Buell 1125 R Turbo?

Till de effekterna behöver nog inte avlastningsventilen vara sådär fruktansvärt stor. 20-25mm borde räcka långt.
 
Hmm, undrar om returoljebuken också behöver modifieras innan den blivit använd... Kollade med all fjädring nedfjädrad max och det ser ju onekligen lite tight ut:confused: IOFS så kommer völ inte detta scenario att inträffa speciellt ofta med denna hoj, men det kanske vore säkrast att försöka hissa burken lite. Vad tror den samlade expertisen?

Side view 1.jpg
 
Ett litet tips bara från när jag byggde, kolla så att kedjan inte tar i på undersidan innan du börjar kapa i den nygjorda fina burken. sen ser det ju onekligen ut som att du kanske borde begränsa fjädringsvägen istället. Strippkörning 50 mm fjädringsväg och 50 mm markfrigång vid hopfjädrat när du sitter på.
Med vänlig hälsning
Peter
 
Och någon på jobbet tyckte att bitarna som jag skurit till plenumet passade utmärkt till något annat projekt :huvet
 
Tack Jörgen! Tror inte det blir någon mer uppdatering i dag då jag lixom tappade lusten när mina aluminiumbitar som var förberedda för svetsning fått fötter! Tror jag tröstar mig med ett par öl och skruvar lite HD i stället:yoparty
 
Inget membran, kolv med coating och bra passform. Återstår att se om det funkar? Det är lätt att justera fjädertrycket, bara att vrida på den övre delen på dumpen. Någon som känner till vid vilket tryck en sån här grunka ska öppna? Jag har ställt den på -0,7 bar just nu men vet ej om detta är lagom?

image.jpg

image.jpg
 
Sorry om jag förefaller negativ men Kolvdumpar är Kass

Detta beror på att manöverarean blir på tok för liten , Trycket efter trottel blir för lågt för att hålla igen kolven mot laddtrycket

Man har alltid ett tryckfall över spjället detta gör att man inte får samma tryck på baksidan spjäll

jag har bytt ut en uppsjö utav dyliga

En membranstyrd dump har man oftast typ dubbla arean på membranet gent i mot ventilen som tätar mot laddtrycket , Detta gör även att fjäderkonstanten kan vara dubbelt så kraftig


Turbosmart har en membranmodell , Jag har självmonterat ett par sådana
 
En Turbobusa jag hadde i bänken gav 30 hk + när jag pluggade en kolvdump som satt monterad

Jag tycke det lät skumt under tanken , Det väste en del om man säger
 
Jag har tagit bort min kolvdump inför bänkning o injustering, på Peter Anderssons inrådan (genom Peter Pain). Ersatt med rörbit, hojen låter som en gammal rally-Audi när man slår av på gasen. Fränt.
 
Back
Top