Buell 1125 R Turbo?

Haha, jag tänkte under en sekund "vad gör han med den stången?"
Jag går iväg och skäms lite nu :hihi
 
Hmmm, jahaja....

Hur som helst så beställde jag en Turbosmart FPR, vet inte om detta var den mest lämpliga men vi får väl se...
Turbosmart FPR.JPG
 
Ser mer ut som bakre? topp till nåt med snävare cylindervinkel än 1125 buell.... nåt s-å-s?

S&S Cast Pro Stock cylinder head. 4.8" i borr eller 122 mm...
Se part no 90-1452 på sid 30 http://www.sscycle.com/uploads/catalog/53/8 Racing_WEB.pdf


Ses oftast på öppna ytor, häckar vanligtvis i Europa och Nordamerika. Bildar ofta livslånga par, främst i 45 graders vinkel, men även 60 grader förekommer i vissa förhållanden.

Läte:
http://www.youtube.com/watch?v=xv-6qo6i-1c
 
Jörgen, jag är imponerad! Du lyckades till och med hitta en hoj med toppar gjutna i samma batch.. Tydligen var Ögges hoj försedda med en senare gjutning av Pro Stock topparna som hade lite bättre kanalutformning. Jag lyckades snoka upp ett lika par som satt på Ögges hoj hos Dave Feazell. Feazell byggde motorn åt Rick Maney som Ögge köpte hojen av. Det var bara ett par timmars bilresa hemifrån och rätt kurs på topparna :tummenupp
 
Last edited:
Det står lite still för närvarande då jag väntar på att lite delar ska bli masserade av CNC maskiner.... Problemet är att dessa maskinoperatörer inte anser att mitt Buellprojekt är lika viktigt som jag tycker :confused:
 
Det står lite still för närvarande då jag väntar på att lite delar ska bli masserade av CNC maskiner.... Problemet är att dessa maskinoperatörer inte anser att mitt Buellprojekt är lika viktigt som jag tycker :confused:
känner igen det där, har min motor inlämnad för lite masserande hos en mekaniskverkstad som använder motorn som dörrstopp för tillfället :(
 
Jo, det är ett bekymmer.. Dock ser jag ljuset i tunneln (eller är det ett annalkande tåg ;-)) efter ett besök :7peta hos tidigare nämnda fräsguru då han faktisk hade grovfräst mina delar i går efter en oanmäld inspektion i verkstaden från min sida. Hoppet är det sista som överger människan :hihi
 
Någon som har koll på vad man modifierar på en sån här Kinadump? Jag har för mig att jag läst något om att kapa en fjäder men kan inte hitta det nu.

image.jpg

Mvh
Peter
 
Känns den bra och glappfri ? ( finns olika sånna där )

Man brukar få kapa den grova fjädern , Men det beror på vilket vacum man har i maskin

Dumpen ska INTE öppna på tomgång utan bara på Avslag då det blir mest undertryck
 
Men är Tialen så dyr då hos er?

Turbobanditen i Stockholm har en Bra kopia på Tialen som faktiskt fungerar

900 spänn , Har du kollat pris på Tial?
 
Tack,

Jag får ta en titt på Tial. Hoppas bara att det är samma fläns som på kinagrunkan...
Smälte ihop en burk till oljereturen i dag.
image.jpg
 
Last edited:
Små steg framåt och några tillbaka, jag låter bilderna tala för sig själva....
Blow off valve 3.jpg
photo 1.jpg
photo 2.jpg
photo 3.jpg
photo 4.jpg
photo 5.jpg
 
Last edited:
OK, eftersom ingen noterade stegen tillbaka....

Side view 3.jpg

Lite för nära mellan kedja & dumpventil - gör om, gör rätt:huvet
 
*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Back
Top