Buell 1125 R Turbo?

Jag kanske måste åka och terrorisera TurboAndersson med denna skapelse, har du tid i slutet av oktober/ början av november??
 
Last edited:
En till Buellturbo påbörjad.
Denna version kommer att vara mera anpassad för raktframracing...

IMG_2085.JPG

Gott Nytt År på er allihopa!!
 
Bättre kvalitet på fotot tack - så man kan se vrid och hästar med varvtal! :tummenupp

Det blev tidsbrist så vi kom aldrig till att köra med laddtryck. Vi körde med tryckröret bortkopplat för att få till grundmappen. Det var första hojen upp på denna bänk så det blev en del meck med bänken innan den var klar att använda. Tyvärr är ägaren av bänken (en välväxt man från Moraregionen:)) en upptagen man så jag får vackert vänta ett par veckor till innan nästa session.
 
Lite mer mappning men det var bekymmer med misständningar från 7500 rpm och vid 8200 var det helt stopp. Misstänker vevaxelgivare så jag får prova att byta ut den och se om det blir bättre?

Så det blev inga resultat att visa upp här än så länge, den gav ungefär 100 hästar vid 7000 rpm med Tryckröret bortkopplat samt 160+ vid samma varv med lite övertryck. Det ska bli intressant att se hur det funkar med en ny vevaxelgivare.IMG_2187.JPG
 
Har du oscilloskop att mäta med? Vevaxelgivare och ECU är kopplade till samma jordpunkt? Dvs batteriets minuspol. Någon annan jordningspunkt för aktiv elektronik bör inte finnas.

Angående jordningspunkt så har jag gått igenom allt det där rejält. Jag har oscilloskop, tycker du att jag ska mäta vid 7500 rpm?
 
Så här ser signalerna ut till tändning och spridare. Man blir nästan skakig bara av att titta på dem :confused: Nog tycker jag att det ser ut att vara störningar på något vis som orsakar detta, eller vad tror ni:va
Logg 20170205 med ladd.PNG
 
Det där säger tyvärr inget speciellt. Det som vore intressant att se är signalerna över tid, t.ex. över 0,1 sekund (ca 10 varv på motorn) vid ett varvtal när den går fint respektive när den misständer.
 
Det där säger tyvärr inget speciellt. Det som vore intressant att se är signalerna över tid, t.ex. över 0,1 sekund (ca 10 varv på motorn) vid ett varvtal när den går fint respektive när den misständer.

Jaha, jag trodde signalen skulle vara rak och fin? jag ska ta en bättre dump där du kan se tidsaxeln bättre!
 
Vet inte vad det är som händer med bildhanteringen här på sidan??

Hur som helst så tyckte inte spjällhusen om plenumet varvid dessa separerade med ett ljudligt TJOFF:va

Provkörde lite med plenumet hängande på trekvart men problemet med dålig gång vid 7000-7500 rpm kvarstår som det verkar.

Ska logga lite i morgon när jag har kalibrerat lambdasonden så får vi se om jag lyckas lista ut vad det är som spökar. Min gissning är fortfarande vevaxelsensorn men en annan trolig orsak kunde ha varit MAP-sensorn men det som talar mot detta är att MC:n går dåligt med plenumet bortkopplat från spjällhusen.
 
Jag fortsätter med min monolog här då:) Hade lite konstigt atmosfärstryck i loggen och såg att jag av någon anledning lyckats byta förval av MAP-sensor från en GM3 bar till en GM 4 barsensor. Hojen har alltså en 3 barsensor. Detta kan ju förklara små avvikelser men långt i från varför den går så dåligt vid 7000 rpm. Felsökning fortsätter :va
GM 3 och 4 barsensor.PNG
GM 3 bar sensor DTA.JPG
 
Last edited:
Blev tvungen att åka till sandlådan och jobba lite en vecka så mina framsteg (?) kommer att pausa ett tag.
 
Back
Top