD om de skulle försvinna från branschen (vilket är lika osannolikt som fred i mellanöstern).

Riktigt jävla tråkigt faktiskt!
Har alltid varit sugen på en Buell...

Tråkigt!
För min del kvittar det vilket märke som försvinner, de som jobbar med det försöker att göra sitt bäst. Kul med lite allternativ

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing