Buell 1125 R Turbo?

Hoppsan, det passade inte riktigt! Nåja det blir väl till att öva alusvetsning i kväll igen! Det börjar bli bråttom, 2:a Juni ska hojen vara klar för att trycka in i containern mot Sverige :)
image.jpg
 
Någon som har koll på var man kan få tag på värmetåligt material att dra över gummislang? Jag har bara 20 mm frigång mellan turbinhuset & ventilationsslangen till oljereturburken.
image.jpg
 
Tänkte uppdatera lite så ni inte tror att jag gett upp

Gedigna mässingsnipplar från Lowe's? Allt mitt lustgasmeckande "over there" fick rörmokeriet från den butikskedjan. Har du någon bänk att köra den i när det är dags? De sista två åren @ LYH fick jag antingen halva priset eller inget alls + stor publik. Butiksägaren med ett $10k trim på sin 103 ci orkade med ca 140, galne svensken över det dubbla för inte ens 1/4.
 
Anders helt rätt, Lowes är den bästa större butikskedjan för oss konstiga Svenskar :) Med tanke på att hojen ska in i containern 2:a Juni så blir det nog bromsning senare i Sverige. Jag får vara glad om jag får i gång den före det men jag hoppas att den ska gå till helgen :confused: Ska "bara" byta bränslepump och göra det sista på oljereturen :rolleyes:
 
Byte av bränslepump, tyvärr är trycket pwm-styrt så jag måste fundera ut ett sätt att lura bränslepumpen att gå för fullt hela tiden.
image.jpg
 
Tanken var att undvika gå in i limp home mode & felkoder... Kör jag 12v direkt till pumpen kan jag lika gärna köra ett aftermarketsprut. Det kan bli så men jag ska försöka få till det via original styrenhet.
 
Nja, hoppas det ska klara sig med stötdämparen monterad och rätt höjd på hojen. Är jag säker på detta----- nä!! Som dom säger i detta land, time will tell :)
 
Just ja, glömde nämna att hojen är sänkt både fram & bak på bilden för att testa markfrigången i utförande för Racing rakt fram....
 
Nu blir det inte så mycket uppdateringar på några veckor eftersom Bullen är på väg över Atlanten ;-)
Packad Bulle 1.jpg
 
Back
Top