Buell 1125 R Turbo?

Hm, kamsensorns ingång är TTL-nivå dvs 5 volt. Är det så sensorn är inkopplad?

<edit>Ah, det var för HEI. Men jag ser att sensorerna har en egen "jordpunkt" som absolut inte får blandas in med vanliga jorden.</edit>
 
Last edited:
Vilken typ av sensor har du? Två-pol eller tre-pol?

Har du två-pol är det inte säkert att du får vettig signal på kam-trigger. Bättre att köra en Hall-sensor (3-pol) för kamsynk. Mindre avståndskänslig och med en såpass -lång- triggerpunkt hade jag valt det istället


Sen får du inte blanda 5v jord, sensor jord och konventionell 12v jord.
 
Vilken typ av sensor har du? Två-pol eller tre-pol?

Har du två-pol är det inte säkert att du får vettig signal på kam-trigger. Bättre att köra en Hall-sensor (3-pol) för kamsynk. Mindre avståndskänslig och med en såpass -lång- triggerpunkt hade jag valt det istället


Sen får du inte blanda 5v jord, sensor jord och konventionell 12v jord.

Tretrådig induktiv givare från Bosch. Har jordat skärmen i chassit på ECU:n som också är jordad i ramen, allt enligt instruktionerna från DTA. Återstår två kablar, signal och sensorjord, som jag lagt på respektive stift in i ECU:n enligt manualen. Två saker tror jag kan vara orsaken till mina bekymmer; tändspolen sitter nära kamlägesgivaren samt gemensam signaljord från både vev och kamtrigger.
 
Efter samtal med turboAndersson beställdes en Honywell hallgivare från Elfa. Synd bara att jag inte kan köra på Tierp i helgen som planerat:mad::mad:
 
Dålig gnista, knappt så den syns trots ett antal olika inställningar. Insignalerna från givarna ser OK ut vad jag kan förstå?

IMG_1825.JPG

När jag testar tändspolarna via diagnostiken i DTA-sprutet så gnistrar det så fiint så:va Någon som har ett förslag vad det kan vara för fel:gnissla
 
Ingen film än men ZX9xpress har bevittnat en morrande Buell. Lite grovmappad än och laddar bara 0,5 än men snart så... Och säsongen är över:(

Här är inställningarna som fått den att funka:
General Engine Settings.PNGGeneral Engine Settings 2.PNGMain Ignition Map.PNGMain Fuel Map.PNGManifold Pressure Compensation.PNG
 
Boost, vet ej än. Jag fick konstiga siffror från bänken sist jag testade så jag återkommer när jag har något som verkar verklighetsförankrat :confused:
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top